avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Activitate laviso

Activitate laviso

Răspuns la discuția diabet+concediere
Mama mea, la fel ca si alti colegi de-ai sai, ar fi concediati datorita lipsei de comenzi pentru produsele ce se produc in fabrica. Mama are calificari pentru mai multe post-uri de lucru care se regasesc in aceasta fabrica. Nu se pune problema deci disponibilizarii in urma desfintarii postului, deoarece fiecare post din fabrica se regaseste pe fiecare linie de productie.
Pregatirea listei cu persoanele ce urmaeaza a fi disponibilizate, dpdv legal trebuie sa se faca pe anumite criterii: absente nemotivate, advertisement, angajatii pe termen limitat, evaluare personala, nr de calificari, etc. Corectati-ma va rog daca gresesc.

Mama este angajata pe termen nelimitat, nu are advertismente si are mai multe calificari. Singura ei teama este faptul ca din cauza diabetului a trebuit sa treaca la un program de 8 ore ( in fabrica se lucreaza 12- 24- 48).Mentionez ca nu e singura persoana ce lucreaza la program de 8 ore.
Este acesta un motiv pentru care firma are dreptul, daca vrea, sa o concedieze?

Multumesc anticipat!

O zi buna,
Laviso
Buna ziua,

La firma la care lucreaza mama mea se fac concedieri masive datorita situatiei economice existente. Saptamana urmatoare urmand sa fie concediati un numar mare de angajati, ea se teme foarte mult deoarece este bolnava de diabet si nu crede ca va mai reusi sa-si gaseasca un alt loc de munca.
Angajata la aceasta firma in 2000 cu rezultatele medicale facute la zi, in 2001 s-a imbolnavit de diabet.

Intrebarea este: ce lege protejeaza drepturile angajatilor bolnavi de diabet, impotriva concedierii. Subliniez ca boala a fost depistata in timpul muncii prestate la actualul angajator si nu inainte de angajare.

Multumesc anticipat.
:D da, asa este; scuzele de rigoare...nu am citit cu atentie raspunsul Dnei Diana Persa.
Ma simt mai bine acum, stiu ca va trebui sa am chitante pentru cei 1000 RON.

Sunt convinsa ca sunt in situatia in care mi s-a suspendat cererea/ s-a acordat termen pentru suplinirea "lipsurilor" ceea ce inseamna ca va trebui doar sa schimb sediul.

Acum daca tot vine vorba de celalat sediu, aici ar mai fii o problema X-(

Pe extrasul de CF al noului "posibil" sediu social, este adresa cu numele strazii vechi, in ultimii ani s-au tot schimbat numele strazilor :(. - asta cred ca s-ar rezolva cu o adeverinta de la primarie care sa confirme schimbarea denumirii! Asa este ?.
O alta problema ar fii: pe extras apar sotul si sotia (socrii mei de fapt) dar din pacate sotul a decedat acum 10 ani, succesiunea nu a fost facuta:( - la ONRC cand am intrebat mi-au spus ca e de ajuns o copie dupa certificatul de deces. Asa este?

Stiu ca sunt multe intrebari, dar va rog puneti-va in pozitia mea.... din probleme in probleme #-o

Multumesc pentru timpul si rabdarea dvs,
LaviSo
Diana Persa a scris:


Capitalul social e minim 200 de lei si veti gasi banii in contul in care au fost depusi. Pentru taxele de infiintare nu va poate emite firma de consultanta factura, doar va va remite facturile-chitante emise de ORC. Pentru diferenta care reprezinta onorariul firmei, si care e de maxim 700-800 de lei din cate rezulta, da, trebuie sa vi se emita factura si chitanta.




Sunt de acord in privinta celor 200 RON pt capitalul social dar in ceea ce priveste taxa din partea firmei de consultanta, am totusi o mare nedumerire 1- cum imi pot eu deduce aceasta suma? si 2 - cum isi justifica firma de consultanta, toate intrarile, daca nu emite factura pt infiintarea unei firme?

Multumesc,
LaviSo
Intr-adevar am omis sa specific: in extrasul de CF apare faptul ca apartamentul este ipotecat pt imprumut la banca.

Din pacate la mine, tot in TM, se pare ca s-a cerut acest acord al bancii cum ca e ok prin contract de comodat sa imi stabilesc sediul social in acest apartament.

Nu inteleg de ce aceasta persoana juridica, tot insista pe faptul ca trebuie facuta din nou, cererea de inregistrare la ONRC care am inteles, costa in jur de 340 RON.

Cred ca cel mai bine merg personal la ONRC si ma interesez. Problema este ca atunci cand am intrebat-o care este numarul de dosar, respectiva pers. jurid., s-a ofensat.

Va multumesc foarte mult pentru sugestile si sfaturile acordate ;)
O zi cat mai placuta,
LaviSo
Buna ziua,
Doresc si eu sa-mi infintez un SRL, fiind asociat unic - firma de prestari servicii grafica si design. Am facut marea greseala sa apelez la o persoana juridica care mi-a spus ca in max. 2 saptamani e gata firma. Ne-am intalnit i-am dat treptat banii pe care mi i-a cerut (1200RON inclusiv capitalul social si onorariul ei). Am mers la notar sa semnez imputernicirea pentru realizarea firmei, cand am vrut sa primesc si eu o copie dupa procura mi-a spus ca nu are rost, imi va da ea totul la final. In urma cu trei saptamani m-a sunat sa-mi spuna ca este o mica problema: datorita ipotecii pe apartamentul in care am stabilit sa fac sediul social (bun comun al meu+sotul), am nevoie de aprobarea bancii. Banca din pacate nu mi-a dat acordul - desi este vorba de un contract de comodat cu titlul gratuit, asa este politica bancii resptective (nu are rost sa dau numele bancii). Din pacate acest acord a fost cerut de catre judecatorul de la registrul comertului :( . Intre timp am scos un nou CF pe alt apartament dar inca astept un raspuns din partea persoanei ce ar trebui sa sa ocupe de infintare.

O prima intrebare este:
- e de datoria mea sa mai platesc din nou taxele de constituire firma, in cazul in care alta solutie nu am decat sa schimb sediul social? logic era ca persoana imputernicita cu constituirea firmei sa stie ce trebuie facut, sa-mi fii cerut din timp acordul bancii si sa nu fii dat dosarul pentru inregistrare la ONRC!

De 3 saptamani astept ca aceasta persoana sa-mi dea un raspuns, nu-mi raspunde la telefoane iar cand am reusit sa vorbesc cu ea ultima data, a fost foarte ofensata de faptul ca eu pun prea multe intrebari si mai ales intrebari nefondate, citez "eu am primit un onorariu si trebuie sa-mi fac treaba; am facut sute de firme si stiu ce anume trebuie facut; acum incerc sa obtin aprobarea dosarului fara acordul bancii, vreau sa te scutesc de alte taxe, practic eu fac din nou firma".

O alta intrebare:
- la final eu trebuie sa primesc o factura pe toata suma de 1200 RON?

Sunt putin dezamagita de toata treaba asta si vreau sa ma interesez din punct de vedere legal cat este de ok ceea ce se intampla, care sunt sansele mele de a o constrange pe aceasta persoana sa faca treaba pana la capat.

Multumesc anticipat,
LaviSo