La data de 05.05.2019 am primit pe e.mail factura ENEL de regularizare in valoare de 9743,81 lei pentru locul de consum unde sunt titular contract. Intrucat pana la aceasta data nu am inregistrat probleme in derularea contractului din 2012, reactualizat in 2017, am fost surprins de valoarea facturii.
1. Modalitatea de facturare tip "estimat" a fost aleasa deoarece sunt bransat de la peste 350 metri de locul de consum fiindu-mi dificil sa citesc periodic consumul.
2. Desi contractual citirile de regularizare se fac semestrial, in lunile septembrie si martie, nu stiu ca in perioada 2016 - 2019 sa mi se fi comunicat o astfel de citire ceea ce inseamna ca operatiunea nu a fost efectuata.
3. Conform facturii de referinta, la data de 30.04.2019 cineva (operatorul ENEL) a citit contorul care inregistra indexul de 23550 kw ceea ce a condus inevitabil si la emiterea facturii.
4. La data de 06.05.2019, orele 08.20, imediat dupa primirea facturii, am luat legatura la tel. 0800070809 cu operatorul manifestandu-mi surprinderea. Acesta mi-a recomandat sa reverific indexul pentru a nu se fi inregistrat eronat. La verificare am constatat indexul de 24432 kw.
5. In aceste conditii rezulta ca in doar 5 zile am consumat 882 kw iar eu, pe proprie raspundere va comunic ca de Pasti am fost 5 zile in Bulgaria cu bilete de cazare iar de 1 Mai la rude in alta localitate.
6. La data de 06.05.2019 am transmis acest e.mail insotit de foto contor catre „ENEL clienti@enel.com” si am primit un raspuns in limba italiana pe care nu l-am inteles.
7. La data de 09.05.2019 echipa deranjamente ENEL a ridicat la solicitarea mea contorul spre verificare specializata.
Ce pot face intrucat eu doresc:
- a se continua contractul cu un consum estimat de circa 350 – 400 kw / 2 luni, asa cum a fost anterior;
- a se anula factura de referinta si a se emite una conform mediei celor anterioare;
- a se inlocui contorul intrucat il apreciez ca fiind defect. (Inteleg ca, mai nou, exista contoare performante care permit citirea in timp real ceea ce va elimina pe viitor orice neclaritate.)
Cineva mi-a spus ca nu am nici o sansa si ca va trebui sa platesc.
adriandimitriu
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Dacă se confirmă că aveți contorul ok, e posibil să fiți victima unui furt de curent. Dar veți fi bun de plată. Daca se dovedește că e defect, vi se va factura un consum paușal, cf. ANRE. Puteți face autocitiri ca să evitați surprizele
Contor electric
lungus
ce se poate intampla daca la citirea unui contor electric se gaseste mai putin decat s-a factirat? adica s-a platit in plus cu , sa zicem,1000 kw. (vezi toată discuția)