Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta. Societatea noastra are sediul social stabilit la domiciliul asociatului unic si administrator. La infiintare, firma a fost autorizata sa desfasoare activitati economice atat la sediu cat si la terti. Conform contractului de comodat pe care firma l-a incheiat cu administratorul, se asigura folosinta gratuita a unei incaperi cu destinatia de sediu social, fara a nominaliza sau individualiza incaperea, suprafata sau alte detalii despre camera. Societatea nu inregistreaza in contabilitate si nu deduce cheltuieli de utilitati pentru spatiul utilizat ca sediu social. Toate cheltuielile cu spatiul (energie, internet, incalzire, apa, canalizare, salubritate) sunt suportate de persoana fizica. Mentionez ca nu se poate identifica incaperea folosita pentru firma deoarece se suprapune cu camera care este folosita drept dormitor si camera copilului. Persoana fizica a depus declaratia la finante locale privind schimbarea destinatiei spatiului din regim rezidential in regim mixt, fara a delimita suprafetele pentru rezidential si nerezidential. Va rog sa ne precizati cum se va calcula impozitul pe cladiri in cazul de fata. Va plati persoana fizica un impozit pe cladiri majorat (pe cladiri nerezidentiale)? Va rog sa ne precizati si cadrul legal din codul fiscal si normele de aplicare in vigoare. Va multumesc!
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu o informatie in legatura cu inregistrarea in contabilitate a facturilor externe primite.
Ca regula generala, facturile se inregistreaza la cursul valutar din data facturii primite.
Cum procedati insa cu facturile storno primite, le inregistrati conform regulii generale la cursul valutar din data cand a fost emisa factura storno sau la cursul valutar folosit la inregistrarea facturii initiale, adica facturii stornate?
Va multumesc!