Daca vreau sa fac succesiunea dupa mama decedata cu multi ani in urma, si mai am doar un frate, decedat si el si fara copii, sotia fratelui meu decedat are si ea drept la mostenirea dupa mama mea? si daca da, in ce procent?
Lucrurile sunt mai complicate decat par... Nu, vechiul presedinte nu are mandat, iar eu am cumparat proprietatea doar acum 1 an si deci nici macar nu figurez in acordul de asociere, care s-a facut la constituirea asociatiei, adica acum 2 ani. Asa ca nu pot fi presedinte inca. Azi am fost la o avocata in final, care ne-a lamurit cu ce trebuie dus la banca pt deblocarea contului (care va ramane pe vechiul presedinte desigur) si apoi vom reveni la ea pt schimbarea presedintelui, care e o poveste intreaga... Daca voi avea timp voi reintra mai tarziu pe acest forum sa povestesc ce trebuie facut de fapt pt schimbarea presedintelui... Nu e deloc asa de simplu cum se povesteste aici pe forum ca ar fi. Iar bancile, cel putin ING, cer pt actualizarea datelor la banca incepand cu statut, acord de asociere, proces verbal al AGA de constituire, Hotararea AGA de constituire, CIF asociatie, pana la declaratie notariala pe proprie raspundere a presedintelui sau etc. etc. Voi scrie alta data cand am mai mult timp si am toate actele in fata!
Pe scurt:
La asociatia noastra de proprietari s-a schimbat cu ocazia unei sedinte presedintele. Avem procesul verbal al sedintei si semnaturile celor prezenti.
Am fost notificati de banca sa actualizam datele asociatiei si noul presedinte s-a dus la banca cu cu aceste acte dar banca pretinde un act oficial, de la judecatorie in acest sens. Am intrebat pe functionara bancii si nu stia exact ce trebuie facut. Cert este ca, trecand de atunci aproape 2 luni, ne-a blocat contul! Cautand pe net am vazut ca s-a schimbat legea asociatiilor de proprietari in 2018, dar legea era prea stufoasa: am citit prin ea despre schimbarea presedintelui, dar nu am gasit nicaieri unde scrie exact ce trebuie facut pentru a intra in legalitate cu noul presedinte. Ma puteti va rog, lamuri? (Eu sunt noul presedinte ales)
Nu, nu am parcurs L 196/2018 - e foarte stufoasa si nu stiu unde sa caut exact ce ma intereseaza. M-am gandit ca aici sunt persoane care pot sa ma lamureasca. Initial nu am vrut sa pun aceasta intrebare caci o gasisem pusa de altcineva (si acolo scria ca in afara de PV si semnaturile celor prezenti nu trebuie nimic facut decat anuntata banca si furnizorii de servicii), dar administratorul de la imobilul nostru mi-a spus ca asta a fost probabil cu peste 1 an in urma, dar ca de atunci s-a schimbat legislatia si de la el stiu ce am scris mai sus, ca trebuie sentinta judecatoreasca. Nu stiu nici el exact cat de informat e si de aceea as vrea sa stiu sigur de la cei care cunosc acest domeniu: Ce e de facut pentru ca schimbarea presedintelui intr-o sedinta a Asociatiei de Proprietari sa fie oficiala? In afara de existenta PV si a semnaturilor celor prezenti ce mai trebuie facut? Multumesc!
Acum am aflat ca s-a schimbat legea referitoare la Asociatiile de proprietari in 2018 si ca presedintele nou ales e oficial numai daca se depune la tribunal PV de la sedinta in care s-a hotarat schimbarea presedintelui si de asemenea cazierul noului presedinte, a cenzorului si a tuturor membrilor comitetului asociatiei. Asa este? Ce exact trebuie facut pentru ca schimbarea sa fie legala? Multumesc!
Este adresa din CI a unei persoane un impediment ca aceasta sa fie aleasa presedinte a unei asociatii de proprietari? E vorba de o persoana care e proprietar, locuieste acolo, dar are pe CI o alta adresa de domiciliu, pe care doreste sa o pasteze din anumite motive. Este functia de presedinte conditionata de adresa din buletin sau doar de faptul ca este proprietar?