avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 515 soluții astăzi
Forum Activitate doblor

Activitate doblor

Buna ziua!
In urma cu 2 luni am infiintat un PFA cu activitatea principala de Consultanta in IT (CAEN 6202).
Luna trecuta m-am inregistrat in ROI pentru ca in August am emis o factura catre un client din Danemarca.
Totul a decurs perfect, pana azi, cand am vazut ca declaratia 390 se poate depune online DOAR cu semnatura digitala.

Pentru ca nu am prea multe facturi emise catre strainatate, nu am investit intr-o astfel de semnatura electronica.

Ce pot sa fac in momentul de fata? Mai am o zi pana la data in care se poate depune declaratia pentru luna precedenta.

Daca cunosc o persoana care are o astfel de semnatura electronica (are firma de contabilitate), atunci ea poate sa o depuna in locul meu?

Exista posibilitatea ca o pot depune la ghiseu? (in cazul asta special)
Buna ziua,

Am reusit sa recuperez un teren intravilan de la statul roman (in jur de 430 metru patrati), dar momentan chiar nu stiu ce sa fac cu acesta, fiindca:
1. Electrica Oradea a construit un transformator electric pe coltul acestui teren,
2. Au construit un sir de blocuri, si la un punct, blocul este la 50 cm distanta de terenul meu => practic nu pot sa construiesc, nici sa pun un gard.
3. Deorece terenul e intre blocuri, asociatia locatarilor a vopsit niste parcari pe terenul meu, le-a numerotat, si ma gandesc ca le da in chirie...cam urat

As vrea sa stiu cam ce optiuni am, pe ce cale sa o iau...
Buna ziua,

Am reusit sa recuperez un teren intravilan de la statul roman (in jur de 430 metru patrati), dar momentan chiar nu stiu ce sa fac cu acesta, fiindca:
1. Electrica Oradea a construit un transformator electric pe coltul acestui teren,
2. Au construit un sir de blocuri, si la un punct, blocul este la 50 cm distanta de terenul meu => practic nu pot sa construiesc, nici sa pun un gard.
3. Deorece terenul e intre blocuri, asociatia locatarilor a vopsit niste parcari pe terenul meu, le-a numerotat, si ma gandesc ca le da in chirie...cam urat

As vrea sa stiu cam ce optiuni am, pe ce cale sa o iau...
Buna,

Am o situatie destul de complicata, si nu stiu ce sa fac in momentul de fata...

Vreau sa infiintez un PFA norma de venit (CAEN 6202 - Activitati de consultanta in IT), si as vrea ca sa-l inregistrez sediul acasa.

Momentan nu platim impozite pe imobilul acesta, deorece beneficiam de scutire de impozit (din partea asociatiei de nevazatori).

Prima intrebare: daca se desfasoara activitate in acest imobil, atunci pierdem scutirea de impozite?
Daca raspunsul este da, atunci se pierde total scutirea, sau trebuie doar sa platesc pentru camera / metru patrati care sunt trecute in contractul de comodat ca locul unde se desfasoara activitate?

O alta intrebare:
Deoarece este vorba de consultanta in IT, nu se poate face PFA-ul, in asa fel, incat sa nu aiba locatie unde se desfasoara activitate, ci doar sediu social? (Am inteles ca daca nu se desfasoara nici o activitate la sediul social, atunci nu se schimba nimic in legatura cu impozitele pe teren).
Daca se poate face asa, la ce trebuie sa fiu atent? Exista ceva riscuri?

Daca are vreo importanta, as vrea sa mentionez, ca o sa lucrez si cu clienti din afara tarii. (nu stiu daca acest lucru are sau nu vreun impact)

Multumesc foarte frumos!
Buna,

Am o situatie destul de complicata, si nu stiu ce sa fac in momentul de fata...

Vreau sa infiintez un PFA norma de venit (CAEN 6202 - Activitati de consultanta in IT), si as vrea ca sa-l inregistrez sediul acasa.

Momentan nu platim impozite pe imobilul acesta, deorece beneficiam de scutire de impozit (din partea asociatiei de nevazatori).

Prima intrebare: daca se desfasoara activitate in acest imobil, atunci pierdem scutirea de impozite?
Daca raspunsul este da, atunci se pierde total scutirea, sau trebuie doar sa platesc pentru camera / metru patrati care sunt trecute in contractul de comodat ca locul unde se desfasoara activitate?

O alta intrebare:
Deoarece este vorba de consultanta in IT, nu se poate face PFA-ul, in asa fel, incat sa nu aiba locatie unde se desfasoara activitate, ci doar sediu social? (Am inteles ca daca nu se desfasoara nici o activitate la sediul social, atunci nu se schimba nimic in legatura cu impozitele pe teren).
Daca se poate face asa, la ce trebuie sa fiu atent? Exista ceva riscuri?

Daca are vreo importanta, as vrea sa mentionez, ca o sa lucrez si cu clienti din afara tarii. (nu stiu daca acest lucru are sau nu vreun impact)

Multumesc foarte frumos!