avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 965 soluții astăzi
Forum Activitate alecsitu

Activitate alecsitu

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Astăzi 4 Noiembrie 2022 vin cu un update.

Procesul a durat foarte mult, dar a fost câștigat în întregime, banii au fost restituiti și mașina inapoiată respectivului.

Autoturismul a fost daună totală și reparată + kilometraj modificat.

Mulțumesc tuturor.

Se poate închide discuția.
Nu mai contează ce am scris mai sus, mi-am făcut iluzii degeaba.

Procesul a fost câștigat.

Mulțumesc din nou persoanelor care au intervenit în discuție.

Se poate închide discuția.
Vă mulțumesc foarte mult pentru interesul acordat.

Din păcate nu am cum să intru în posesia actelor cehești.

Exact pe ce ați spus și dumneavoastră ne bazăm și noi, doar că instanța a hotărât, la cererea vânzătorului, să demonstrăm prin prețurile din România dacă este sau nu daună totală.

Avocata mi-a recomandat să fac contraexpertiză, doar că eu am refuzat datorită faptului că într-un final tot la prețul manoperei rămân blocat și am decis să merg în continuare pe vicii ascunse. Problema e că nu ne este favorabil răspunsul expertului din cauza că lipsesc acești 5000 de lei pentru a putea evalua mașina ca daună totală și în România.


Voinea Liviu a scris:

Nu trebuia sa demonstrati dvs dauna totala,cu atat mai putin valoarea de unde se declara dauna totala.
Pentru ca in Ro aceasta valoare,care de fapt este valoarea de piata -conform L132/2017,poate fi diferita fata de valoarea de piata conform legilor din Cehia.
Masina a fost accidentata grav si acest lucru v-a fost ascuns,inclusiv de catre cei de la reprezentata-- suntem in situatia unui dol si aveti dreptul si la daune interese.
Accident ascuns (chiar daca nu ar fi stiut de el vanzatorul) plus km modificati,sunt ambele vicii ascunse care nu putea fi descoperite, fără asistență de specialitate, de către un cumpărător prudent și diligent.

Sunt aproape sigur ca in actele cehesti de vanzare cumparare figura ca ''epava'' .

Autoturismul mi-a fost vândut la un kilometraj destul de mic, practic aproape nouă și după spusele vânzătorului "fără accidente". Am descoperit pe parcurs că a fost daună totală din cauza unor probleme și kilometraj modificat aflat la expertiză. În momentul de față trebuie să dovedesc că a fost daună totală conform prețului din România, nu cel din Cehia. Adică s-a dovedit că a fost daună totală la momentul când a fost accidentată în Cehia, dar în România din cauza faptului că lipsesc 5000 de lei la prețul reparației, nu este daună totală. Nu iese din cauza manoperei, prețul fiind mai mic decât cel din Cehia.

Vânzătorul, având dezmembrări auto, a cumpărat mașina de la un parc auto din Cehia ce comercializează auto accidentate. A fost reparată și pusă în vânzare în România.

gi-jane2 a scris:

a înaintat o cerere instanței dacă e posibil calcularea daunei totale în România la prețul reprezentantelor din România.

in ce scop ?ce relevanta are cat a cheltuit sa repare masina ?



Bună ziua,

Apelez din nou la această comunitate din cauza faptului că mă aflu într-o situație neplăcută în legătură cu procesul în care mă aflu.

Cu ceva timp în urmă am decis să dau în judecată persoana de la care am cumpărat un autoturism pe motivul viciilor ascunse. Autoturismul fusese daună totală în Cehia, cumpărată și reparată în România necorespunzător. La cumpărare a fost verificată de către reprezentanța mărcii respective și primind un răspuns pozitiv cum că se află în starea conform spuselor vânzătorului, am decis să o cumpăr. Neștiind că sunt anumite informații de care nu toată lumea beneficiază + niște cunoștințe pe care le avea dânsul acolo, m-am ales cu mașina daună totală și reparată. :)

Treaba stă în felul următor, am câștigat primul proces în urma expertizei făcute, s-a dovedit și confirmat că autoturismul a fost daună totală, a ieșit la iveală și kilometrajul modificat și am obținut anularea contractului de vânzare-cumpărare, inclusiv restituirea sumelor de bani cheltuiți pe judecată.

Între timp persoana respectivă a făcut recurs și avocatul persoanei a înaintat o cerere instanței dacă e posibil calcularea daunei totale în România la prețul reprezentantelor din România. Instanța a admis această cerere și sunt pe cale de a pierde procesul din cauza faptului că nu iese la socoteală suma de aproximativ 5000 de lei.
Au fost depuse obiecțiuni de către avocata mea în legătură cu manopera practicată în perioada respectivă, iar expertul care a făcut expertiza a depus 3 comunicări de la 3 reprezentanțe VW românești diferite. Prețurile orei de manoperă au fost de 120 de lei, 160 lei, respectiv 165 de lei în iunie 2017. Problema e că eu nu am găsit astfel de prețuri și se pare că o persoană fizică, fără cunoștințe, beneficiază de cu totul alte prețuri mult mai mari în reprezentantele din România. Să nu mai zic când repari mașina pe asigurarea auto, prețul explodează pur și simplu. Având în vedere că respectivele reprezentanțe care s-au gândit să promoveze sinceritatea doar în fața instanței, mă vor face pe mine să pierd procesul.

