Am si eu o problema legata de izolatia de pe acoperis...
S-a hotarat sa se realizaeze izolatia...s-a si gasit o firma ...de cartier,sau nu...nu stiu detalii..nu s-a vorbit despre o oferta mai bogata de firme dispuse sa faca aceasta operatie...
Nu stiu sa se fi facut o inspectie la fata locului....reprezentanti ai vreunei firme sa vina sa vada efectiv in ce stare este acoperisul, daca pot sa-si permita sau nu sa dea p garantie pentru o suprafata partiala..........nu s-a facut vreun deviz...ci pur si simplu o firma care a comunicat ca face lucrarea pe 21 ron/mp....
Problema este alta... suntem un bloc cu 3 scari, dar cu o singura intrare pe acoperis,...si tocmai scara cu intrarea pe acoperis..nu are probleme, deci nu e de acord sa faca izolatia....
Logica mea imi spune urmatoarele : de intrat se intra pe la scara A,unde nu se face acum izolatia...toate materialele + muncitorii vor calca invevitabil pe partea rezervata acestei scari.Nu vor avea probleme ,ei mai apoi?? Nu ne vor pune pe noi sa le platim reparatia?
Nu sunt impotriva! Din contra, ma bucur ca aici s-au hotarat in sfarsit sa se faca ceva in bloc, dupa aproape 8 ani! Dar nu sunt de acord sa dau acesti bani pe "carpaceala"!
Daca acum mi se spune ca, conform Legii Asociatiei de Proprietari sunt obligata sa platesc cota ce mi se cuvine, nu asa ma poate obliga si peste 2 ani, cand se va ajunge(daca nu mai repede) la concluzia ca s-a facut un lucru de mantuiala?
Am comunicat ca avand in vedere ca nu se face pe toata suprafata blocului ci doar pe 2/3 scari...inainte de a da banii, doresc o Hartie/Adeverinta de la Asociatie, ca pe perioada Garantiei nu ma mai obliga la o alta plata pentru aceasta lucrare.....Nu mi se pare corect ca la fiecare 2-3-4 ani , sa se vina cu Legea , sa mi se spuna ca, conform acestei Legi sunt obliogata sa platesc, si , de fiecare data sa se faca lucru de mantuiala....
Cum pot sa detensionez situatia? Ce pasi, ce sesizari as putea face? Nu vreau sa nu platesc, doar ca doresc sa se faca o lucrare buna, de banii dati....Nu-mi permit sa arunc pe fereastra banii, doar pentru ca Legea obliga....
Nu sunt singura in aceasta situatie, ne puteti spune ce sa facem sa le atragem atentia ca se greseste?
Trebuia asociatia sa ia mai multe oferte? Trebuia sa ne prezinte tuturor aceste oferte? Nu trebuia sa vina cineva specializat sa vada la fata locului cat si ce este de munca?
Multumesc!!
Intrebarea era daca refuz un act aditional la CIM, am dreptul (evident in temeiul legii ) sa intru in somaj..?...atat timp cat nu se restructureaza postul...deci pe acelasi post se va angaja pana la urma altcineva.
Daca la 30.04.2012 imi expira contractul pe per.determinata....care ar fi pasii de urmat,ptr.a avea dreptul la somaj? (bineinteles,daca pana atunci nu-mi gasesc altceva de munca).
Ma intereseaza strict legal.....daca mi se termina de drept contractul...anunt verbal?,trebuie sa anunt in scris?sub ce fel?Pot cere in temeiul legii sa mi se acorde actele de somaj?
nu vreau sa incurc nici firma............dar nici eu nu pot merge la munca,doar pentru a plati transportul,gradinita, si dupa ora 17.......inca o bona....o bona la care se presupune ca trebuie sa-i las casa pe mana..... M-as duce degeaba la munca.......Poate se gaseste o persoana care nu are aceleasi obligatii ca si mine in plan personal...atat timp cat ti se spune de la inceput un anumit program...poti accepta sau nu un nou loc de munca in functie de interesul personal.
Multumesc...Ma gandesc sa refuz in conditiile in care programul mi se schimba (in loc de schimbul I) va fi doar un schimb intermediar (sa zicem)...care imi "incurca" socotelile cu copiii , in sensul ca ar trebui sa-mi anagajez bona , iar remuneratiea e aceeasi.....ptr.mai multe atributii.
Deci atributii mai multe,remuneratie....nimic in plus...in schimb...trebuie sa-mi platesc bona....deci? voi ati ramane in cazul meu?
Intrebarea era,daca se poate legal sa cer sa se faca actele de somaj?.... atat timp cat postul nu se desfiinteaza...doar eu refuz sa merg mai departe in conditiile in care pierd pe toate fronturile.
Sunt angajata la o firma pe o durata de 6 luni, dupa alte 6 luni. Daca mi se schimba programul, atributiile, activitatea zilnica......pana la incheierea acestor 6 luni, lucrez in noile conditii pana in ultima zi a contractului.............refuz apoi semnarea mai departe a contractului ....pot beneficia/cere firmei sa-mi faca actele pentru somaj?
Fondul de rulment nu se poate retrage cu cerere asa cum s-a sugerat mai sus de catre @arockz. FR se poate intr-adevar retrage cu cerere, dar in conditiile in care proprietarul pleaca din asociatie, instaineaza locuinta. F. rep. nu se mai poate retrage nici daca pleci din asociatie.
