avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... frigider in garantie - care e perioada maxima in care ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

frigider in garantie - care e perioada maxima in care ar trebui reparat?

Buna ziua,
Am cumparat acum un an si jumatate un frigider Electrolux, care s-a stricat acum o saptamana. de fapt cred ca au inceput sa apara unele "fisuri", cum le-au numit cei de la service cu mai mult timp in urma, s-a pierdut din freon, si in cele din urma nu a mai racit deloc.
Saptamana trecuta, miercuri, am sunat la service, mi-au facut programare pe vineri, cand dupa mai multe telefoane a venit o echipa care a constatat defectiunea, apoi o alta care a "reparat-o". M-au sfatuit sa mai las frigiderul o jumatate de ora si abia dupa aceea sa-l bag in priza. Asa am facut, l-am lasat 12 ore si nu a racit deloc.
Sambata dimineata am sunat iar la service, au spus ca luni o sa vina iar echipa. Dupa ce i-am asteptat cateva ore, am sunat iar, mi-au spus ca nu mai vin azi, si poate nici maine, sa vada daca pot miercuri.
Problema este ca am copil mic, vine vara si am nevoie de frigider. am facut rost de unul mai vechi, dar face o galagie... :)
Intrebarea mea este in cat timp ar trebui cei de la service sa repare frigiderul?
ce am gasit in lege: (4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

ce inseamna asta? cat sa fie perioada asta de timp rezonabila?

si inca ceva... in ce conditii s-ar putea sa-mi fie inlocuit frigiderul? Ma gandesc ca daca are mai multe fisuri, si daca le repara acum, sa nu apara mai tarziu, cand nu o sa mai fie in garantie. Ziceau ceva de inlocuirea agregatului, dar asta numai daca nu pot sa-l repare. eu as prefera sa-l inlocuiasca, decat sa-l am tot numai carpit. se poate sa le cer sa-l inlocuiasca?

Va multumesc pentru ajutor.
Ultima modificare: Marți, 16 Iunie 2009
DariaT, utilizator
Cel mai recent răspuns: DariaT , utilizator 16:15, 16 Iunie 2009
Avand in vedere cele relatate de dvs.,consider necesar sa sesizati Oficiul pentru Protectia Consumatorului,atat pentru defectiunile gasite si neremediate de service,dar mai ales pentru calitatea produsului,care cel putin,din cele expuse de dvs.are vicii de fabricatie.
De asemeni ar trebui sa sesizati si conducerea respectivului service pentru incapacitatea de remediere a defectiunilor.
In situatia in care problemele dvs.nu sunt rezolvate ar fi bine sa introduceti o actiune impotriva vanzatorului si in contradictoriu si cu OPC(dupa trimiterea sesizarii acestui organ)
1. Textul de lege indicat de Dvs. a suferit modificari cu aplicabilitate din decembrie 2008, astfel incat in prezent, termenul de reparatie pentru produsele aflate in garantie este de 15 zile din momentul prezentarii produsului la unitatea de service autorizata.
ART. 11 alin 4 din Legea nr. 449/2003 (extras)
Perioada de timp stabilitã nu poate depãsi 15 zile calendaristice de la data la care cumpãrãtorul a adus la cunostintã vânzãtorului lipsa de conformitate a produsului. (alineat modificat prin art. I pct. 4 din O.U.G. nr. 174/2008 (publicatã la 27 noiembrie 2008), în vigoare de la 27 decembrie 2008)

2. Cu privire la inlocuirea produsului, sa aveti in vedere urmatoarele:
ART.11 alin 1 din Legea nr. 449/2003:
În cazul lipsei conformitãtii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzãtorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fãrã platã, cu exceptia situaþiei în care mãsura este imposibilã sau disproportionatã.
si
ART.16
Rãspunderea vânzãtorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajatã dacã lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Ca urmare, adresati-va unitatii de service, eventual trimiteti Dvs. produsul catre unitatea de service, pe costul vanzatorului, solicitati (cu respectarea termenului de reparatie de 15 zile) repararea sau eliberarea unui certificat de negatie in baza caruia mergeti la magazin pentru a vi se inlocui produsul sau returna contravaloarea acestuia.
Va multumesc pentru raspunsuri.
Astazi au venit cei de la service si l-au reparat din nou. sa vedem cat merge de data asta.
O zi buna!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare creanta mili_muh mili_muh Buna ziua, Societatea la care lucrez a achizitionat un aparat de dezumidificare si incalzire la pretul x Ron. Am platit un avans in cuantum de ... (vezi toată discuția)
Termen de reparatie a produsului roxxy_daniela roxxy_daniela buna seara, am si eu o intrebare legata de termenul maxim de reparatie al unui produs, mai exact un televizor(care mai este in garantie) pe care l-am dus la ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)