avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 934 soluții astăzi
Forum Activitate dolosiv

Activitate dolosiv

Dorina Stan a scris:

Buna dimineata,

Ce va supara cel mai tare... ca nu puteti usca rufe.....sau ca platiti cote?
Deoarece intro asociatie legea stabileste clar obligatiile si drepturile fiecaruia...
De atata timp ce au facut cele 25 de familii?


Evident ca ma deranjeaza lipsa de folosinta a uscatoriei in conditiile in care la parter nu exista balcon si rufele uscate in interiorul apartamentului provoaca discomfort dar si pagube (aparitia igrasiei).
Apoi ma deranjeaza si faptul ca trebuie sa contribui la incalzirea acestui spatiu (din octombrie pana in mai, cand inchide RADET-ul furnizarea de caldura, chiar daca afara sunt 30 grade), am participat la zugravire, schimbare usa cu una de metal, incuietori suplimentare, noua instalatie electrica, calorifer suplimentar si cred ca vor mai gasi de facut investitii, nu se vor opri aici.

Dv ati plati daca ati fi in locul meu? V-ati mai pune problema ce va supara mai tare sau v-ati dori sa rezolvati problema in mod corect dar si avantajos?

Cat despre asociatii, din lege se respecta cu sfintenie obligatiile dar cand vine vorba despre drepturi, raman doar pe hartie , in lipsa unei reglementari clare care sa stabileasca cine controleaza administratiile dar si niste coercitii care sa impiedice aparitia abuzurilor in cadrul asociatiilor.

Celelalte familii au facut acelasi demers ca si mine, cu mult timp in urma dar li s-a raspuns ca au balcoane deci sa nu indrazneasca sa ocupe uscatoria.
In primul mesaj am scris ca am cerut deja administratorului accesul prin solicitarea unei chei dar m-a refuzat sustinand ca nu e treaba lui si ca trebuie sa ma inteleg cu vecinii care au apucat sa foloseasca spatiul. Vecinii refuza. In aceste conditii, ei fiind singurii care folosesc spatiul nu trenuie sa fie si singurii care platesc pentru asta? Care ar fi urmatorul pas pentru a rezolva intr-un fel sau altul (adica folosim toti sau platesc doar ei)? Multumesc.

elga50 a scris:

Administratorul nu are nicio legatura cu impartirea de "drepturi" intre proprietari.


Cred ca tocmai a impartit aceste drepturi prin faptul ca le-a furnizat chei doar celor 2 familii nu si celorlalti proprietari din asociatie. Nu credeti?

Din experienta mea de pana azi,nici pe cale amiabila nici prin cearta nu se va rezolva nimic cu vecinii. Sa inteleg ca in afara de administrator nu exista nimeni care sa rezolve problema?
Atunci 25 familii platim doar ca 2 familii sa foloseasca?
Asa este in teorie, toti folosim, toti intretinem. Dar daca in realitate nu se intampla asa, in situatia prezentat mai sus, cine are competente pentru rezolvarea problemei: primaria, politia? Daca nu as fi avut probleme cu igrasia deorece ma obliga sa usuc in apartament nu ridicam aceasta problema care le poate parea minora unora. Totusi nu pot zugravi an de an si nu vad de ce as face-o daca am drept egal de folosinta. Exista vreo reglementare legala pe care sa le-o pot arata vecinilor ? Multumesc
Pana acum uscatoria nu a fost folosita decat de celelalte 2 familii de la parter (vecinii mei de palier), care nu au balcon. Am solicitat administratorului sa-mi puna la dispozitie, contra cost, o cheie dar a refuzat. Am cerut si vecinilor mei acelasi lucru dar de aproape 1 an refuza sub motiv ca un vecin de la et 2 a depozitat ceva in uscatorie si eu nu pot folosi spatiul pentru uscarea rufelor. Cu toate acestea, ei folosesc nederanjati spatiul tocmai in acest scop.
Va rog sa-mi spuneti cui trebuie sa ma adresez pentru a putea si eu sa folosesc acest spatiu comun, tinand cont ca administratorul spune ca nu e treaba lui si presedinte de asociatie nu exista de mai mult de 6 ani. Daca nu se poate face nimic, mai este obligatoriu sa particip la cheltuielile ocazionate de intretinerea acestui spatiu (incalzire, iluminat, incuietori etc) sau de toate acestea trebuie sa se ocupe doar cele 2 familii care il folosesc? Multumesc
@elga50
Multumesc pentru raspunsuri.
Din dorinta de a expune cat mai amanuntit situatia nu s-a inteles clar ceea ce doream sa aflu: ce demersuri sa fac pentru a-i impiedica sa mai calculeze abuziv (caldura nefurnizata de RADET si o corectie de gaze, calculul in sistem pausal aplicat retroactiv etc) si cum pot plati daca refuza sa incaseze si sa furnizeze un nr de cont.
Nu inteleg de ce imi cautati vreo vina cand am spus clar ca au primit un raspuns oficial de la RADET ca apartamentul este debransat legal. Oare vroiati sa descriu toti pasii, toate demersurile pana am ajuns la rezultat? Nu ati sesizat ca nu asta este problema ci ca se aplica hotarari retroactiv, chiar luate in AG si nu stiu cum sa impiedic aceasta aplicare cand ei nu primesc contestatii, notificari si astfel nu pot avea raspunsuri deci nu pot dovedi ce se practica in aceasta asociatie nici celor de la primarie, oricat de amabile si binevoitoare sunt ele? Chiar daca ma cred pe cuvant, fara raspunsuri, acte etc cum pot dovedi? Cautam idei/metode/proceduri de a-i impiedica sa incalce legea, si am dat exemple doar ca sa se inteleaga gravitatea situatiei si modul abuziv in care decurge activitatea .

