avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 959 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs spart prezentat la garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs spart prezentat la garantie

Buna ziua.

Pe data de 7.04.2015, la compania noastra s-a prezentat la garantie o d-soara cu un produs achizitionat de la noi .
Produsul respectiv prezinta deteriorari, mai exact pe o parte este spart.
Desi in certificatul de garantie era mentionat faptul ca , garantia se va pierde daca produsul prezinta deteriorari in urma unor socuri mecanice, am dorit sa fiu de buna credinta si sa accept repararea produsului pe cheltuiala mea.
In certificatul de garantie este mentionat faptul ca durata de reparatie este de maxim 15 zile lucratoare.
Deasemenea in momentul in care domnisoara a lasat produsul pentru service, i-am inmanat un certificat de predare, facut in 2 exemplare, in care este mentionat faptul ca durata maxima de reparatie a produsului este de 15 zile lucratoare.Act pe care l-a si semnat.Astazi fiind a 16-a zi calendaristica, produsul a venit de la service si am sunat-o sa o anunt, insa a inceput sa tipe ca ea vrea banii inapoi ca am depasit termenul de 15 zile calendaristice.
Intrebarea mea este: are vreo baza juridica prin care sunt obligata sa ii inapoiez contravaloarea produsului, sau nu?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: oana_gheorghiu , utilizator 21:29, 23 Aprilie 2015
Daca in contractul de garantie nu este stipulat faptul ca in cazul in care nu-i returnati produsul in 15 zile va obligati a ii achita integral produsul nu are ce sa va faca. deontologic era ca dvs. sa o sunati in a 15 zi si sa o anuntati ca intarziati.
In certificatul de garantie este mentionat termenul de 15 zile lucratoare (L-V) .Acest termen de 15 zile lucratoare expira in data de 28.04.Astazi era a 16-a zi calendaristica, respectiv a 13-a zi lucratoare.In certificatul de garantie este mentionat faptul ca , daca dupa trecerea unei perioade de 30 de zile echipamentele nu pot fi depanate sau inlocuite, cumparatorul poate solicita contravaloarea acestora sau alte produse la valoarea actualizata a produselor care nu se pot inlocui.Insa domnisoara spune ca nu conteaza ce scrie in certificatul de garantie, pentru ea este nul, ca legea ii da ei dreptul sa ceara banii inapoi dupa 15 zile calendaristice.Acet produs ea l-a achizitionat in urma cu 7 luni.A venit cu el la garantie aratand deplorabil....
In lege scrie asa:
Art. 20. -
[...]
(2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.
[ link extern ]
Nu are dreptate. Nu este specificat niciunde termenul de 15 zile calendaristice iar certificatul dvs. de garantie acopera tot ce cere legea.
Daca aveti posibilitatea, notificati-o in scris ca in data de ... telefonul a venit reparat din service si o invitati sa il ridice - banuiesc ca ii stiti adresa. Sau trimiteti-i un mesaj pe telefon, mesaj pe care sa aveti grija sa il pastrati in telefon in caz ca ii da prin cap sa va reclame.
Multumesc pentru raspunsuri.
Ea a invoicat urmatorul pct (4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului."
Insa timp de 7 luni produsul a functionat cum trebuia.Este vorba despre o lampa uv pentru manichiura.
Insa cand s-a prezentat cu ea la garantie , capacul acesteia era spart.Se vede ca a fost lovit.I-am si spus lucrul acesta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon luat defect de nou. tedulus tedulus Buna ziua, pe data de 3 iulie am achizitionat un telefon nou care s-a dovedit a fi defect, pe data de 10 iulie am fost cu el la service-ul autorizat ptr ... (vezi toată discuția)
Masina noua 1000 km in service defect de fabricatie doclaro doclaro Buna ziua, Am cumparat o masina noua si la 1000 km mi-a aparut cheia de service cu avarie sist de franare in bord si alti martori am tras pe dreapta am ... (vezi toată discuția)
Termen service (15 zile) nerespectat MayaMiru MayaMiru Buna ziua, In data de 07.11.2017 am trimis in service un telefon aflat inca in garantie, apoi mi s-a trimis raspuns de la service cum ca produsul prezinta ... (vezi toată discuția)