avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 780 soluții astăzi
Forum Activitate lifer

Activitate lifer

Răspuns la discuția Contracte la distanta
In termeni "populari", contractul s-a desfasurat astfel: am sunat un operator de vinzari al respectivei firme pentru a afla niste detalii despre respectivul produs, mai precis niste specificatii care nu erau prezentate pe site (culoare, tip display, tip licenta). Operatoarea mi-a confirmat respectivelele specificatii si doar in aceste conditii am propus sa transmit o comanda scrisa (email sau formularul de pe site) pentru acel produs, insa operatoarea mi-a raspuns ca este suficienta comanda telefonica pentru ca respectiva convorbire se inregistreaza.

A doua zi am primit coletul (prin intermediul unei firme de curierat) si am achitat contravaloarea produsului (plus transport).
Dupa despachetarea produsului, am constatat ca acele specificatii pe care le-am solicitat in mod expres erau complet diferite.. mai mult, am realizat ca si pretul de vinzare a fost ceva mai mare decit cel confirmat de catre operatoarea de vinzari.

Au urmat o serie de telefoane si mesaje e-mail pe care le-am expediat si la care mi se raspundea foarte greu si laconic. Raspunsurile erau de genul "nu intelegem de ce va deranjeaza ca are alta culoare" sau "nu exista aceasta optiune la acest model" (desi le transmiteam link-uri catre site-ul producatorului - link-uri care figurau chiar si pe pagina lor - din care reiesea contrariul).

In tot acest timp, au refuzat in mod continuu sa-mi comunice o posibilitate de a contacta administratorul firmei pentru o propunere de rezolvare a acestui litigiu, singura persoana care imi raspundea fiind cea care se ocupa de "reclamatii".

Le-am solicitat in repetate rinduri sa verifice si sa-mi prezinte continutul convorbirii telefonice din momentul efectuarii comenzii dar au ignorat de fiecare data aceasta solicitare - de unde am tras concluzia ca nu exista asa ceva.

Faptul ca exista in desfasurator apelul pe care le-am efectuat la momentul lansarii comenzii nu are nici o relevanta asupra continutului acelei convorbiri in care s-au specificat clar conditiile acelui contract (valabilitatea acelor specificatii).

Asadar, existenta contractului este usor de dovedit.. cum se pot dovedi insa clauzele contactuale (conditiile)?

In legea referitoare la protectia consumatorului (sau a contractelor la distanta - pentru consumatori persoane fizice) se mentioneaza ca vinzatorul trebuie sa faca dovada ca produsul livrat este cel care a fost solicitat de catre cumparator, in caz contrar se considera ca s-a efectuat o livrare abuziva.

Exista vreo dispozitie legala similara, pentru contractele dintre doi operatori economici?

Multumesc pentru asistenta!
Răspuns la discuția Contracte la distanta
Multumesc pentru raspuns!
Dar cum se pot demonstra termenii si clauzele unui contract verbal (telefonic)?
Răspuns la discuția Contracte la distanta
Multumesc pentru invitatie (la lectura)! Am citit (apropae) toate cele 140 de pagini, dar nu m-am lamurit.. unde anume se incadreaza fapta pe care am enuntat-o mai sus?
Se mentioneaza ceva in aceasta lucrare despre contractele incheiate "telefonic" dar nu inteleg urmatorul lucru: in cazul unui contract incheiat telefonic.. se poate spune ca avem un "contract"?

Imi puteti da macar un indiciu, spre ce capitol(e) sa-mi indrept atentia?! Multumesc anticipat!


Răspuns la discuția Cumparaturi online ("pe firma")
Dar cine trebuie sa faca dovada a ceea ce continea comanda? Comerciantul (vinzatorul) sau consumatorul (cumparatorul)? Din experienta anterioara de achizitionare a unor produse online, daca comanda o transmiteam telefonic, primeam un mesaj scris (e-mail/fax) prin care mi se solicita confirmarea comenzii. In cazul de fata, comerciantul m-a asigurat ca respectiva convorbire telefonica (din momentul efectuarii comenzii) va fi inregistrata dar nu s-a intimplat acest lucru.
Răspuns la discuția Contracte la distanta
Cunosteam Ordonanta aceasta, ba chiar si Legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la
distanta, insa se refera doar la "consumatori" persoane fizice (sau grupuri de persoane).