Autoturismul a fost daună totală în Cehia pe la jumătatea anului 2017 și eu am cumpărat-o prin 2019 din România.

Mă puteți ajuta cu vreun sfat? Chiar nu știu ce să mai fac și nu mi se pare corect că instanța a admis calcularea daunei totale în România din moment ce ei au toate informațiile în fața și confirmate cum că auto a fost daună totală, reparată în România nu se știe unde și cu kilometrajul dat înapoi.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
După cum am promis, am revenit cu actualizări.

Am început procesul (fond) in 2019 Octombrie și a luat sfârșit în Iulie 2020.
Procesul a fost câștigat și am obținut anularea contractului de vânzare-cumpărare (adică suma plătită pe mașină) + cheltuielile de judecată. Nu au fost acceptate sumele de bani investite în mașină pentru o a aduce la nivelul normal de utilizare (service-uri, înlocuire piese, etc...).

Respectivul după ce a pierdut procesul, la îndemânarea avocatului pe care îl angajase, a continuat judecata făcând APEL la procesul pierdut.

În momentul de față ne judecăm în apel și mai durează.

O să revin la sfârșit cu mai multe informații + unele adăugări pe care nu le-am precizat la început.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Săptămâna viitoare trebuie să primesc contractul avocatului cu care m-am înțeles să mă reprezinte în instanță. Costul unei astfel de acțiuni pare destul de ridicat, undeva pe la 7000 lei. Taxa timbru + onoriu avocat + expertiza judiciara, mai mult ca sigur vor fi și alte cheltuieli. Sper să merite și să nu ma aleg cu o gaură și mai mare. O să mai revin pe parcurs cu detalii pentru cine e interesat sau se va afla într-o situație similară cu mine, asta în caz că nu se va închide discuția de catre moderatori. În caz că se închide o să revin la final cu o cerere pentru redeschiderea discuției.
Vă mulțumesc tuturor pentru informațiile oferite.
Salut, "sieu"
Verificarea am facut-o într-un service auto. Autoturismul fiind un Volkswagen, nu știu cu ce vă poate ajuta denumirea autoturismului. Ideea e că service-urile nu o să vă elibereze ceva scris în legătură cu viciile ascunse, mai ales dacă e vorba de urme de sudură. În general service-urile vă poate comunica în scris doar dacă este vorba de piese pentru schimb (adică mecanică și cam atât). Dacă le spuneți că vreti ceva scris pentru a da în judecată persoana de unde ati cumparat autoturismul o să va refuze instant. In cazul meu e nevoie de un specialist, expertiza presupun sau cum s-o proceda pentru ca habar nu am. Verificarea autoturismului inainte de cumparare la un service normal sau reprezentanta este destul de slaba, adică ei verifică doar ce se poate vedea, nu si ce nu se vede. În caz ca nu ai experientă și nu ai vazut în viata ta mașini sudate sau nu ai cunostinte in mecanica te vei arde grav. Ca să fii sigur ca masina pe care vrei sa o cumperi nu a suferit accident sau ca nu are urme are urme de sudură, clar vei avea nevoie de un specialist sau măcar vreun mecanic ce a mai vazut astfel de cazuri si știe unde să caute pentru a le descoperi. Eu le-am descoperit din cauza unui scârțâit fix in zona afectată după atâtea luni de zile, prin bagarea unor lumini mai puternice pe sub mașină au dat de urme de sudură. Asta pentru ca am insistat eu că-mi era frică sa nu fie ceva rupt pe sub măsina ca altfel ei mi-au recomandat să ma duc la un alt service deoarece nu-și dadeau seama de unde provine sunetul. Eu avand încredere in reprezentanta cum ca se afla in stare buna, m-am ars rau. Fostul proprietar a zis ca nu a avut accident, reprezentanta nu gasise nimic, proabil nici nu s-au uitat. Neavând experientă, am mers pe increderea celor din reprezentanta. Dacă fostul proprietar îmi spunea că a fost împlicată prin accidente, reparată, sudată, nici nu o cumpăram, de fapt dacă specifica asta in anunt nici nu ma deranjam sa sun...


sieu a scris:

Citez ""Nu voi face cazul sau dosarul public pentru a demonstra ceva, ci pentru simplu fapt de a ajuta alte persoane pe viitor ce se află în situația mea sau se vor afla sau de a nu intra intr-o astfel de încurcatură. ""

Bună ziua,
Ne ajutați va rog spunand va rog ce model de masina și unde ați făcut verificarea initiala?
Multumesc.


1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am incercat de curiozitate aplicatia celor de la rar, dar imi spune ca vehiculul nu se afla in baza lor de date. :-) Probabil mai au de lucrat la aplicatia aia...
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule consilier Florin Cornea, vă mulțumesc pentru efortul si asistența oferită.
Rog ca utilizatorii normali să se abțină de la comentarii ce nu au legătură cu această discuție deoarece pe parcurs o să revin cu amănunte despre cazul meu. Nu voi face cazul sau dosarul public pentru a demonstra ceva, ci pentru simplu fapt de a ajuta alte persoane pe viitor ce se află în situația mea sau se vor afla sau de a nu intra intr-o astfel de încurcatură.