Buna ziua,
Daca nu este sectiunea potrivita rog un moderator sa mute la sectiunea corecta, multumesc.
Sunt student, si delor familiar cu acest domeniu desi incerc sa ma informez in limita propriilor abilitati. De curand am inchiriat un apartament in orasul in care fac facultatea. Contractul a fost realizat intre mine si proprietar ca persoana fizica.
In contract nu se pomeneste nimic de modalitatea de plata a chiriei, doar suma lunara de plata, in RON. Am convenit verbal cu proprietarul sa ii platesc chiria prin depozit in contul sau bancar, care este un cont Euro. Asadar eu am schimbat suma RON trecut in contract in Euro (am facutra de la banca) iar apoi am facut depunere numerar in contul Euro al proprietarului (de asemenea am factura de la banca).
Datorita faptului cursului Euro care este schimbator si faptului ca la schimbul valuatar este un alt curs la vanzare si la cumparare, atunci cand proprietarul a extras suma Euro din cont si a schimbat-o pe loc in lei la banca, suma RON rezultata a fost mai putin decat cea trecuta in contract.
Ulterior cand mi-a spus de acest lucru a spus ca este ok, luna asta "s-a intamplat", nu e suparat, dar nu este dispus sa isi faca cont in RON pentru a primi chiria iar de luna viitoare doreste chiria in cash, in RON, iar cand am intrebat de o modalitate a dovezii platii m-am lovit de raspunsuri gen "aia este problema ta, nu sunt firma si nu am cum sa iti dau bon sau factura" (ceea ce din cate stiu este corec).
In urma cautarilor proprii am gasit aceasta informatie:
[ link extern ]
In care se precizează că dovada plăţii chiriei se poate face:
- printr-un înscris sub semnătură privată prin care se atestă că între părţile semnatare ale contractului de închiriere înregistrat la organul fiscal competent s-a realizat plata, respectiv încasarea sumei reprezentând chiria lunară stabilită în contract sau