"Cei de la RADET le-au raspuns reprezentantilor asociatiei ca sunteti legal deconectat pentru ca asa figurati la ei de la deconectarea din trecut. Cand v-ati reconectat nu v-ati mai dus inapoi la RADET sa le declarati noua situatie a apartamentului dv., adica ca ati intrat din nou in sistem."

Presupuneri de acest gen, sustinute atat de ferm incat parca ati avea toata documentatia in fata, sunt contraproductive, pierzandu-ne timpul fara nici un folos.
Probabil cei care au elaborat toata aceasta birocratie gandesc in stilul dv,, de aceea este atat de complicata viata tuturor. Am rugamintea sa cititi mai atent sau sa va abtineti in a-mi mai raspunde. Cu toate acestea, apreciez buna intentie pentru care va multumesc.


De ce nu intelegeti? Cand apartamentul nu a fost locuit, normal ca l-am debransat. Dupa o perioada de timp, s-a luat decizia ca toata lumea sa monteze repartitoare si ca sa nu facem opinie separata, am montat si noi, iar firma cu repartitoarele s-a ocupat de aceasta . In decembrie 2010, deci dupa 3 luni in care s-a furnizat caldura si erau montate repartitoare, s-a stabilit trecerea iar la plata in pausal, aplicandu-se retroactiv, in opinia mea nelegal. Am refuzat sa mai primesc caldura de la RADET in sistem pausal dupa ce facusem cheltuieli cu repartitoarele care nu sunt chiar ieftine si in conditiile in care RADETul furnizeaza caldura si cand afara sunt 20 C astfel incat am fost obligati sa revenim la starea de debransare. Evident ca acum se calculeaza in pausal.

Am scris foarte clar ca nu cunosc contul asociatiei iar ei refuza sa-l comunice.
In 2006 am debransat total apartamentul, fiind nelocuit cativa ani. Apoi am montat repartitoare, ca toti vecinii. La sfarsit de decembrie 2010 s-a luat hotararea de a renunta la repartitoarele de caldura si trecerea la plata in pausal dar s-a aplicat retroactiv, pentru lunile octombrie, noiembrie si decembrie 2010. Si cu toate ca nu mi s-a parut legal, mai ales ca nu fusese locuit apartamentul si nu se facuse consum ce se putea usor observa pe repartitoare, am platit.

Am anuntat in scris ca nu doresc revenirea la sistemul pausal si ca voi reveni la starea de debransat (incalzind cu aparate ce functioneaza electric). Au venit administratorul, presedintele dar si contabilul si au verificat caloriferele debransate la inceput de septembrie 2011, cand nu se furniza caldura deci nu puteam avea aparatele electrice in priza (era cald afara). In schimb gateam in momentul vizitei neanuntate.
Au facut demersuri la RADET si au aflat din raspunsul oficial al RADET, ca apartamentul este legal debransat. Cu toate acestea au insistat sa reiau demersurile pentru debransare si sa le comunic rezultatele...

