avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 720 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... reziliere contract servicii internet
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

reziliere contract servicii internet

Buna ziua tuturor,

Am citit celelalte topic-uri despre rezilierea contractelor de prestari servicii dar as fi vrut, daca se poate, sa citesc cateva pareri pe specificului cazului meu. Am preluat de la proprietarului spatiului pe care l-am inchiriat un contract de servicii internet (sunt persoana juridica). Contractul initial este semnat pe 3 ani, iar rezilierea la solicitarea clientului din orice motive mai putin moartea sau falimentul se face cu plata unei taxe de reziliere. In anexa apare o precizare suplimentara: "In situatia in care Anexa inceteaza cu privire la serviciul furnizat inainte de expirare perioadei minime, altfel decat ca urmare a culpei furnizorului clientul e obligat la plata unor daune egale cu suma abonamentelor lunare pana la finalizarea contractului". Inteleg ca daca e culpa furnizorului, nu mai am de platit nimic.

Eu am trimis notificare furnizorului anuntand incalcarea mai multor clauze contractuale (necomunicarea la cerere a tarifelor actuale pt acel serviciu, nerespectarea vitezei minime garantate, lucru confirmat de altfel si de echipa lor tehnica, refuzul de a ne trece la un abonament mai ieftin, lucru care era permis prin contract) si datorita acestor incalcari, solicitarea de reziliere unilaterala incepand cu data de 4 mai. Ei ne emit insa in continuare facturi desi ne-au suspendat serviciul, ba ne-au trimis si o notificare prin care ne ameninta cu chemarea in instanta daca nu ne platim facturile. Acum au revenit la intentii mai pasnice si au anuntat ca s-au mai gandit si sunt de acord sa trecem la un abonament mai ieftin. Ce ma framanta pe mine acum este: cand se considera reziliat contractul? Adica am notificat intentia, am expus motivele, nu ne-au raspus in scris la notificare cum le ceream, nu si-au indeplinit obligatiile, ne-au suspendat serviciul, ce mai trebuie sa fac sa obtin rezilierea fara proces?

Multumesc mult pentru rabdare :)
Cel mai recent răspuns: Sebas7 , utilizator 09:58, 26 Ianuarie 2011
rezilierea fara proces nu e posibila, doar incetarea contractului prin acordul partilor.
Daca deja ati inceput o negociere cu RDS, asigurati-va ca acele facturi emise vor fi anulate si dvs. nu veti fi obligat sa le platiti. Totodata, orice modificari sa fie materializate intr-un inscris.
in cazul in care nu ajungeti la un rezultat favorabil, va trebui sa ii actionati in judecata.
Multumesc pentru raspuns. Este vorba despre Romtelecom de data asta :)
La art 13.1 este scris: " Oricare dintre parti poate denunta unilateral Contractul pe baza unei notificari prealabile. In cazul in care una dintre parti nu-si indeplineste obligatiile, cealalta parte este indreptatita sa rezilieze de plin drept Contractul, fara a fi necesara interventia instantei de judecata, pentru Serviciul/Serviciile in legatura cu care partea in culpa nu si-a indeplinit obligatiile.
13.2. Clientul in calitate de parte contractanta poate rezilia contractul prin anuntarea in scris a Romtelecom prin scrisoare recomandata cu confirmare de primita, cu un preaviz de cel putin 30 de zile. Contractul va inceta de plin drept in prima zi dupa indeplinirea termenului de 30 de zile [..] "
Asta schimba cu ceva situatia?
geea_c a scris:

Multumesc pentru raspuns. Este vorba despre Romtelecom de data asta :)
La art 13.1 este scris: " Oricare dintre parti poate denunta unilateral Contractul pe baza unei notificari prealabile.
13.2. Clientul in calitate de parte contractanta poate rezilia contractul prin anuntarea in scris a Romtelecom prin scrisoare recomandata cu confirmare de primita, cu un preaviz de cel putin 30 de zile. Contractul va inceta de plin drept in prima zi dupa indeplinirea termenului de 30 de zile [..] "


Mie mi se par destul de limpezi aceste clauze. Contractul inceteaza dupa implinirea celor 30 de zile de la data notificarii. E insa foarte posibil ca notificarea sa nu fi fost scrisa in termeni suficient de clari si fermi (cu trimiterea expresa la art 13 din contract) astfel incat se cam fac ca n-au priceput...
Multumesc.
Atunci as putea sa le mai trimit o notificare prin care sa le reprecizez ca incepand cu data de x contractul a incetat de plin drept conform art 13 si sa le cer facturarea doar a perioadei pana la data rezilierii si anularea celorlalte facturi. Sper sa fie suficient si sa nu mai am probleme cu ei.

Poate fi vorba de o rea credinta a furnizorului de internet in executarea pactului comisoriu.In acesta situatie nu va ramane decat actionarea acestuia in justitie solicitand instantei sa constate pe baza probelor rezilierea contractului.
Ar fi bine ca aceasta perspectiva sa o prezentati in prealabil furnizorului de internet sub forma unei notificari in care sa arati ca acesta va suporta toate cheltuielile procesului , respectiv taxa de timbru si onorariu avocat. Succes!

Alte discuții în legătură

Reziliere contract romtelecom, titular decedat dan_xcm dan_xcm Buna ziua, Titularul contractului Romtelecom a decedat in 2009, am pastrat abonamentul platind la zi abonamentul. Zilele trecute am decis ca doresc sa ... (vezi toată discuția)
Renuntare contract ContSters256555 ContSters256555 Salutari si La multi ani! De maine, dupa cum bine stie toata lumea, Romtelecom va renunta sa difuzeze cele 11 programe ale companiei PROTV SA. Intrebarea ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract romtelecom (dolce) pentru eliminarea programelor din pachetul mediapro bogapostu bogapostu Buna seara, Incepand cu data de 03.01.2013, canalele trustului Mediapro, (8 canale SD si 3 HD) vor fi scoase din grila Dolce DTH a celor de la ... (vezi toată discuția)