Insa, noi v-am sugerat sa vorbiti cu presedintele - poate chiar in scris, sa solicitati sa se acopere o anumita cheltuiala cu suma FR depusa de dvs. deoarece, temporar aveti o anumita problema financiara... In acest fel va diminuati , nu stiu cat, oricum poate total suma depusa in FR, va achitati si suma pusa in discutie si cam toata lumea este "multzamita".
In alta ordine de idei, sugerati presedintelui ca daca as. prop. nu i-a masuri de recuperare a celor debite despre care vorbeati, s-ar putea ca legea sa prescrie acele debite, asociatia ramanand cu paguba, care poate fi imputata persoanelor vinovate (presedinte, memb. com. executiv), dar in nici-un caz administratorei, care din acest motiv este bine merci. Asa zice legea... Oricum, faza cu "... .n-avem bani de judecata! sau legea nu prea ne ajuta" este un "trombon"al administratorei care trebuie sa munceasca niste tabele, niste situatii cu modul de calcul al penalizarilor. Costurile pot fi minimale sau pot fi majore, insa daca dosarul este f. bine intocmit, as. nu are cum sa piarda procesul cu un proprietar rau-platinic caruia i se pune in carca si toate cheltuielile cu procesul. Deci, vedeti ca "legea ajuta, dar nu baga in traista".
De schimbat se pot schimba multe in as. dvs. insa toate schimbarile se fac cu oameni care vor sa se implice (ca dvs. ). Nu cred ca unui membru al comitetului ex. ii i-a mai mult de 7-8 ore pe luna pentru o implicare efectiva in bunul mers al as. prop. Ei, atunci vor apare la rampa si altii care din anumite motive nu prea s-au expus, si-au mai dat si ei cu parerea, dar atat... si, ati observat, nu ajunge!
Succes!
Mi s-a spus ieri ca avem un datornic in Asociatie cu 40.000 ron!!!! dar pentru faptul ca nu e proprietar nu au ce sa-i faca......proprietarul de drept(ICRAL_ul) ar fi zis ca asta "NU E DATORIE MARE!!!!!) si ca el nu ia initiativa de a-l da in judecata! Si pana la urma ce sa-i ia? si daca se castiga...... curios e faptul CUM s-a ajuns pana aici!!!!
...Si uite asa...se asteapta sa-i dea CET-ul in judecata pentru recuperarea creantelor............................... frumoasa asociatie avem,NU-I ASA?????
Revin cu amanunte..intrebari...
A fost aseara sotul meu la Asociatie sa depuna cererea de retragere din fd.de rulment a restantei+ alte detalii...Ce credeti? Administratoarea noastra A REFUZAT sa-i dea nr.de inregistrare.....ca oricum nu-i ia in considerarea...oricum nu o sa treaca acesti bani din fd.de rulment la intretinere...etc.M-am dus eu(norocul -meu-al ei- ca tipa plecase) si am obtinut un nr.de inregistrare de la Presedinta asociatiei(ca n-a scapat de gura mea),dupa care am completat si Caietul de sugestii si reclamatii cu descrierea refuzului d-nei administrator,in care explicam ca doresc raspunsul in scris.
I-am spus d-lui casier ca,oricum eu stiu ca fd.de rulment se percepe pe un alt formular de chitantier(NU-I ADEVARAT!!!!!!!-raspunsul lui) si oricum separat pe o alta chitanta fata de intretinerea...."fd. de rulment e doar pentru a putea plati facturile pana vine proprietarul sa-si plateasca intretinerea--nicidecum pentru plata restantelor la intretinere" raspuns dat de casier..........
L-am intrebat de ce nu e afisat in fiecare luna soldul fiecarui apartament/fiecare luna.....Nu mai vor sa plateasca si daca e asa de ce sa afisam in fiecare luna aceleasi sume???? Trebuia sa va faceti o copie la luna ianuarie.......si stiati si aveati o copie...la tot ce va interesa.........
Puteti sa-mi spuneti,daca exista un alt formular de chitantier pe care se percepe acest fd.de rulment? sau trebuie doar sa fie aceleasi formular de chitantier(sau un chitantier separat) ????
Aseara am vazut ca a scris doua chitante pentru o suma de 103,29 ron...?!-una de 100 ron alta de 3.29 (dif la luna....) Puteti sa-mi spuneti daca exista o anumita suma maxima care poate fi trecuta pe o chitanta in cazul Asociatiei de Proprietari? Exista o asemenea reglementare fiscala?(ca nu ai voie sa tai chitante mai mari de 100ron in cadrul Asociatiei de Proprietari???-acestea fiind persoane fizice).
HG 1588/2007, gasiti usor cautand cu google sau chiar in sectiunea de documente ale forumului. si va intereseaza art. 22 si 24.
Am citit,dar voiam daca este pe undeva strict ceea ce am citit in mesaje.
Voiam sa stiu daca pot "trimite" direct la vreun articol din lege in care se specifica clar ca sumele restante se vor lua din fondul de rulment in cazul restantelor.
Vreau ceva scris negru pe alb! Altfel totul se poate interpreta.
Multumesc,oricum pentru toate raspunsurile primite.
Multumesc,in primul rand pentru sfaturi.
Sincer....nu-mi convine deloc sa merg " cu turma",dar am primit atat de multe raspunsuri,sa le numesc,neconventionale" incat stau si ma intreb daca chiar nu exista nimeni in asociatia asta care mai "stie" sa citeasca o lege, sau daca nu-i starneste nimeni...pur si simplu nu le pasa ce se intampla cu banii lor......
Mai sunt exemple razlete care vocifereaza pe moment,insa pe urma se lasa pagubasi..."tot nu ai ce schimba,ca asa-i la noi".Asa " merge" pe la noi prin asociatie.