Multumesc tuturor pt implicare.
O sa fiu mai explicita dand un exp concret.
In momentul in care eu am achizitionat apartamentul sa presupunem ca exista pentru acest apartament fond de reparatii de 400 lei(exemplu banal, nu stiu exact suma care era insa cu siguranta erau bani la fel ca la restul proprietarilor). Eu de cand am venit am achitat 200 lei la acel fond...ca sa-l reintregesc dupa cum mi s-a spus. Ok, banii-200lei au fost achitati.Mentionez ca in fiecare lista se mentioneaza suma pe care o are fiecare apartament la cele doua fonduri-de rulment si de reparatii-la final intr-adevar este mentionata suma totala insa din aceasta suma totala fiecare apartament are contributia proprie trecuta.
Acum se fac reparatii in bloc si fiecare apartament trebuie sa contribuie cu suma de 600 Ron. Pe fiecare lista eu sunt pusa cu sume pe minus iar explicatia administratorului este aceea ca eu nu am decat 200 lei si trebuie sa contribui egal cu restul proprietarilor. Intrebarea mea este unde sunt cei 400 lei ce erau in fond achitati de catre fostul proprietar? Acei bani nu s-au returnat conform legii dar nici in fondul blocului nu se regasesc din moment ce eu trebuie sa-i achit.
Multumesc!
Multumesc pentru raspunsul prompt. Vanzatorului nu i s-a returnat nici un fond de reparatii intrucat in mod legal acesta nu se returneaza. Intrebarea mea este: nu trebuiau acesti bani sa ramana in contul apartamentului? Si daca nu, unde se duc atata timp cat ei nu au fost returnati si nici in contul ap nu se regasesc?
Buna ziua, am achizitionat un apartament si acum se fac anumite renovari pe scara blocului si administratorul sustine ca eu nu am fond de reparatii. Stiu ca fondul de rulment l-a luat fostul proprietar atunci cand a vandut apartamentul insa fondul de reparatii nu trebuia sa se regaseasca la ap nr x pe care eu l am cumparat? Ma refer aici la fondul de reparatii strans de la fostul proprietar. Mentionez ca nu s-au facut pana acum investitii deci nu vad de ce acel fond nu mai exista in contul apartamentului si eu trebuie sa dau de la 0 acei bani.
Va rog sa ma sfatuiti!
BUNA ZIUA,
AM O INTREBARE LEGATA DE CALCULUL ZILELOR DE CONCEDIU LEGALE IN URMATOAREA SITUATIE:
PROGRAMUL ESTE DE 12 ORE PE ZI, INCLUSIV SAMBATA SI DUMINICA. O SAPTAMANA SE LUCREAZA 2 ZILE SI CEALALTA 5 ZILE.
CUM SE VA CALCULA CONCEDIUL IN ACEASTA SITUATIE, PENTRU O ZI DE MUNCA DE 12 ORE(1 ORA PAUZA) EU TREBUIE PRACTIC SA IMI IAU 1.5 ZILE DE CONCEDIU? AUTOMAT AR INSEMNA CA DIN CELE 21 DE ZILE PE AN EU BENEFICIEZ DE APROXIMATIV JUMATATE? SI M-AR MAI INTERESA DACA PENTRU ZILELE DE SAMBATA SI DUMINICA POT SOLICITA CONCEDIU?
MULTUMESC
Sunt cenzorul unei asociatii de locatari si am anumite dubii si nelamuriri:
- stampila sta atat la presedinte cat si la administrator.Este normal?Din ceea ce stiam eu doar presedintele trebuie sa aiba stampila asociatiei.
- va rog sa ma lamuriti daca platile catre furnizori se fac din contul personal al administratorului?-la noi la bloc asa se proceda pana in prezent si acum am solicitat ca aceste plati si oricare altele sa se realizeze prin intermediul contului bancar al asociatiei si lumea imi sare in cap ca se platesc comisioane.Ati putea sa mi oferiti o varianta mai buna?Mentionez ca vreau si sa pot urmari aceste plati deoarece din contul personal al administratorului eu nu pot cere extras si automat nu pot semna ceva ce nu pot verifica.
-Ultima mea problema este un apartament care s-a vandut cu datorii pe care acum administratorul le imputa locatarilor. Din ceea ce stiu eu apartamentele nu se pot vinde cu datorii, acesta a fost vandut prin judecatorie si administratorul sustine ca s-a realizat cu tot cu datorii vanzarea si ca acum trebuie sa tragem bani de la oameni pentru a le achita.Cum este posibil?