avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Activitate mircea628

Activitate mircea628

Multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde. Referitor la intrebarea pusa de mine si la raspunsul dvs. am 2 completari:
1) In Asociatia din care fac parte nu s-a organizat nici o Adunare Generala a Proprietarilor in ultimii 10 ani asa cum prevede Legea 196/2018 (sau anterior Legea 230/2007). Probabil si in viitor va fi la fel. Membrii Asociatiei se complac in aceasta situatie penibila.
2) Pun intrebarea altfel: Din compararea valorilor comunicate Primariei in documentul "Situatia Soldurilor Elementelor de Activ si Pasiv" conform Ordinului 2329 din decembrie 2001- in 2 ani consecutivi cu valoarea Fondului de Reparatii (colectat in anul respectiv) si a reparatiilor (efectuate in respectivul an) o expertiza contabila poate determina daca sunt nereguli la Fondul de Reparatii constituit pe o perioada mai lunga de timp(mai mare decat perioada de prescriptie de 3 ani). Pot merge in instanta (cu sanse reale de castig) pentru recuperarea prejudiciului ?Sunt suficiente documentele mentionate de mine mai sus? In acest fel se poate controla Fondul de Reparatii pe o perioada de timp mai mare de 3 ani- numai cu documente emise in ultimul an? Inseamna ca perioada de prescriptie de 3 ani nu mai este valabila in speta prezentata de mine mai sus? Va multumesc anticipat.
In Asociatia din care fac parte - in ultimii 5 ani s-au stras bani la Fondul de Reparatii in conformitate cu Legea 196/2018 dar fara a se efectua reparatii (fara a se cheltui ceva din banii stransi in perioada de timp mentionata). In situatia ipotetica in care in anii urmatori voi observa lipsuri nejustificate in Soldul Fondului de Reparatii existent la aceea data voi avea o mare problema cu faptul ca Legea nr. 287/2009 (Codul civil) care se aplica si in cazul Legii 196/2018 stabilește un termen general de prescripție de 3 ani pentru orice datorie deci si pentru lipsuri la Fondul de Reparatii constituit in urma cu 4 sau 5 ani (Fondul de Reparatii mai vechi de 3 ani). Intrebarea mea este: pot sa ma folosesc in cadrul unei expertize contabile de documentul oficial " Situatia Soldurilor Elementelor de Activ si Pasiv" conform Ordinului 2329 din decembrie 2001 privind organizarea şi conducerea contabilităţii în partida simpla de către persoanele juridice fără scop lucrativ- care se intocmeste la sfarsitul fiecarui an de orice Asociatie de Proprietari (cu stampila Asociatiei si semnaturile Presedintelui ,Cenzorului si Administratorului )si care este depus la Primaria de care apartine respectiva Asociatie ? In acest document oficial la pozitia 2 este Soldul Fondului de Reparatii care este in banca la acea data (ultima zi a anului respectiv) si care cuprinde si banii din Fondul de Reparatii mai vechi de 3 ani. Din compararea valorilor comunicate Primariei in acest document in 2 ani consecutivi cu valoarea Fondului de Reparatii (colectat in anul respectiv) si a cheltuielilor (efectuate in respectivul an) expertiza contabila daca sunt nereguli la Fondul de Reparatii.
In blocul in care locuiesc, multi ani in urma pana in prezent, Fondul de Reparatii s-a furat pe fondul dezinteresului si a ignorantei membrilor Asociatiei. Acum eu vreau sa efectuez o expertiza contabila pe cheltuiala proprie pentru ultimii 4 ani 2019-2022. In anii 2019 si 2022 s-au strins cate 6000 lei care probabil si binenteles s-au furat. In anul 2021 nu s-a colectat Fond de Reparatii iar anul acesta 2022 Fondul de Reparatii este in curs de constituire si banii inca sunt in banca. Intrebarile la care va rog frumos sa-mi raspundeti sunt:
Care este perioada de prescriere pentru disparitia celor 12.000 lei (adica Fondul de Reparatii din 2019 si 2020) din contul curent al Asociatiei? Adica cat timp in urma se raspunde in fata judecatorului pentru disparitia Fondului de Reparatii.
In caz ca se demonstreaza ca banii au disparut din Contul Curent al Asociatiei se poate cere de catre judecator ca vinovatii sa inapoieze banii pe care i-au furat ?
Multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.
Dar situatia pe care presedintele asociatiei a creat-o la mine in bloc este aceea ca la Fondul de Reparatii la anumite persoane se incaseaza sume mai mici de bani (decat cele afisate si care apar in chitantele emise.) De ce situatia aceasta? Pentru ca toti locatarii sa plateasca sume egale la Fondul de Reparatii desi sunt diferente mari la cpi-ul apartamentelor : cpi=2,28, cpi=2,95, cpi=3,75 . Eu in urma cu mai multi ani atunci cand pe listele de intretinere lunare erau trecute sume egale la Fondul de Reparatii i-am reclamat la Primarie drept pentru care au primit o amenda. Acum ma astept ca intr-o buna zi sa se incaseze bani la acest Fond numai de la persoanele rau vazute - adica eu. Intrebarea este: Cu ce prevederi legale pot eu sa previn si sa combat acest abuz grosolan? Nu-i asa ca este foarte bine ca sa pot cere un extras de cont la banca intr-o anume zi dupa care sa pot solicita un control contabil de la Primarie care sa poata determina banii care ar fi trebuit sa fie depusi in Fondul de Reparatii la aceea data si astfel sa combat acesta hotie?
D-na ynocentta prima parte a raspunsului dvs. contrazice articolul de lege in discutie care spune ca "proprietarii au acces pentru informare în condiţiile art. 2.184- 2.190 din Legea nr. 287/2009, republicată ". Pot solicita Asociatiei o imputernicire doar pentru a solicita un extras de cont de la banca? Nimic altceva.
Pot solicita Asociatiei o asemenea imputernicire ?
Va multumesc anticipat.
1) Primul raspunsa fost pe langa intrebare. Nu mi-ati spus nimic.
Ce inseamna "proprietarii au acces pentru informare" ?
2)In al doilea raspuns citati din articolul de lege - "a avea acces la cont" fara a raspunde daca pot avea un extras de cont la acel cont al Asociatiei plus ca folositi un ton inadecvat.
Articolul 67 din Legea 196/2018
(2)Administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei prevăzut la art. 20 alin. (1), la care au acces pentru informare, în condiţiile art. 2.184- 2.190 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, toţi proprietarii.
In Legea 196/2018 la Articolul 67 Aliniatul (2) se spune ca la Contul Curent al Asociatiei de Proprietari au acces pentru informare toti proprietarii. Acest lucru inseamna ca pot solicita la banca unde este Contul Curent al Asociatiei de Proprietari un Extras de Cont atunci cand doresc eu ? Daca raspunsul este afirmativ ce formalitati trebuie indeplinite ?