avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 398 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termen legal: Garantie/Inapoiere produs pentru o piesa ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termen legal: Garantie/Inapoiere produs pentru o piesa neacoperita de garantie??

Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

Si acum cazul meu. La inceputul lunii octombrie, produsul defect a ajuns in service, produsul fiind inca in garantie (a fost cumparat cu mai putin de un an in urma). Cei de la service au ajuns la concluzia ca s-a ars o piesa electrica (HDMI board) care nu este acoperita de garantie (mi s-a parut ciudat, dar am acceptat). Acestia mi-au spus ca pot sa comande piesa stricata si sa mi-o inlocuiasca, insa va trebui sa platesc contra-valoarea piesei (in jur de 750 de lei). Am acceptat si de data aceasta, insa problema este ca asta s-a intamplat la sfarsitul lui octombrie, inceputul lui noiembrie. Cele 15 zile calendaristice clar au trecut de mult timp. Intrebarea mea este: se mai aplica aceasta regula cu 15 zile calendaristice avand in vedere ca ei lucreaza la o piesa neacoperita de garantie ce face parte dintr-un produs acoperit de garantie?
Ultima modificare: Marți, 3 Decembrie 2019
denisgabriel5, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 16:59, 4 Decembrie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu. este o servisare obisnuita. Ar fi trebuit sa conveniti in prealabil asupra duratei, mai ales ca lucrarea se face pe banii dvs.
Ultima modificare: Marți, 3 Decembrie 2019
adriandimitriu, utilizator
Am inteles. Pentru viitor totusi, daca am fi convenit in prealabil asupra duratei servisarii, ce as fi putut face daca aceasta perioada ar fi fost incalcata? De asemenea, pe ce cale trebuia facuta convenirea? La telefon ar fi fost o cale valida?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
e vorba de un contract de prestari servicii. pe de alta parte, aveti posibilitatea de a va alege prestatorul, in special cand e vorba de lucrari complexe/ scumpe. cum nu exista alte mijloace de a aprecia calitatea lucrarii decat opiniile clientilor, informati-va. nu intotdeauna un service autorizat e si apreciat. multi semneaza doar ca sa ia comanda
Ultima modificare: Miercuri, 4 Decembrie 2019
adriandimitriu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Masina noua 1000 km in service defect de fabricatie doclaro doclaro Buna ziua, Am cumparat o masina noua si la 1000 km mi-a aparut cheia de service cu avarie sist de franare in bord si alti martori am tras pe dreapta am ... (vezi toată discuția)
Termen de reparatie a produsului roxxy_daniela roxxy_daniela buna seara, am si eu o intrebare legata de termenul maxim de reparatie al unui produs, mai exact un televizor(care mai este in garantie) pe care l-am dus la ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)