avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Activitate denisgabriel5

Activitate denisgabriel5

Buna ziua, am achizitionat produsul X prin intermediul platformei eMag de la un partener eMag. Am deschis o cerere de retur (ca sa fie) si mi-am vazut de treaba. Dupa o luna am observat ca eMag mi-a procesat cererea de retur si mi-a inapoiat banii, fara ca eu sa fii returnat produsul. Iar la o zi dupa am fost sunat de catre partenerul eMag unde mi-a cerut sa dau banii sau produsul inapoi. Acum intrebarea mea nu are nicio legatura cu simtul moralitatii, ci as vrea sa stiu daca se poate sa profit de greseala eMag si sa pastrez atat produsul, cat si banii returnati eronat. Multumesc.
Am inteles. Pentru viitor totusi, daca am fi convenit in prealabil asupra duratei servisarii, ce as fi putut face daca aceasta perioada ar fi fost incalcata? De asemenea, pe ce cale trebuia facuta convenirea? La telefon ar fi fost o cale valida?
Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. La inceputul lunii octombrie, produsul defect a ajuns in service, produsul fiind inca in garantie (a fost cumparat cu mai putin de un an in urma). Cei de la service au ajuns la concluzia ca s-a ars o piesa electrica (HDMI board) care nu este acoperita de garantie (mi s-a parut ciudat, dar am acceptat). Acestia mi-au spus ca pot sa comande piesa stricata si sa mi-o inlocuiasca, insa va trebui sa platesc contra-valoarea piesei (in jur de 750 de lei). Am acceptat si de data aceasta, insa problema este ca asta s-a intamplat la sfarsitul lui octombrie, inceputul lui noiembrie. Cele 15 zile calendaristice clar au trecut de mult timp. Intrebarea mea este: se mai aplica aceasta regula cu 15 zile calendaristice avand in vedere ca ei lucreaza la o piesa neacoperita de garantie ce face parte dintr-un produs acoperit de garantie?