avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1065 soluții astăzi
Forum Activitate AuroraSt

Activitate AuroraSt

Multumesc frumos.
Mai mult ma deranjeaza insolenta administratorului si a vanzatorului, ca sa nu zic mai rau, si faptul ca a transferat din banii platiti pentru luna decembrie la fondul de reparatii anterior cumpararii, desi stia ca nu sunt de acord si ca anterior am platit, tot prin banca, doar intretinere, fond reparatii si fond rulment datorate pe octombrie si noiembrie. Am facut contestatie la Presedintele asociatiei si astept raspuns. Problema este ca nu sunt singura in aceasta situatie si altii au fost pacaliti deja si au achitat acele sume, iar pentru apartamentele nepredate inca se vor strange ceva bani de plata, la care se vor plati si penalitati daca nu ii ia nimeni la intrebari. Per total dezvoltatorul face o economie pana la data prezenta de cca. 5000 lei, bani care intre timp ar fi putut fi folositi de asociatie pentru imbunatatiri.
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Intr-adevar, in CVC este mentionata adeverinta eliberata de Asociatie ca vanzatorul si-a "achitat integral cotele de intretinere datorate pana la data predarii efective a bunului imobil". Din aplicatia administratorului reiese insa faptul ca dezvoltatorul a platit doar cheltuielile de intretinere, nu si fondul de reparatii, si acelea abia in 23.11.2018, nu in 06.09.2018 cum este specificat in CVC.

ynocentta a scris:

Orice proprietar ,detine obligatia legala sa contribuie la constituirea fondurilor asociatiei de proprietari
Fondul de reparatii conform disp L nr 196/2018 nu se restituie titularului
Dv cand ati obtinut calitatea de proprietar,era in vigoare hotararea adunarii generale a proprietarilor de constituirea sau actualizarea fondului de reparatii la o anumita valoare,pe care dv aveti obligatia sa o constituiti

Stimata doamna, cred ca nu ati citit tot ce am scris. Am achitat atat Fondul de rulment, cat si Fondul de reparatii si cheltuielile de intretinere incapand cu data preluarii apartamentului. Nu exista notiunea de “actualizare” a Fondului de reparatii, iar Fondul de Rulment este stabilit de AG a asociatiei in suma fixa pentru toate apartamentele si l-am achitat integral. Dezvoltatorul mai are inca cca 12 apartamente nepredate pentru care nu a achitat inca nici intretinerea si nici Fondul de reparatii incepand cu iunie 2018! Nu vi se pare ca il creditam noi ceilalti di fondul de rulment pentru cheltuielile comune?
Eu contest imputarea sumelor pentru perioada iunie-septembrie cand apartamentul apartinea dezvoltatorului, cat si faptul ca din banii virati de mine pentru luna decembrie administratorul a platit intai sumele aflate in litigiu. In CVC vanzatoarea declara ca a platit sumele datorate catre asociatie in data de 06.09.2018, dar in lista de plata afisata apare ca a platit doar intretinerea si aceea in 23.11.2018. Vi se pare corect si de buna credinta?


Corina89 a scris:

Buna ziua. Din pacate probleme de acest gen apar frecvent. Fondul de rulment ale carui cote si mod de calcul sa incaseaza in avans, se foloseste pentru plata restantelor la administratie. 1. Pentru fiecare fond trebuie specificat cota si modul de calcul. 2. Transferarea sumei dvs in cadrul fondului de reparatii este ilegala. Oricum cel mai bine varianta scurta, faceti sesizare catre presedintele de bloc si comitetul executiv daca nu direct instantei, pentru ca facand asta de la bun inceput s-ar putea sa devina o practica. Nu vreau sa fiu....dar instanta sanctioneaza clar acest mod de-a incasa banii in aceste fonduri. Consultati un avocat sau....chemare in judecata, toate documentele doveditoare in doua exemplare 1 pentru instanta , 1 pentru partea adversa si...

Este vorba de Fondul de reparatii. Fondul de rulment l-am achitat de la inceput ca stiu ca este ca o rezerva a proprietarului pentru cazul in care nu poate plati intretinerea intr-o luna. Ma deranjat de la inceput obligarea ca noul proprietar sa plateasca fondul de reparatii de cand a fost dat in functie blocul, chiar daca am intrat in posesia apartamentului 4 luni mai tarziu, culmea tot din cauza dezvoltatorului care nu a remediat la timp unele deficiente, ca sa culmineze cu deturnarea banilor pentru plata utilitatilor in fondul de reparatii.


