avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Forum Activitate helpPlz

Activitate helpPlz

Nimeni? Va rog?
Buna ziua,

Am urmatoarea problema: am 26 de ani, am fost sa imi fac pasaport nou si mi s-a spus ca as fi avut unul vechi din 2005 (de acum 13 ani) pe care ar fi trebuit sa-l returnez. In acel timp eram minora, acel pasaport a fost facut de parinti fara cunostiinta mea si acestia l-au pierdut ulterior.

Presupun ca fiind vechi de 13 ani, este expirat; am citit pe site-ul directiei generale de pasapoarte[1] ca termenul de valabilitate este de 5 ani, deci teoretic aceasta al meu este expirat. Puteti va rog sa-mi confirmati? Exista vreo posibilitate sa nu fie expirat?

De asemenea am citit aici pe site[2] ca daca este expirat nu trebuie sa-l declar in monitorul oficial, si nici sa platesc vre-o amenda. Post-ul era din 2014, mai este valabil acum ce e scris acolo?

Domnul de la directia generala de pasapoarte mi-a spus destul de nervos ca daca nu il gasesc si dau pe propria raspundere ca este pierdut, cu pasaportul nou pe care il voi primi fie voi astepta extrem de mult la fiecare aeroport, fie nu imi va fi acceptat la unele aeropoarte. Nu inteleg de ce avand in vedere ca cel pierdut este expirat. Adica chair daca il va fi gasit cineva nu ar putea sa faca nimic cu el. Puteti va rog sa-mi explicati daca dumnealui are dreptate si de ce? Daca are dreptate cum pot repara aceasta situatie in timp cat mai scurt? Sa fac pasaport temporal pe 1 an, si dupa 1 an fac unul normal pe 5 ani si cel pe 5 ani va fi absolvit de probleme? Sau poate pasaportele temporare sunt absolvite de problemele pasaportului peirdut si atunci pot merge pe varianta 1 pasaport/an ?

Multumesc mult.

[1] [ link extern ]
[2] www.avocatnet.ro/forum/discu...
@Ares-3: Multumesc mult pentru raspunsul rapid. Ziceti dumneavoastra " este posibil să nu reușiți să vă faceți CI cu termen de 10 ani". Inseamna ca exista CI si cu termen mai scurt dar care sa nu fie foita din aceea temporala fara domiciliu? Adica nu m-ar deranja sa-l reinnoiesc de fiecare data cand reinnoiesc contractul de chirie atata timp cat este un CI complet cu care pot calatori inafara tarii si face tranzactii bancare.
Buna ziua. Am vazut ca intrebari asemnatoare au mai fost postate in trecut, am citi acesle articole, dar raspunsurile fie au fost neconclusive pentru mine, fie post-urile erau cu peste 5 ani vechime, vreme in care legea posibil sa se mai fi schimbat.

Situatia mea este urmatoarea: am 26 de ani, traiesc in chirie de 4 ani, actul de chirie e facut pe numele prietenului meu, buletinul meu va expira in curand si parintii refuza sa ofere acea declaratie de "primire in spatiu" (suntem in relatii foarte proaste). M-am nascut in Bucuresti si acuma curent tot in Bucuresti locuiesc deci m-ar interesa, in caz ca legile difera de la oras la oras, ceva valabil pentru Bucuresti.

As dori sa evit crearea unui buletin temporar fara domiciliu intrucat am inteles (va rog sa ma corectati daca gresesc; am citit aceast intr-un post [1] de pe acest site) ca utilizand acel buletin nu se poate calatori inafara tarii si nici face anumite operatii bancare. Cum exista posibilitatea foarte mare sa am nevoie sa fac aceste lucruri in urmatorul an, as prefera sa am un buletin normal, complet. Mentionez ca nu am alte rude sau prieteni care sa ma ajute.

Acum, intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) Daca parintii sunt obligati prin lege, chiar daca nu mai sunt minora, in lipsa oricariu alt act doveditor pentru locul de domiciliu, sa dea acea declaratie de "primire in spatiu". Daca da, v-as ruga sa-mi dati articolul din lege care ii obliga.

