Multumesc tare mult pentru timp si raspuns!
Inteleg ca in situatia in care am nenorocul de a-mi fi anulata sau suspendata cererea, eu nu am nicio optiune concreta de a face rost de aceste acte, nu?
Ati mai mentionat "Si riscati si taxa de timbru.". Nu inteleg f bine, stiu ca taxa de timbru judiciar se plateste o data estimata, la inceputul procesului si la final, se plateste diferenta fata de estimarea initiala, dupa evaluarea finala a bunurilor. In situatia prezentata de dvs risc sa platesc taxa de timbru, chiar daca imi este suspendata sau anulata cererea?
Geanina DRIAN a scris:
Puteti introduce actiunea aratand situatia de fapt (si anume ca nu puteti intra in posesia actelor) si sa solicitati instantei sa puna paratului in vedere sa depuna inscrisurile.
In sustinerea acestei cereri, invocati art. 293 C.proc.Civ.:
Obligaţia părţii adverse de a prezenta înscrisul
(1) Când partea învederează că partea adversă deţine un înscris probatoriu, referitor la proces, instanţa poate ordona înfăţişarea lui.
(2) Cererea de înfăţişare va fi admisă, dacă înscrisul este comun părţilor din proces, dacă însăşi partea adversă s-a referit în proces la acest înscris sau dacă, după lege, ea este obligată să înfăţişeze înscrisul.
Atentie, insa, exista riscul sa fiti repartizat la un complet mai putin flexibil, care sa va anuleze sau suspende cererea pana prezentati Dvs. inscrisurile. Si riscati si taxa de timbru.
Pe de alta parte, imediat dupa introducerea cererii de partaj, puteti face o adresa catre Primaria respectiva, prin care solictati informatii despre bunuri si la care sa anexati dovada ca ati inregistrat o cerere de partaj.
Chiar daca nu primiti un raspuns, depuneti la instanta copia adresei catre Primarie, ca dovada ca ati incercat.