Pentru Bucuresti, ce furnizori de energie electrica care sa functioneze mai serios si profesionist, pe care il cunoasteti direct din serviciile de zi cu zi, cunoasteti IN AFARA de ENEL ?
Cand spun serios si profesionist ma refer la:
1. sa rezolve activ problemele
2. sa nu te amane ani in rezolvare si de fapt sa nu te rezolve
3. sa nu te fure pe fata
4. sa argimenteze pozitia lor in raspunsurile date
5. sa trimita echipe de interventie la timp
Multumesc.
Din pacate Enel nu isi justifica niciodata pozitia, pur si simplu dau raspunsuri ambigui in care fie declara o stare de fapte fara a o argumenta, fie iti spune ca este in lucru / atentie etc, fie nu raspunde.
Aveti dreptate, doar ca in relatia cu ENEL am trecut de acest punct.
1. Am schimbat contor ca am spus ca e posibil sa fi fost stricat. Mi-au spus ca nu au gasit nimic stricat si m-au pus sa platesc noul contor instalat desi ei l-au pastrat pe cel vechi care conform spuselor lor era bun
2. Am facut cerere pentru citire automata la distanta caci contorul are aceasta posibilitate (gandind ca astfel evit partea cu estimatul) si acum vad cum se adauga cate 300-400 KW lunar automat. Nici macar nu mai pot introduce eu cat stiam ca am ultimul index.
3. De asemenea am semnalat ca ar putea fi un furt si nu am primit absolut niciun raspuns la aceasta semnalare.
Mai exista alte variante?
Buna ziua. Ma confrunt cu urmatoarea situatie: de 2 ani nu locuieste NIMENI in apartament, asociatia este instiintata de acest aspect. De asemenea am instiintari din care rezulta schimbarea mea de rezidenta. Apartamentul este deci de 2 ani nefolosit, nu intra nimeni in el (cu foarte mici exceptii de verificare peste an dar fara sa implice locuire acolo). In fiecare luna primim in continuare factura de la ENEL ca si cand apartamentul este locuit, ba mai mult, pe un consum cam de 3 ori cat ar fi pentru apartamentul respectiv. Sesizand acest lucru, am anuntat ENEL in 4 scrisori ca nu sta nimeni acolo si ca ceva este in neregula. In urma acestor interventii, cu mare greutate timp in care curgeau facturi cu consumuri de cate 255 kW pe luna, s-au intamplat urmatoarele:
1. La sugestia lor am verificat contoar. Ne-au schimbat contoarul desi ne-au spus ca a fost bun (si a si trebuit sa platesc noul contoar ceea ce mi s-a parut foarte suspect daca era bun).
2. Ne-au verificat corespondenta cu apartamentul nostru. Nu stiu cum au putut face acest lucru in absenta cuiva din casa care sa le raspunda, dar ne-au raspuns ca montajul a fost facut corect si contoarul indica consumul din apartamentul nostru.
3. Am trecut pe citirea automata a acestui contoar ca sa nu se foloseasca estimarea lor si acum chipurile citirea se face automat de la distanta. In factura si in site-ul Enel gasesc in facturi in continuare indicatia "citit" in loc de "telecitit" asa cum a aparut in cele cateva ori in care stiu ca s-a facut telecitirea.
4. Administratorul ne-a spus ca el a discutat cu Enel si nu se face telecitirea decat foarte rar, nu am inteles ce inseamna asta, dar se jura ca nu are niciun control asupra acestui aspect.
Dupa 2 ani de discutii inutile si bani consumati (reamintesc ca valoarea fiecarei facturi se ridica undeva la 250 kW intr-un apartament unde nu sta absolut nimeni si nu avem nici macar aer conditionat montat sau vreun calorfer intern), am suspectat un furt de energie.
Am anuntat acest furt tot la Enel dar nu am primit absolut niciun raspuns in acest sens.
Ce optiuni am in aceasta situatie sa rezolv situatia. Prin rezolvare inteleg:
1. sa identific cauza acestei situatii profund gresite
2. sa pot sa folosesc in continuare dar corect energia si serviciile Enel
3. sa imi recuperez o parte din banii pierduti macar
Multumesc.
Raspund pe rand:
1. Aparatamentele nu au instalate repartitoare de cost, deci nici apartamentul nostru nu are.
2. Vanele de alimentare nu sunt sigilate, dar sunt lasate de noi pe pozitia inchis.
3. Avem transmisa instiintare oficiala (scrisoare lasata la Administratie) despre plecarea din tara, de care Administratorul a luat nota (a semnat pe o copie pe care o avem ca stie de situatie).
Administratorul nu ne-a spus nimic despre faptul ca se poate incheia un contract cu Administratia, din contra: ne-a spus ca legea este cea care obliga fiecare apartament sa "apara, in scopul platii cheltuielilor de intretinere, cu cate o persoana in apartament" chiar daca apartamentul nu este locuit de nimeni.
Astept in continuare clarificarea Dvs. in lumina detaliilor de mai sus.
Va multumesc foarte mult.
Buna ziua. Am rugamintea sa clarificati cum se procedeaza la plata cheltuielilor de intretinere in cazul in care lipsesc din aparatament o perioada semnificativa (3 ani). Blocul are centrala termica pe scara. Inteleg si sunt de acord ca pe perioada absentei mele sa contribui la cheltuielile generale cu curatenia pe scara, iluminat scara, reparatii comune (etc) caci apartamentul este parte din bloc. Nu inteleg de ce daca am lasat caloriferele inchise, Administratorul ma pune sa platesc cheltuieli de incalzire ca si cand in apartament ar sta totusi o persoana, cand nici macar tevi la vedere nu exista. Poate ca nu m-ar deranja asa de mult daca nu s-ar adauga in fiecare luna toamna, iarna, primavara cate 500 RON pe un beneficiu de care NIMENI nu are parte in apartament. Va multumesc pentru timpul acordat clarificarii, ar ajuta sa citati si cadrul legal care sustine argumentatia Dvs.