Multumesc frumos pentru raspuns!
ICC pentru PFA - daca nu ai beneficiat de concediu platit postnatal
Incepand cu ce data se acorda ICC pentru un PFA care nu a beneficiat de concediu postnatal platit ?
Ex: nasterea a fost pe 28.05.2020, PFA-ul suspendat de pe 20.05, fara drept de concediu postnatal platit (nu s-a stiut despre plata cotizatiei ptr concedii). Cu ce data ar trebui luata indemnizatia de crestere a copilului?
Multumesc.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns!
In acest caz indicat ar fi sa suspend PFA-ul in luna mai, ca sa nu am venituri zero pentru aceasta luna.
Buna ziua,
Sunt PFA, in sistem real din 2009 si urmeaza sa nasc pe 29.05.2020;
Intentionez sa suspend PFA-ul cu 1 luna inainte de nastere.
Am 2 intrebari:
1. Diferenta de 1 luna intre suspendarea PFA-ului (04.2020) si nastere (05.2020) se va lua in calcul la cuantumul indemnizatiei de crestere a copilului, cu zero venituri pentru luna mai?
2. Cum se vor calcula cele 8 luni din anul fiscal 2019, tinand cont ca veniturile mele difera de la luna la luna, in sistem real? Se va face o medie lunara a veniturile incasate in 2019 (pe baza declaratiei de impunere) sau se vor lua in calcul exact ultimele 8 luni?
Multumesc anticipat!
M-a jutat enorm raspunsul dvs. si va multumesc foarte mult. Imi este clar ce atributii am eu ca si (fost) chirias. Voi astepta in acest caz ca proprietarul sa solutioneze situatia.
Multumesc frumos pentru raspuns. Voi cauta online adresa si voi solicita in prima instanta informatii la serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primaria teritoriala.
Intre timp astept lista cu datoriile de plata din 2015 - am solicitat-o in scris, sa vad ce situatie va fi trecuta.
Multumesc frumos pentru raspuns. Voi cauta online adresa si voi solicita in prima instanta informatii la serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primaria teritoriala.
Intre timp astept lista cu datoriile de plata din 2015 - am solicitat-o in scris, sa vad ce situatie va fi trecuta.
In imobilul in discutie, administratorul este acelasi cu presedintele de asociatie. Iar Asociatia de locatari nu exista, situatia este ciudata si abuziva. Nici nu stiu daca persoana respectiva are competente sau certificari valabile. Proprietarii sunt cei mai multi plecati din tara si prea putin interesati. Am solicitat in scris, pe e-mail clarificare legat de ultima afisare a intretinerii, in 2015. Raspunusul a fost ca au retras lista de la avizier - deci nimeni nu a mai putut platit si au spus verbal ca vor corecta si reveni. De atunci nu s-a mai intamplat nimic - nici un raspuns, nici o alta lista cu datoriile de plata ale locatarilor.
Penalitati ar trebui aplicate administratorul/ persoanei care se ocupa de partea contabila, deoarce am solicitat constat intretinerea si la avizier nu s-a mai publicat nimic din 2015. Cat timp au fost publicate am achitat intotdeauna la timp. Eu m-am mutat deja de acolo dar vreau sa imi achit datoriile corect.
Intrebarile mele sunt:
`1. Aceasta situatie este legala, tinand cont ca nu s-a publicat in nici o modalitate ntretinerea timp de 3 ani? (nici la avizier, nici online) desi am solicitat remedierea situatie?
2. Pot solicita lista intregului imobil ca sa vad cum au fost repartizate cheltuielile?
2. Cum ma pot proteja de inselaciune/ abuz, tinand cont ca a trecut atata timp de cand nu s-a mai calculat nimic iar persoana in cauza (administrator/ presedinte/aceeasi persoana) are interese ptr. proprii chiriasi (firma de asigurari cu 6 angajati) si familia care ocupa mansarda necontorizata.
In perioada 15 feb 2015- 15 iunie 2018 am inchiriat o garsoniera cu toate utilitatile contorizate individual, situata intr-un imobil interbelic alcatuit din 6 apartamente + 1 apartament complet necontorizat la mansarda.
Din iunie 2014 nu s-a mai afisat la avizier lista cheltuielilor.
Am sesizat verbal proprietarul si administratorul.
In sep. 2015 a fost afisata o lista cu situatia pe ultimele 8 luni: dec. 2014-august2015. Calculul era eronat: la 14 mc apa rece consumata/conf. index apometru, erau trecuti 66 mc canalizare apa rece si 51 mc corectii apa rece,(?) fara alte explicatii. Suma rezultata era aberanta, ptr 1 pers in garsoniera de 27 mp,cu toate facilitatile contorizate. Am cerut recalculare, mi s-a confirmat ca este eroare si lista s-a retras de la avizier. De atunci nu s-a mai afisat nimic.
Pe 15 iunie 2018 urmeaza sa reziliez contractul de inchiriere (deja m-am mutat), cu instiintarea proprietarului.
Peste 2 saptamani proprietarul urmeaza ca vina in tara (nu locuieste in Romania) ca sa clarificam situatia financiara. Mentionez ca administratorul este o persoana abuziva cu care nu poti discuta pertinent. M-a sunat in miezul noptii ca sa ma acuze ca am plecat pe furis (!?) si ca el a platit totul, desi mentionez ca nu s-a afisat nimic la avizier in toti acesti ani, desi am insistat.
Cum se va face calculul ptr. toata aceasta perioada? Ma astept acum la o suma exorbitanta, nejustificata prin nimic altceva decat 3 coloane scrise in word pe o hartie, la fel ca in 2015.
Pana vine proprietarul in tara am nevoie de un sfat competent legat de cum sa ma pot proteja de o neregula facuta de administrtor si sa achit corect partea mea de intretinere.
Multumesc mult!