Buna ziua, pe data de 3 iulie am achizitionat un telefon nou care s-a dovedit a fi defect, pe data de 10 iulie am fost cu el la service-ul autorizat ptr efectuarea reparatiei, pe data de 13 mi s-a intors telefonul din service prezentand aceleasi simptope asadar pe data de 16 iulie m-am prezentat iar la service cu telefonul, nici pana azi nu s-a efectuat reparatia. Astazi am sunat la ei sa vad ce se intampla si mi s-a spus ca la ei telefonul a ajuns pe data de 27 iulie. Cum pot proceda deoarece am achizitionat un produs nou pe care nu am putut sa il folosesc timp de o luna (azi se implineste o luna)?Multumesc
OUG nr. 174/2008, ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative privind protectia consumatorilor .
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului."
Puteti face o adresa catre magazin prin care sa citati acest articol si sa le cereti conformarea . Aratati ca la data de ora de - impreuna cu un martor X v-ati prezentat sa cereti sa vi se dea un tel nou sau pe cel vechi reparat avand in vedere ca termenul legal a axpirat . Dati-le termen o zi aratati ca veti reveni pt. a vi se rezolva problema si informati-i ca in cazul in care nu se conformeaza vor plati si cheltuielile de judecata .
Scrie chiar in textul ( citat de mine in mesajul anterior ) art.1 pct.4 din OUG 174/2008 care modifica art. 11(4) al legii Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 347 din 6 mai 2008 - 15 zile calendaristice .
Ok, multumesc, v-am intrebat ptr ca am fost contrazist de catre cei de la service cum ca ar fi vb despre 15 zile lucratoare nu calendaristice. Multumesc mult ptr lamurire.
Buna ziua. Este posibil ca cei de la service sa sustina ca telefonul o ajuns la ei pe data de 27 iulie deoarece dureaza ceva timp pana ce produsul este livrat (daca service-ul se afla in alt oras), aici depinde si de rapiditatea si interesul fiecaruia de a rezolva problema. Ar fi trebuit sa solicitati sa vi-l schimbe pe loc, ar fi trebuit sa fie de acord mai ales ca era cumparat recent si nu era vina dv. In legatura cu cele 15 zile calendaristice care sunt mentionate in lege in vigoare, unele firme dupa expirarea acestui terment pun de obicei la dispozitie un telefon pe post de inlocuitor, aici depinde de regulamentul pe care il au ei.
Unul din sfaturile mele ar fi ca ar fi trebuit sa va adresati la OPC pentru a depune o reclamatie.
O zi buna.
Alte discuții în legătură
Legea 449
dryw3r
va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)