Am respectat termenul de 30 de zile si adresa de corespondenta la care scrie in contract ca trebuie trimise notificarile. Alte dispozitii in contract referitoare la notificari n-am vazut si nici nu stiu ce criterii ar trebui sa indeplineasca o notificare ca sa fie legala. :-/
Notificarea am facut-o in numele firmei care a preluat contractul. Contractul a fost preluat printr-un document tipizat pus la dispozitie de Romtelecom care se numeste "Acord privind transferul drepturilor si obligatiilor prevazute in contractul nr x din data y". Si aici ar fi ceva de comentat, pentru ca nr x si data y sunt niste valori care nu corespund cu cele de pe contractul preluat, dar mi s-a explicat ca ar fi datele dintr-un registru intern de-al Romtelecom de evidenta a contractelor. Avocatul consultat mi-a spus ca acest document n-ar avea vreo valoare din moment ce se refera la un contract inexistent. Daca este asa, n-as vrea sa ma folosesc de acest lucru pentru ca am promis proprietarului ca ii preiau contractul, nu vreau sa-i pasez lui problema.
Si eu cred ca merg la intimidare pentru ca brusc reprezentatul lor de vanzari a devenit foarte amabil dupa 3 luni de tacere si acum simte nevoia sa ma "ajute" si tot incearca sa-mi propuna o modalitate de modificare a abonamentului.
Le-am mai trimis inca o notificare prin care-i instiintam ca in baza art 13 contractul se considera reziliat de drept si le solicitam sa anuleze orice facturi trimise dupa data de reziliere si sa-mi emita o factura doar pentru perioada ramasa neachitata pana la data rezilierii (adica 4 zile).
Am prestat si eu acelasi tip de servicii (servicii publicitare online), atat unor clienti din UE, cat si din spatiul extra-comunitar. Daca clientii vor facturi, va trebui sa te inregistrezi ca PFA sau SC. Daca serviciile sunt stardardizate, poti sa nu folosesti contract pentru fiecare client, ci doar sa ai o pagina gen termeni si conditii pe care clientul trebuie sa le accepte inainte de a putea face comanda. Factura o emiti, asa cum a mai sugerat cineva, dupa ce ai confirmarea platii. Plata se va face pe baza proformei si poti avea o factura cu campuri bilingve (in romana si in engleza) si cu sumele in lei si dolari (sau euro). Pentru contabilitatea ta se vor lua in calcul informatiile in romana, pentru clienti vor conta informatiile din engleza. Daca afacerea e mai de anvergura, ar fi bine sa fii SC, nu PFA, pentru a-ti putea deconta mai multe tipuri de cheltuieli. Referitor la legislatie, citeste Codul Fiscal pentru a vedea in ce cazuri nu esti obligat sa facturezi TVA.
Daca plata o faci prin PayPal, cred se complica putin lucrurile la partea de contabilitate. Adica clientul va face plata catre PayPal, nu catre tine, iar tie banii iti vor aparea din partea PayPal si nu a fiecarui client; in plus vei avea de inregistrat si un comision de intermediere pe care il retine PayPal. E drept ca nu stiu cum face PayPal inregistrarile si ce tip de acte justificative iti emite.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Prin urmare ar trebui sa dovedesc instantei nerespectarea obligatiilor contractuale de catre Romtelecom pentru a mi se recunoaste rezilierea unilaterala fara penalizari. Care probe ar fi admisibile in instanta? Eu ma bazam pe urmatoarele::
- nerespectarea vitezei minime garantate: O hartie cu parametri de test semnata de persoana din echipa tehnica a Romtelecom care a venit sa ne testeze conexiunea are valoare in instanta? Sau ar fi trebuit sa poarte stampila Romtelecom. Cine poate face astfel de teste acum cand furnizarea serviciului a fost intrerupta, pentru ca evident ca lor la sediu le ies toate testele roz?
