Buna ziua!
Sunt functionar public. Anul trecut mi-am depus dosarul de pensionare, in scopul pensionarii anticipate partiale. Mi-a fost emisa Decizia de pensionare, am ridicat-o de la Casa de Pensii, dar nu am depus-o la angajator, in prezent neexistand obligativitatea comunicarii acestui act la angajator, de catre Casa. Am lucrat in toata aceasta perioada, dar acum vreau sa o depun la angajator, comunicandu-i totodata intentia mea de a inceta raporturile de munca. In afara de cererea prin care comunic si anexez Decizia de pensionare, mai exista si alte obligatii in sarcina mea sau a angajatorului? Spre exemplu, un anumit termen de preaviz, comunicarea de catre angajator a veniturilor obtinute de mine in aceasta perioada etc.? Multumesc
Nu se acorda preaviz... raportul de serviciu inceteaza de drept.
Trebuie sa depuneti la angajator cerere de eliberare a adeverintei de vechime care sa cuprindă salariile plus sporurile acordate.
În cererea în care comunic angajatorului ca dețin decizia de pensie anticipata parțială, ii precizez și data de la care as dori sa îmi înceteze raporturile de serviciu? Prin aceeași cerere ii solicit sa imi elibereze și acea adeverință din care rezulta vechimea in munca și veniturile obținute (venituri din salarii și alte sporuri)?