buna seara,
am si eu o intrebare legata de termenul maxim de reparatie al unui produs, mai exact un televizor(care mai este in garantie) pe care l-am dus la service-ul magazinului pe data de 26.10.2009.Mi-au dat un raport de service, iar la termen de reparatie scrie: ,,Conform OG174/2008 care modifica LG 449'', vreau sa stiu care e termenul exact ca am vazut tot aici la dumneavoastra pe site cineva a scris 15 zile calendaristice iar cineva 15 zile lucratoare.Multumesc pentru raspuns.
Buna ziua !
OUG nr. 174/2008, ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative privind protectia consumatorilor :
...........................................................
Art. II
Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 208 din 28 martie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
"Art. 13. - (1) Remedierea deficientelor aparute la produse sau servicii ori inlocuirea produselor care nu corespund in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate si care nu sunt imputabile consumatorului se face in termen de maximum 15 zile din momentul cand operatorul economic a luat la cunostinta de deficientele respective. (2) In cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alin. (1) curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru."
Cu stima !
Multumesc pentru raspuns.Deci eu luni 9.11.2009 daca nu am tv-ul reparat pot sa merg sa cer altul nou, ca am sunat la service de 4 ori pana acum de cand l-am lasat si tot m-au plimbat cu vorba: ,,ca in cateva zice spera sa-i vina piesa respectiva ca sa-l poata repara''.
Multumesc inca o data!
De adaugat ca 15 zile este termenul maxim si conform alin.(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului."