ileanaileana a scris:
Care este temeiul legal pt.desfasurarea unei adunari generale la momentul actual, august 2021?
La momentul actual este in vigoare Hotararea 826/5 august care prevede la art.1 că, începând cu data de 11 august 2021 se prelungește cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul țării, instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
Deși în cuprinsul actului normativ precizat nu se face nicio referire la adunările generale ale asociațiilor de proprietari, acestea pot fi asimilate celor menționate la pct.28, 29 și 30 ?
Legal ,asociatia de proprietari ,poate sa asimileze cele mentionate la pct.28,29,30 sau adunarile generale nu pot fi legal convocate??? Comitetul executiv prin prisma art.55 alin.1 lit n din legea 196/2018 isi poate asuma convocarea unei adunari generale legale ???
Care este temeiul legal pt.desfasurarea unei adunari generale la momentul actual, august 2021?
La momentul actual este in vigoare Hotararea 826/5 august care prevede la art.1 că, începând cu data de 11 august 2021 se prelungește cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul țării, instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
Deși în cuprinsul actului normativ precizat nu se face nicio referire la adunările generale ale asociațiilor de proprietari, acestea pot fi asimilate celor menționate la pct.28, 29 și 30 ?
Legal ,asociatia de proprietari ,poate sa asimileze cele mentionate la pct.28,29,30 sau adunarile generale nu pot fi legal convocate??? Comitetul executiv prin prisma art.55 alin.1 lit n din legea 196/2018 isi poate asuma convocarea unei adunari generale legale??
Nu doresc sa intru in discutii contradictorii cu dvs.Nu ati inteles nimic din ce am scris.Daca nu puteti oferi o sugestie sau un temei legal la intrebarea mea am rugamintea sa va abtineti de la comentarii inutile.
Am precizat clar ca suma obtinuta este de peste 150.00o lei ,este suma delapidata din intretinere ( incasari conform facturi + facturi""ümflate"" + sume incasate si neinregistrate+ chitante duble, o suma scrisa pe lista de intretinere si alta incasata) si castigata in instanta de asociatie si nu are nici o legatura cu suma obtinuta pe apartament prin executare silita,unde am facut precizarea ca fostul administrator era coproprietar.
Repet ,cu toate ca era obligatoriu un fond de reparatii ,acesta nu a fost constituit si fondul de rulment care exista era 0 suma mica ca si valoare.Banii de expertiza judiciar contabila + executor judecatoresc sunt bani pe care asociatia i-a platit pe parcursul procesului si castigat in instanta,peste suma delapidata de 150.000 lei.
Nu doresc sa intru in discutii contradictorii cu dvs.Nu ati inteles nimic din ce am scris.Daca nu puteti oferi o sugestie sau un temei legal la intrebarea mea am rugamintea sa va abtineti de la comentarii inutile.
Am precizat clar ca suma obtinuta este de peste 150.00o lei ,este suma delapidata din intretinere ( incasari conform facturi + facturi""ümflate"" + sume incasate si neinregistrate+ chitante duble, o suma scrisa pe lista de intretinere si alta incasata) si castigata in instanta de asociatie si nu are nici o legatura cu suma obtinuta pe apartament prin executare silita,unde am facut precizarea ca fostul administrator era coproprietar.
Repet ,cu toate ca era obligatoriu un fond de reparatii ,acesta nu a fost constituit si fondul de rulment care exista era 0 suma mica ca si valoare.Banii de expertiza judiciar contabila + executor judecatoresc sunt bani pe care asociatia i-a platit pe parcursul procesului si castigat in instanta,peste suma delapidata de 150.000 lei.
Buna ziua,
Am revenit cu precizari,procesul cu fostul administrator a durat 3 ani apoi l-am executat silit (apartamentul in care era coproprietar ).Suma obtinuta este peste 150.000 lei,In perioada cat a durat procesul asociatia a platit la furnizori sumele restante alaturi de penalizari.Deci asociatia in momentul recuperarii banilor din delapidare nu mai avea datorii la furnizori.Fondul de rulment delapidat a fost in suma mica,fond de reparatii nu exista.Asociatia a mai platit expertiza judiciar contabila si executorul judecatoresc.
Eu cred ca doar aceste sume ar trebuie inapoiate (platite) proprietarilor (expertiza judiciara ,executorul jud.),fondul de rulment recuperat sa intregeasca restul fondului existent.
Restul sumei la fondul de reparatii si asta doar dupa convocarea unei adunari generale
Asi dori si alte sugestii daca se poate ...
Multumesc
Buna ziua,
Am revenit cu precizari,procesul cu fostul administrator a durat 3 ani apoi l-am executat silit (apartamentul in care era coproprietar ).Suma obtinuta este peste 150.000 lei,In perioada cat a durat procesul asociatia a platit la furnizori sumele restante alaturi de penalizari.Deci asociatia in momentul recuperarii banilor din delapidare nu mai avea datorii la furnizori.Fondul de rulment delapidat a fost in suma mica,fond de reparatii nu exista.Asociatia a mai platit expertiza judiciar contabila si executorul judecatoresc.
Eu cred ca doar aceste sume ar trebuie inapoiate (platite) proprietarilor (expertiza judiciara ,executorul jud.),fondul de rulment recuperat sa intregeasca restul fondului existent.
Restul sumei la fondul de reparatii si asta doar dupa convocarea unei adunari generale
Asi dori si alte sugestii daca se poate ...
Multumesc
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la urmatoare speta: Asociatia de proprietari a recuperat prin instanta de la fostul administrator al asociatiei suma de bani delapidata.(si-a insusit sumele obtinute din incasarea intretinerii) . Cum poate utiliza aceasta suma recuperata , asociatia ? Conf.legii 196/2018 art.77 sumele obtinute prin aplicarea penalitatilor la restantele cotelor de intretinere se folosesc numai la reparatii si nu pot fi utilizate si in alte scopuri.Se aplica acest art.si in cazul sumei recuperate din delapidare sau aceasta suma poate fi utilizata in alte scopuri sau returnata proprietarilor ?
Buna ziua,
In asociatiile de proprietari este necesara implementarea GDPR sau nu
Daca raspunsul este afirmativ care sunt pasii de facut de catre asociatie?
Legea 196/2018 spune ca presedintele asociatiei este obligat sa actualizeze cartea de imobil;de asemenea citirea contoarelor de apa este nominala etc.
Multumesc
Buna ziua,
Art.17 litera r din Norme metodologice de aplicare a Legii 23o/2007 : " ...proprietarii sau chiriasii pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielelilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, ..";am citat doar o parte din art..
Dupa cum v-am spus daca aveti documente concrete din care sa reiasa ca locuiti mai putin de 15 zile pe luna in ap.si daca ati facut cerere la asociatie in acest scop si presedintele refuza sa le ia in considerare atunci faceti o reclamatie la politie pentru abuz in serviciu a presedintelui sau administratorului
Daca nu reusiti sa rezolvati problema pe cale amiabila cu pres.asociatiei sau cu administratorul prezentandu-va toate dovezile pe care le aveti,singura solutie este sa faceti o reclamatie la politie contra asociatiei ,implicit a presedintelui