Buna ziua!
Conform OUG 168/2002, salariile de baza pentru angajatii din primării trebuie majorate cu 10% incepand cu 1 ianuarie 2023, cu conditia de a nu se depăși salariul de baza al viceprimarului din unitatea respectivă.
Daca există un angajat in primarie care, dupa aceasta majorare ar depasi salariul viceprimarului si nu poate fi majorat decat cu 3,6 % pana la salariul demnitarului, trebuie ca tot aparatul primariei sa aiba majorare de doar 3,6%?
Mentionez ca toti ceilalti angajati au posibilitatea de a le fi marite salariile cu 10%, fara a depasi salariul viceprimarului.
Dupa cum stiti, pentru aceasta majorare de salariu trebuie Hotarare de Consiliu Local, iar consilierii locali au votat majorare cu doar 3,6% din motivul prezentat mai sus.
Este legal? Daca nu, ce se poate face?
Multumesc mult!
Multumesc pentru raspuns, dar nu am gasit in cuprinsul OUG63/2010 cati locuitori pot deservi functionarii publici pe fiecare compartiment in parte, ci doar numarul minim, mediu si maxim per UAT.
Buna ziua!
Exista vreo evidenta in care sa fie trecut numarul maxim de locuitori dintr-un UAT pe care il poate deservi un functionar public, in functie de specializarea acestuia?
In fiecare primarie se constituie comisii pentru diferite proiecte, cu membri din functionarii publici ai institutiei respective (ex:receptii partiale/finale lucrari, fond funciar,etc.)
Intrebarea este: de ce membrii comisiilor respective nu sunt remunerati, avand in vedere faptul ca in fisele de post ca functionari nu se precizeaza faptul ca un functionar public trebuie sa faca parte din comisiile sus-mentionate?
Am observat ca doar daca esti membru in comisiile de concurs pentru angajari esti platit. Pe acelasi principiu, nu ar trebui sa fi platit si daca faci parte din alte comisii? Mai ales ca acele comisii trateaza niste probleme extrem de importante si, in acelasi timp, riscante, Orice risc, orice documentare suplimentara din partea unui membru al comisiei consider ca trebuie remunerate.
Ma poate ajuta cineva cu un raspuns? Multumesc frumos!
Buna ziua.
O persoana a devenit functionar public in urma unui concurs (proba scrisa si interviu).
Corectarea (punctajul acordat) acelei probe scrise are caracter public?
Se poate solicita in scris de catre orice cetatean asa ceva?
Multumesc!
Buna ziua.
Un cabinet stomatologic (CMI) care functioneaza intr-un Dispensar comunal este scutit de taxa de cladire?
De curand s-a modificat art. 456 alin (1) lit.h din Legea nr.227/2015, care prevede acum: “Nu se datoreaza imozit/taxa pe cladiri pentru: cladirile unitatilor sanitare publice, precum si cladirile in care functioneaza cabinete de medicina de familie, cu exceptia incaperilor folosite pentru activitati economice.”,
Intrebarile sunt doua: poate fi scutit cabinetul stomatologic de taxa de cladire, avand in vedere ca functioneaza intr-o unitate sanitara publica si daca da, se considera ca acel cabinet desfasoara activitate economica sau nu (fiiind privat).
Buna ziua!
Un functionar public poate sa devina consilier personal al primarului prin suspendarea calitatii de functionar public?
Sau trebuie sa renunte la calitatea de functionar public pentru a fi consilier personal al primarului?
Se poate suspenda functia publica pe perioada exercitarii "mandatului" de consilier personal?
Multumesc,
Eu am gasit in Codul de procedura fiscala art.168 , dar nu stiu daca se refera si la impozitele si taxele locale.
ART. 168 Restituiri de sume
(1) Se restituie, la cerere, contribuabilului/plătitorului orice sumă plătită sau încasată fără a fi datorată.
(2) în situația în care s-a făcut o plată fără a fi datorată, cel pentru care s-a făcut astfel plata are dreptul la restituirea sumei respective.
(3) Prevederile prezentului articol se aplică și pentru sumele de restituit ca urmare a aplicării, potrivit legii, a scutirii indirecte sau a altor asemenea scutiri.
(4) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se restituie din oficiu următoarele sume:
a) cele de restituit, reprezentând diferențe de impozite rezultate din regularizarea anuală a impozitului pe venit datorat de persoanele fizice, care se restituie în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere;
b) cele încasate prin poprire, în plus față de creanțele fiscale pentru care s-a înființat poprirea, care se restituie în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data încasării.
(5) Diferențele de impozit pe venit și/sau contribuții sociale de restituit mai mici de 10 lei rămân în evidența fiscală spre a fi compensate cu datorii viitoare, urmând să se restituie atunci când suma cumulată a acestora depășește limita menționată.
(6) Prin excepție de la alin. (5), diferențele mai mici de 10 lei se restituie în numerar numai la solicitarea contribuabilului/plătitorului.
(7) în cazul restituirii sumelor în valută confiscate, aceasta se realizează conform legii, în lei la cursul de referință al pieței valutare pentru euro, comunicat de Banca Națională a României, de la data rămânerii definitivă a hotărârii judecătorești prin care se dispune restituirea.
(8) în cazul în care contribuabilul/plătitorul înregistrează obligații restante, restituirea/rambursarea se efectuează numai după efectuarea compensării potrivit prezentului cod.
(9) în cazul în care suma de rambursat sau de restituit este mai mică decât obligațiile restante ale contribuabilului/plătitorului, se efectuează compensarea până la concurența sumei de rambursat sau de restituit.
(10) în cazul în care suma de rambursat sau de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligații restante ale contribuabilului/plătitorului, compensarea se efectuează până la concurența obligațiilor restante, diferența rezultată restituindu-se contribuabilului/plătitorului.
(11) în cazul în care după decesul persoanei fizice sau încetarea persoanei juridice se stabilesc sume de restituit sau de rambursat prin hotărâri judecătorești definitive, aceste sume se restituie sau se rambursează numai dacă există succesori ori alți titulari care au dobândit drepturile de rambursare sau de restituire în condițiile legii.
(12) în cazul în care din eroare, instituțiile de credit virează organului fiscal sume reprezentând credite nerambursabile sau finanțări primite de la instituții sau organizații internaționale pentru derularea unor programe ori proiecte, prin excepție de la prevederile alin. (8), sumele respective se restituie la cererea instituției de credit sau a contribuabilului/plătitorului, chiar dacă acesta înregistrează obligații restante.