Pe mine ma intereseaza vreo lege care sa reglementeze raporturile dintre doi operatori economici (SRL, in cazul meu) privind achizitionarea unor produse, comanda facindu-se prin mijloace electronice (telefonic).

Vinzatorul m-a asigurat ca respectiva convorbire va fi inregistrata si va reprezenta dovada comenzii pe care am efectuat-o. Insa respectiva convorbire nu a fost inregistrata iar la livrare am constatat ca mi-a fost livrat un produs cu specificatii diferite.

Din experienta anterioara de achizitionare produse online, inainte de livrare primeam un mesaj scris (e-mail, fax) prin care mi se solicita sa confirm respectiva comanda telefonica.
Imi puteti spune ce lege reglementeaza contractele la distanta intre doi operatori economici? Va multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Cumparaturi online ("pe firma")
Stii cumva ce lege reglementeaza aceste drepturi ale cumparatorului (persoana juridica, in acest caz)?
Răspuns la discuția Cumparaturi online ("pe firma")
@AVLIL: cam (prea) acida replica pentru cadrul in care se desfasoara discutiile. Problema reala a intuit-o foarte bine @JH, inclusiv problemele de interpretare a legii pe care le propuneam. Primele raspunsuri pe care le-am primit imi sugerau sa apelez la ANPC, desi eu insistam pe faptul ca am achizitionat produsul in calitate de persoana juridica. Si daca nici colegii tai de breasla (@elis, @marian_isvoranu) nu stiu ce-i aia o "persoana juridica" (adica fara cap, nas, picioare etc!)..

@JH: multumesc pentru interventie, ai intuit foarte bine problema! Produsul pe care l-am achizitionat este un laptop, iar obiectul de activitate al societatii este cu totul altul (servicii medicale). Deci conditia de folosire in afara "activitatii profesionale" este indeplinita. Mai ramine dilema daca un SRL este "consumator" sau nu, in spiritul si litera acestei legi.


PS: Stie cineva ce alta lege este aplicabila contractelor la distanta intre doi operatori economici? Multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Cumparaturi online ("pe firma")
Ma poate ajuta cineva sa "descifrez" acest paragraf din LEGEA nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, unde apare urmatoarea definitie:

"consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice
constituite in asociatii, care cumpara, dobandesc, utilizeaza sau consuma
produse ori servicii in afara activitatii lor profesionale"

Societatile comerciale cu raspundere limitata (SRL) intra in aceasta categorie de "consumatori"? Va multumesc anticipat!

PS: In caz contrar, exista vreo lege care sa reglementeze contractele la distanta incheiate intre doi operatori economici (persoane juridice)?
Răspuns la discuția Cumparaturi online ("pe firma")
Multumesc pentru promptitudinea raspunsurilor! Totusi, am o nelamurire: am citit si eu legea respectiva, si nu inteleg daca exprimarea "grup de persoane fizice constituite în asociaţii" se referea si la o societate comerciala (SRL)?

Pe site-ul anpcnet (de unde a fost extras citatul din mesajul de mai sus) scrie:
"Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor". Repet, produsul a fost achizitionat si facturat avind ca si cumparator o societate comerciala (SRL), deci se pare ca rezolvarea acestui litigiu nu poate fi intermediata de catre ANPC.

Cred ca am citit mai demult in textul unei legi referitoare la contractele la distanta ca operatorul economic care presteaza astfel de servicii trebuie sa faca dovada existentei unei comenzi ferme din partea cumparatorului. Atita timp cit cei de la care am cumparat produsul nu detin nici o dovada concreta privind solicitarea pe care am facut-o (deci nu mi-au transmis nici o confirmare scrisa a datelor despre produsul pe care l-am comandat), cum poate fi demonstrat ca eu am solicitat (telefonic) acel produs si nu altul?

De ex, puteam comanda telefonic un televizor si puteam primi un frigider (sau, similar cazului meu, puteam comanda un televizor cu diagonala de 106 cm si primeam unul cu diagonala de 72 cm) .. neexistind o dovada certa a datelor referitoare la comanda mea, cum se poate demonstra (si cine trebuie sa faca asta - eu (cumparatorul) sau vinzatorul) ca am solicitat acel produs?

Multumesc anticipat pentru sfaturi!