În cererea în care comunic angajatorului ca dețin decizia de pensie anticipata parțială, ii precizez și data de la care as dori sa îmi înceteze raporturile de serviciu? Prin aceeași cerere ii solicit sa imi elibereze și acea adeverință din care rezulta vechimea in munca și veniturile obținute (venituri din salarii și alte sporuri)?
Buna ziua!
Sunt functionar public. Anul trecut mi-am depus dosarul de pensionare, in scopul pensionarii anticipate partiale. Mi-a fost emisa Decizia de pensionare, am ridicat-o de la Casa de Pensii, dar nu am depus-o la angajator, in prezent neexistand obligativitatea comunicarii acestui act la angajator, de catre Casa. Am lucrat in toata aceasta perioada, dar acum vreau sa o depun la angajator, comunicandu-i totodata intentia mea de a inceta raporturile de munca. In afara de cererea prin care comunic si anexez Decizia de pensionare, mai exista si alte obligatii in sarcina mea sau a angajatorului? Spre exemplu, un anumit termen de preaviz, comunicarea de catre angajator a veniturilor obtinute de mine in aceasta perioada etc.? Multumesc
Care este obligatia unui angajator, institutie publica, in cazul in care in acelasi compartiment, (acelasi ordonator principal de credite) sunt salarizate diferit doua persoane care au aceeasi functie, clasa, grad si treapta profesionala (si cu atributii similare prin fisa postului), pentru a nu exista discriminare in relatiile de munca: una dintre ele a primit ultima decizia de salarizare in urma unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, fiind marit salariul la nivelul maxim aferent familiei ocupationale din administratie, cealalta persoana fiind si in prezent retribuita la nivelul anterior acestei mariri. Poate opera o decizie de egalizare a celor doua salarii (si care ar fi temeiul in acest caz), sau egalizarea salariala se poate obtine numai in instanta?