Corina89 a scris:

Buna ziua. Din pacate probleme de acest gen apar frecvent. Fondul de rulment ale carui cote si mod de calcul sa incaseaza in avans, se foloseste pentru plata restantelor la administratie. 1. Pentru fiecare fond trebuie specificat cota si modul de calcul. 2. Transferarea sumei dvs in cadrul fondului de reparatii este ilegala. Oricum cel mai bine varianta scurta, faceti sesizare catre presedintele de bloc si comitetul executiv daca nu direct instantei, pentru ca facand asta de la bun inceput s-ar putea sa devina o practica. Nu vreau sa fiu....dar instanta sanctioneaza clar acest mod de-a incasa banii in aceste fonduri. Consultati un avocat sau....chemare in judecata, toate documentele doveditoare in doua exemplare 1 pentru instanta , 1 pentru partea adversa si...

Este vorba de Fondul de reparatii. Fondul de rulment l-am achitat de la inceput ca stiu ca este ca o rezerva a proprietarului pentru cazul in care nu poate plati intretinerea intr-o luna. Ma deranjat de la inceput obligarea ca noul proprietar sa plateasca fondul de reparatii de cand a fost dat in functie blocul, chiar daca am intrat in posesia apartamentului 4 luni mai tarziu, culmea tot din cauza dezvoltatorului care nu a remediat la timp unele deficiente, ca sa culmineze cu deturnarea banilor pentru plata utilitatilor in fondul de reparatii.
La data incheierii CVC apartamentul era liber de sarcini, dezvoltatorul a achitat utilitatile pe lunile iunie-septembrie, dar nu si fondul de reparatii, sub pretextul ca de acei bani va beneficia viitorul proprietar. Nu va spun ca acum trebuie sa platim din buzunar lucruri care au fost facute/ proiectate prost, dar pe care nu vrea sa le recunoasca si sa le indrepte. Unii vecini au fost pacaliti sa plateasca, sumele fiind relativ mici, dar nu mi se pare corect si, mai ales, se creeaza un precedent. Maine cine stie ce mai inventeaza.
Este legal sa fiu obligata la plata fondului de reparatii pe perioada
iunie-septembrie 2018 in conditiile in care am incheiat Contractul de cumparare in 26.09.2018 si am preluat apartamentul cu Proces Verbal de preluare in data de 29.09.2018?
In 15.10.2018 am facut cerere de inscriere in asociatia de proprietari, iar
in decembrie m-am prezentat la casierie pentru a plati intretinerea pe lunile octombrie si noiembrie, dar dl. administrator nu a vrut sa imi incaseze banii separat pe utilitati si FRIC pe aceste luni, motivand ca accepta plata doar in ordinea in care s-au facut listele, conform unei hotarari a Asociatiei privitor la acest aspect, dar nu mi-a putut prezenta acest document si nu a fost de acord sa imi incaseze banii pentru intretinere. Am platit atunci Fondul de Rulment.
I-am atras atentia ca si daca exista o Hotarare a AGA sau decizie a CEx, care stabileste ca viitorul proprietar va plati retroactiv acest fond, hotararea este ilegala, proprietar la data respectiva fiind dezvoltatorul, acesta fiind si debitor.
Mentionez ca nu este afisata nicio hotarare a Adunarii Generale sau Decizie CEx privitor la acest aspect, iar ultima AGA s-a tinut la inceputul anului 2018, deci nu putea impune exceptii pentru apartamente care la data respectiva nu erau inscrise in asociatie, ele nefiind predate catre proprietari decat incepand cu iunie 2018. De asemenea, in prezent mai exista inca 16 apartamente nepreluate de proprietari, cu restante atat la utilitati, cat si la fondul de reparatii si fondul de rulment.
In luna februarie am platit prin banca, cu OP suma datorata pentru intretinere pe luna decembrie 2018, specificand in mod expres pe OP ca banii virati sunt pentru "intretinere decembrie 2018", constatand luna aceasta ca administratorul a transferat o parte din bani pentru plata fondului de reparatii din lunile iunie-septembrie si restul pentru utilitatile din decembrie, aparand astfel cu restante la utilitati, lucru ce nu mi se pare legal.

Multumesc pentru ajutor,
A.S.