Buna ziua. Ma confrunt cu urmatoarea situatie: de 2 ani nu locuieste NIMENI in apartament, asociatia este instiintata de acest aspect. De asemenea am instiintari din care rezulta schimbarea mea de rezidenta. Apartamentul este deci de 2 ani nefolosit, nu intra nimeni in el (cu foarte mici exceptii de verificare peste an dar fara sa implice locuire acolo). In fiecare luna primim in continuare factura de la ENEL ca si cand apartamentul este locuit, ba mai mult, pe un consum cam de 3 ori cat ar fi pentru apartamentul respectiv. Sesizand acest lucru, am anuntat ENEL in 4 scrisori ca nu sta nimeni acolo si ca ceva este in neregula. In urma acestor interventii, cu mare greutate timp in care curgeau facturi cu consumuri de cate 255 kW pe luna, s-au intamplat urmatoarele:
1. La sugestia lor am verificat contoar. Ne-au schimbat contoarul desi ne-au spus ca a fost bun (si a si trebuit sa platesc noul contoar ceea ce mi s-a parut foarte suspect daca era bun).
2. Ne-au verificat corespondenta cu apartamentul nostru. Nu stiu cum au putut face acest lucru in absenta cuiva din casa care sa le raspunda, dar ne-au raspuns ca montajul a fost facut corect si contoarul indica consumul din apartamentul nostru.
3. Am trecut pe citirea automata a acestui contoar ca sa nu se foloseasca estimarea lor si acum chipurile citirea se face automat de la distanta. In factura si in site-ul Enel gasesc in facturi in continuare indicatia "citit" in loc de "telecitit" asa cum a aparut in cele cateva ori in care stiu ca s-a facut telecitirea.
4. Administratorul ne-a spus ca el a discutat cu Enel si nu se face telecitirea decat foarte rar, nu am inteles ce inseamna asta, dar se jura ca nu are niciun control asupra acestui aspect.
Dupa 2 ani de discutii inutile si bani consumati (reamintesc ca valoarea fiecarei facturi se ridica undeva la 250 kW intr-un apartament unde nu sta absolut nimeni si nu avem nici macar aer conditionat montat sau vreun calorfer intern), am suspectat un furt de energie.
Am anuntat acest furt tot la Enel dar nu am primit absolut niciun raspuns in acest sens.
Ce optiuni am in aceasta situatie sa rezolv situatia. Prin rezolvare inteleg:
1. sa identific cauza acestei situatii profund gresite
2. sa pot sa folosesc in continuare dar corect energia si serviciile Enel
3. sa imi recuperez o parte din banii pierduti macar
Cel mai simplu este sa dati dvs citirea lunar. Verificati indexul la momentul asta si il dati mereu. Va vor veni facturile pe 0.Ei verifica foarte rar si trec estimat.
Aveti dreptate, doar ca in relatia cu ENEL am trecut de acest punct.
1. Am schimbat contor ca am spus ca e posibil sa fi fost stricat. Mi-au spus ca nu au gasit nimic stricat si m-au pus sa platesc noul contor instalat desi ei l-au pastrat pe cel vechi care conform spuselor lor era bun
2. Am facut cerere pentru citire automata la distanta caci contorul are aceasta posibilitate (gandind ca astfel evit partea cu estimatul) si acum vad cum se adauga cate 300-400 KW lunar automat. Nici macar nu mai pot introduce eu cat stiam ca am ultimul index.
3. De asemenea am semnalat ca ar putea fi un furt si nu am primit absolut niciun raspuns la aceasta semnalare.
Mai exista alte variante?