avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 807 soluții astăzi
Forum Activitate razviko

Activitate razviko

Buna ziua as dori cateva informatii despre declaratia unica pentru 2019.
In cazul unui PFA care a fost infiintat in 2018 (una a 4-a mai exact) s-a depus atunci declaratia unica si nu s-a optat pentru plata CAS / CASS, s-a stabilit un venit estimativ sub plafon.
acuma pe 2019 daca respectiva PFA doreste sa plateasca CAS / CASS si se depune inainte de 15 martie 2019 D.U. atunci in acest caz cum se stabileste plata contributiilor pentru stat
pentru CASS se calculeaza astfel ? 2080 x 6 (luni pentru ca se depunde inainte de 15 martie) = 12 480 x 10% = 1 248 lei (aceasta este toata suma datorata pentru anul 2019 in cazul CASS?
in cazul CAS se calculeaza astfel ? 24.960 lei x 25% = 6.240 lei (aceasta este toata suma datorata pentru anul 2019 in cazul CAS?
in ultimul caz Impozitul pe venit se calculeaza astfel ? exemplu:
-Venit brut 12 000 lei
-Cheltuieli deductibile 7 000 lei
-Vbrut - Ch ded = 5 000 lei Venit net (la care aici se aplica o cota de 10% sau 16%?
in cazul cotei de 10% = impozit 500 lei

Ultima intrebare dupa acest caz total datorat la ANAF sunt urmatoarele ?
1 248 lei (CASS) + 6 240 lei (CAS) + 500 lei (impozit pe venit) = Total 7 988 lei ??
Va rog frumos daca este corect aceasta procedura, sau daca am gresit cu ceva sa-mi spuneti unde si ce anume.
Multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Autorizatie spalatorie auto
Aceasta autorizatie o solicit eu ca si proprietar al spatiului sau de chestia asta trebuie sa se ocupe firma la care inchiriez spatiul ?
Pe langa aceasta autorizatie, mai este nevoie de alte acorduri/documente pentru spalatoria auto ? (stiu ca trebuie un contract cu o firma care vine si colecteaza apa poluata, exact de ce mai este nevoie? daca imi puteti spune va rog frumos)
Multumesc anticipat!
Buna ziua,
Detin un spatiu de aprox. 100mp (curte amenajata pentru spalatorie auto) + o camera 12mp (pentru biroul spalatoriei auto).
As vrea sa stiu ce autorizatii ca si proprietar sunt necesare pentru spalatorie auto.
As vrea sa procedez in felul urmator: eu ca si proprietat sa detin spatiul sa fac rost de autorizatiile de care am nevoie (autorizatie de mediu sau de care este nevoie) si atunci sa ofer spatiul in chirie pentru o firma care sa-si desfasoare activitatea de spalatorie auto (ce autorizatii ar avea nevoie respectiva firma fie ea SRL/ PFA / I.I. ).
Buna ziua,
As dori cateva informatii despre urmatorul caz daca se poate.
Am un prieten, el a infiintat un PFA cod caen 9602 - "Coafura si alte activitati de infrumusetare" (sediul PFA-ului este in localitate, adica acasa mai exact jud. Arad, loc. Sofronea) , de asemenea el este Frizer, are o casa de marcat ambulanta, unde el isi desfasoara activitatea atat acasa in localitate cat si la un salon in oras (mai exact jud. Arad, mun. Arad) mai exact pentru asta si-a facut casa de marcat ambulant.
intrebarea este in felul urmator, ce autorizatii/acorduri/documente sunt necesare pentru a functiona conform legii ? (precizez faptul ca la salon are contract de comodat cu proprietarul salonului). Trebuie de la primaria unde este sediul PFA-ului acord de functionare?
Daca imi puteti spune exact de ce este nevoie.
Va multumesc anticipat!
Răspuns la discuția PFA cod caen 9602
As mai vrea sa stiu daca trebuie depusa declaratia 061 pentru faptul ca imi desfasor activitatea intr-un salon si acasa (casa de marcat este deja ambulant) in acest caz cum trebuie completat 061 ? sau ce anume trebuie declarat la ANAF ca si sediu secundar unde imi desfasor activitatea?
Multumesc anticipiat
Răspuns la discuția PFA cod caen 9602
Multumesc,
La capitolul 1 mai completez ceva legat de venituri realizate in 2017 ? Daca firma a fost infiintata in mai 2018 ?
Buna ziua,
Am deschis un PFA cu cod caen principal 9602 si cu sediul profesional acasa (in comuna/localitate), dar imi desfasor activitatea intr-un salon (casa de marcat este ambulant)
Am fost la ANAF sa depun 220 dar mi s-a zis ca nu se mai depunde 220 ci trebuie depus 212, as vrea sa stiu in continuare ce anume trebuie depus si pentru a plati santatea/pensie sau ce anume trebuie declarat (punct de lucru ambulant? ) si de ce autorizatii (dsp/dsv/isu?) mai am nevoie tinand cont ca imi desfasor activitatea in oras la un salon si as vrea sa o desfasor si acasa (in comuna/localitate)
As vrea sa ma ajutati cu toti pasii care mai trebuie sa-i fac daca se poate, si daca am nevoie de un contabil expert? sau poate sa tina contabilitatea un absolvent de facultatea de contabilitate?
multumesc anticipat