avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 400 soluții astăzi
Forum Activitate artema

Activitate artema

Buna ziua,

Cum se defineste din punct de vedere fiscal locuinta de serviciu conform carei baze legislative?

Va multumesc,
Corina Vasile
Avand in vedere faptul ca incepand cu luna august 2020 declaratia 394 a fost modificata, in sensul obligativitatii declararii tranzactiilor cu afiliati, va supunem atentiei urmatoarea situatie:
SOCIETATEA A capital social: 80% detinut de societatea X
20% detinut de societatea Y
Societatea Y are unic actionar o persoana fizica 1.
Societatea Z are unic actionar aceeasi persoana fizica 1.

Intre societatea A si societatea Z urmeaza sa se desfasoare tranzactii.
Avand in vedere ca participarea societatii Y la capitalul societatii A este sub limita celor 25% ar putea sa se considere ca cele doua societati nu sunt persoane juridice afiliate, implicit nici societatile A si Z nu pot fi considerate afiliate.
Exista insa urmatoarea particularitate:
Socieatea A, numeste persoana fizica 2 prin hotarare AGA ca : mandatar administrator cu drept de a exercita anumite atributii ( reprezentare societate in fata organelor statului, semnare contracte, documente de plata, etc.)

Persoana fizica 1 si persoana fizica 2 au grad de rudenie I.
Avand in vedere cele descrise mai sus, compania A si compania Z sunt considerate persoane juridice afiliate?
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
Buna ziua,

Societatea noastra isi desfasoara activitatea in domeniul tiparirii de ambalaje flexibile. Lansarea in productie se face in baza comenzilor ferme primite de la clienti. In practica noastra apar situatii in care marfa livrata (intern, extern) este neconforma. Clientul refuza marfa, aceasta este returnata la noi sau distrusa la client. In plus clientul ne factureaza daune datorate pierderilor cauzate de neconformitatea marfii noastre.

Avand in vedere faptul ca modul de lucru are la baza comenzi ferme si nu contracte comerciale incheiate cu partenerii, pentru justificarea cheltuielile datorate despagubirilor ,s-a intocmit, sub avizul departamentului juridic intern , o conventie semnata de ambele parti prin care suma imputata este acceptata.

Va rugam sa ne spuneti daca documentul mentionat mai sus este acoperitor pentru ca aceasta cheltuiala sa fie deductibila la calculul impozitului pe profit si sa nu fie cuprinsa in baza de impozitare tva.

Multumim,




Buna ziua,

In urma unui control de fond ce a acoperit perioda 2012-2016, s-a constatat un debit suplimentar pe TVA de 1.303.724 RON, care a generat majorari de intarziere de 670.425 RON, penalitati de intarziere de 265.550RON si penalitati de nedeclarare de 8.316RON (in urma compensarii cu unele sume achitate de noi in avans catre Bugetul de stat, debitul a fost redus la valoarea de 1.180.924 RON)

Am aplicat pentru esalonarea pe 12 luni a intregii sume (debit, majorari de intarziere, penalitati de intrziere) si am obtinut decizia de esalonare , in care s-a evidentiat esalonarea pe 12 luni pt debit+ majorari de intarziere, si deciza de amanare la plata pentru penalitati de intarziere si penalitati de nedeclarare.

Avand in vedere prevederile art 208/alin 1 din Codul de procedura fiscala , redat mai jos:
- (1) Pe perioada eşalonării la plată, penalităţile de întârziere cuprinse în certificatul de atestare fiscală se amână la plată prin decizie care se comunică debitorului odată cu decizia de eşalonare la plată. Aceste prevederi se aplică, după caz(in care caz?) , şi unui procent de 50% din majorările de întârziere, reprezentând componenta de penalitate a acestora.-
, va rog sa ne ajutati in sensul validarii modului de calcul a inlesnirilor la plata, aplicat de cei de la ANAF.

Intreb aceasta pentru ca, in intelegerea noastra, ar fi trebuit sa obtinem inlesnire la plata pentru:
a. 50% din majorarile de intarziere (670.425 RON) prin aplicarea alin 1, art 208 citat mai sus
b. 100% penalitatile de intarziere (265.550RON) si majorari de intarziere amanate la plata( respectiv 50% din 670.425 RON) , prin aplicarea alin 3, art 208,
(3) în situația în care eșalonarea la plată se finalizează în condițiile art. 194 alin. (3), penalitățile de întârziere, precum și majorările de întârziere amânate la plată se anulează prin decizie care se comunică debitorului odată cu decizia de finalizare a eșalonării la plată.
c. respectiv 75% din penalitatile de nedeclarare, prin aplicarea art 181
Penalitatea de nedeclarare stabilită potrivit alin. (1) se reduce, la cererea contribuabilului/plătitorului, cu 75%, dacă obligațiile fiscale principale stabilite prin decizie.

In speranta ca ne puteti ajuta sa clarificam acest aspect, asteptam un raspuns de la dumneavoastra,
Cu respect,

Corina Vasile