2)Ne vom muta in curand cu chiria si atunci as putea incheia actul de inchiriere pe numele meu. In acest caz intervin aceste doua puncte de lege foarte interpretabile pentru care v-as ruga mult sa ma lamuriti:

"Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul dintre urmatoarele documente:
a) acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locativ;
b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire in spatiu, insotita de unul dintre documentele prevazute la lit. a)"

In cazul in care voi incheia un contract de inchiriere, foarte posibil de 1 an si apoi cu prelungire, va trebui si declaratia gazduitorului ca la punctul (b) sau doar actul de inchiriere ca la punctul (a)? Am vazut o discutie de pe site pe o tema asemanatoare [2], dar e destul de veche si pare destul de neconclusiva. As crede ca discutia se inclina pentru punctul (a) dar mi se pare putin neclar cum se poate face buletin pe 10 ani pentru un contract de chirie de 1 an.

Este foarte important sa am un raspuns clar la aceasta intrebare pentru ca in caz ca sunt "la mila gazduitorului", macar sa pot sa inchiriez undeva unde exista un gazduitor "milos". Am citit tot intr-un articol de pe net ca gazduitorii incearca sa se fereasca de buletine facute de chiriasi pe locul inchiriat intrucat in caz de probleme penale ale chiriasilor, scrisorile de la politie vin la gazduitor SI ca chiriarii il pot obliga pe gazduitor sa-i tina in acea casa pana la expirarea buletinului chiar daca contractul le expira?

De asemenea, m-ar interesa sa aflu exact in ce conditii trebuie incheiat contractul de inchiriere pentru a fi valabil. Am inteles ca este valabil pentru buletin doar daca este incheiat intr-un anumit fel.

3) Citind prin OUG97/2005[3], am vazut la punctul c) ca este indeajuns, in lipsa actelor de domiciliu, declaratia pe proprie raspundere si o nota de verificare a politistului de ordine publica:
Daca aceasta procedura exista si in Bucuresti, as dori detalii va rog despre cum se procedeaza: trebuie depusa o cerere si stabilita o audienta cu politistul in cauza? Trebuie sa ma puna sub supraveghere o anumtia perioada de timp sa se asigure ca merg in acelasi loc de fiecare data? Cum se procedeaza?

4) Tot in OUG97/2005 am vazut ca cei care locuiesc in spatii de ingrijire/case de copii/diferite astfel de institutii isi pot face buletinul pe acea adresa. Intrebarea este: m-ar putea primi o astfel de casa doar pe hartie astfel incat sa-mi pot face buletinul pe adresa lor? Ma gandesc ca nemaifiind minora e putin probabil.

5) Tot in OUG97/2005 am vazut in articolul Art. 36:
Persoana care gazduieste o alta persoana, in mod neintrerupt, pe o perioada mai mare de 30 de zile, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 32 alin. (2) lit. a), are obligatia de a anunta politia sau serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor de la locul unde este situat imobilul. Asadar daca stau cu chirie proprietarul este obligat sa dea declaratia ca ala e domiciliul meu daca stau mai mult de 30 de zile? Sau e obligat doar sa anunte politia cum ca stau acolo fara sa fie domiciliu desi el e cel care a refuzat sa dea declaratia? XD

6) Este posibil ca parintii prietenului meu, care nu sunt din Bucuresti, sa se ofere sa dea declaratia aia de gazduitor? Este nevoie de alte documente de la ei pentru domiciliu inafara de declaratia lor si actele casei avand in vedere ca sunt nascuta, lucrez si stau in chirie defapt in Bucuresti si nu in localitatea lor?

Imi cer scuze ca vin cu gramada de intrebari, dar nu prea am unde sa intreb. Am incercat sa intreb la sectia de politie care mi-a eliberat buletinul vechi, dar am sunat de 3 ori si mi-au inchis dupa N minute de asteptat, am trimis mail acum o saptamana si nu mi-au raspuns pana acum si prietenul meu a fost pana la ei, n-a fost primit pentru intrebari la ghisei si singurul om care s-a oferit sa-i raspunda nu prea stia despre ce e vorba. Daca stiti un loc unde pot intreba si obtine sigur explicatii valide, preferabil fara sa pierd zile intregi pe drumuri (am serviciu, nu pot lipsi aiurea), va rog mult sa-mi spuneti. Acest site pare singurul loc pana acum.

Multumes mult.

[1]www.avocatnet.ro/forum/discu...
[2]: www.avocatnet.ro/forum/discu...
[3][ link extern ]