Vi se pare ca e scris de Kafka? Nu, e doar realitatea in care traim unii dintre noi...

Apartamentul este foarte calduros datorita pozitiei dar si a faptului ca partile comune sunt incalzite.
M-am trezit ca pentru februarie 2012 figurez cu caldura la fel ca ceilalti, adica si pt parti comune si pentru calorifere care ar functiona din plin desi la mine sunt toate debransate.
In plus au aplicat si o corectie gaze (?!?) de aproape 200 lei. Deci platesc fara sa fi beneficiat de caldura de la RADET, aproximativ 500 lei pt caldura in afara de cei 25 pt spatii comune.
Incercand sa contest sumele si sa aflu explicatii, nu mi s-a primit contestatia de catre presedinte dar nici de catre administrator. In plus, casiera nu primeste diferenta de plata, de vreo 100 lei, fara acesti 500 si m-au amenintat ca mi se vor calcula penalizari.
Acesta este modul de lucru: nu se primesc cotele , apar penalizari, se cer permanent sume pentru fondul de rulment. Asa se face ca desi am de plata (fara sa calculeze abuziv caldura si gaze dupa bunul plac) in jur de 100 - 130 lei lunar si un fond de rulment depus de 350 lei. In prezent mi se cere sa mai depun pentru fd rulment inca 50 lei. Probabil ca si aceasta suma va fi penalizata desi fondul de rulment deja depus este aproape triplu fata de cotele lunare.

Am mai avut conflicte cu fosta administratie si s-a dovedit cu acte ca au sustras aproape 400 milioane lei (vechi) dar au hotarat sa nu li se faca plangere penala de catre succesorii lor. Era cam acelasi mod de lucru ca cel relatat mai sus. Am ajuns la politie, care cunoaste cazul dar sustine ca nu exista plangere penala. Am ajuns si la primaria de sector care spre cinstea lor au niste persoane foarte competente, prompte si cooperante care m-au sfatuit foarte bine si am reusit sa-mi rezolv problemele cu vechea administratie. Insa administratia noua refuza sa primeasca contestatii, refuza sa raspunda, refuza chiar si plata cotelor conditionand achitarea integrala a sumelor, inainte ca presedintele sa dea un raspuns oficial si explicatii. As fi platit poate, dar suma e prea mare (500 lei) si nu cred sa-i mai recapat iar prin tribunale nu am disponibilitate sa ma plimb, deoarece cunosc numeroase cazuri in care asociatia a fost favorizata si nu vreau sa risc.
Este legal ce au facut?
Cum pot face plati daca refuza sa incaseze iar contul asociatiei nu mi-e cunoscut??
Ce pot face?
Multumesc

Ma refeream la Serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din cadrul primariilor, dorind sa aflu ce competente au si cum pot sprijini in mod concret un proprietar care are probleme cu administratia (adica presedinte, administrator, comitet sau cenzor) in vederea solutionarii unor abuzuri/nereguli dsu chiar fraude existente la nivelul asociatiei de proprietari.
Pana in prezent, desi am cerut sprijinul acestui serviciu (atasand si dovezi ale incalcarii legii de catre administratie), platit din bani publici, mi s-a raspuns ca a fost chemat administratorul sa dea explicatii.
Spre stupoarea mea, am inteles din raspunsul scris al lucratorilor din acest serviciu ca administratorul i-a mintit cu nerusinare, iar ei au crezut tot, fara sa ceara documente sau fara sa ma cheme si pe mine la discutie.
Invariabil, la toate raspunsurile lor, ultimul paragraf este indemnul de a ma adresa justitiei, intrucat ei nu au competenta de a dispune masuri concrete ci doar indrumare... se mai justifica existenta acestui departament consumator de fonduri si timp?
in ce consta ajutorul si/sau sprijinul ( dat de unui membru/sau mai multi , dintr-o asociatie de proprietari ) serviciului din primariile de sector creat si mentinut in acest scop ???

Multumesc
Administratorul asociatiei de proprietari din care fac parte este platit in baza unei conventii civile pe codul civil. De 3 ori pe an, in mod regulat, dar si de cate ori se mai iveste ocazia ( adica de 1 decembrie, 14 februarie etc) isi ia CO sau zi libera.
Este legal? Daca da, in baza carei legi? Multumesc