- refuzul de a ne modifica la cerere abonamentul. Toate refuzurile au fost verbale, singura proba ar fi ca nu ne-au raspuns la notificarea prin care reclamam acest lucru si ceream rezilierea. Abia acum, la 3 luni de la primirea notificarii, ne-au anuntat ca ar fi de acord sa ne mai reduca putin abonamentul.
- ar mai fi un motiv mai slabut: nerespectarea obligatiei de a publica pe site tarifele la acel serviciu.
Ma intereseaza insa, in cazul in care ajung in instanta, in ce masura chiar pot demonstra nerespectarea obligatiilor contractuale pentru a nu fi fortata sa le platesc drept taxa de reziliere suma tuturor abonamentelor pe urmatorii 2 ani jumatate cat au mai ramas din contract.
Multumesc.
Atunci as putea sa le mai trimit o notificare prin care sa le reprecizez ca incepand cu data de x contractul a incetat de plin drept conform art 13 si sa le cer facturarea doar a perioadei pana la data rezilierii si anularea celorlalte facturi. Sper sa fie suficient si sa nu mai am probleme cu ei.
Multumesc pentru raspuns. Este vorba despre Romtelecom de data asta :)
La art 13.1 este scris: " Oricare dintre parti poate denunta unilateral Contractul pe baza unei notificari prealabile. In cazul in care una dintre parti nu-si indeplineste obligatiile, cealalta parte este indreptatita sa rezilieze de plin drept Contractul, fara a fi necesara interventia instantei de judecata, pentru Serviciul/Serviciile in legatura cu care partea in culpa nu si-a indeplinit obligatiile.
13.2. Clientul in calitate de parte contractanta poate rezilia contractul prin anuntarea in scris a Romtelecom prin scrisoare recomandata cu confirmare de primita, cu un preaviz de cel putin 30 de zile. Contractul va inceta de plin drept in prima zi dupa indeplinirea termenului de 30 de zile [..] "
Asta schimba cu ceva situatia?
Am citit celelalte topic-uri despre rezilierea contractelor de prestari servicii dar as fi vrut, daca se poate, sa citesc cateva pareri pe specificului cazului meu. Am preluat de la proprietarului spatiului pe care l-am inchiriat un contract de servicii internet (sunt persoana juridica). Contractul initial este semnat pe 3 ani, iar rezilierea la solicitarea clientului din orice motive mai putin moartea sau falimentul se face cu plata unei taxe de reziliere. In anexa apare o precizare suplimentara: "In situatia in care Anexa inceteaza cu privire la serviciul furnizat inainte de expirare perioadei minime, altfel decat ca urmare a culpei furnizorului clientul e obligat la plata unor daune egale cu suma abonamentelor lunare pana la finalizarea contractului". Inteleg ca daca e culpa furnizorului, nu mai am de platit nimic.
Eu am trimis notificare furnizorului anuntand incalcarea mai multor clauze contractuale (necomunicarea la cerere a tarifelor actuale pt acel serviciu, nerespectarea vitezei minime garantate, lucru confirmat de altfel si de echipa lor tehnica, refuzul de a ne trece la un abonament mai ieftin, lucru care era permis prin contract) si datorita acestor incalcari, solicitarea de reziliere unilaterala incepand cu data de 4 mai. Ei ne emit insa in continuare facturi desi ne-au suspendat serviciul, ba ne-au trimis si o notificare prin care ne ameninta cu chemarea in instanta daca nu ne platim facturile. Acum au revenit la intentii mai pasnice si au anuntat ca s-au mai gandit si sunt de acord sa trecem la un abonament mai ieftin. Ce ma framanta pe mine acum este: cand se considera reziliat contractul? Adica am notificat intentia, am expus motivele, nu ne-au raspus in scris la notificare cum le ceream, nu si-au indeplinit obligatiile, ne-au suspendat serviciul, ce mai trebuie sa fac sa obtin rezilierea fara proces?