...sa va spun ca am sunat astazi la minister si un domn foarte "dragut" m-a anuntat ca voi primi un punct de vedere pe 16 august (adica fix in 30 de zile)? (nu m.am putut abtine sa nu.i spun ca nu mai am nevoie, ca nu e nici o problema ca nu intereseaza ministerul cum se va aplica in teritoriu o ordonanta de toata jalea...sa va spun ca directia a cerut in teritoriu trimiterea noilor structuri pentru avizare, bineinteles fara sa trimita punctul lor de vedere? (astept si aici, desi am impresia ca au bagat capul intre umeri)...noi am luat deja decizia de a face reducerile impuse, dar nu vom mai acorda servicii comunelor arondate....si vom avea o structura de 3 functionari publici de executie, structura care ar trebui sa se cheme serviciu, ca asa zice og 84, fara sef de serviciu (unde s.a mai vazut serviciu cu 3 fc publici, imi da in cap lg 188)...ar trebui sa fie compartiment, sub coordonarea secretarului nu mai e ca s.a modificat legea, si atunci cum doamne sfantul sa trec o structura in subordinea consiliului local (ca asa a fost infiintat serviciul) fara un sef ...ce sa mai vorbim...de toata rusinea...si inca ceva, ANFP-ul ne transmite verbal ca ne acorda avizul dc vom primi si de la directie aviz favorabil (ceea ce nu se va intampla vreodata, desi radiogramele trimise in tara confirmau ideea luarii in calcul a arondarii la stabilirea numarului, pt ca s-a primit ordin in acest sens!!!!!)
...de respectat termenul din og 63 trebuie sa.l respectam, adica pana la 15 august consiliile locale sa aprobe noua organigrama, dar pana atunci speram sa se puna de acord si sa clarifice problema in sensul acceptarii arondarii, in caz contrar suntem nevoiti sa ne conformam si sa reducem nr, pt ca altfel se raspunde penal, civil, contraventional etc, au avut grija de asta, nu au omis precizarea:d (judetul iasi a fost programat la ANFP pt avizare astazi, 19 iulie, iar memoriul era singura solutie sa mai tragem de timp pana vor clarifica situatia)
Vis-a vis de aplicarea OG 63/2010 pentru serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor, din cate am inteles Ministerul Administratiei si Internelor nu a fost consultat la elaborarea acestui act normativ, explicandu-se, cred eu, intr-un fel, rezultatul, adica un act normativ a la Boc.
Noi suntem un serviciu de evidenta a persoanelor infiintat la nivel de oras, dar care deserveste inca un numar de comune. Prefectura ne face comunicare pentru un numar de 3 posturi la acest serviciu, fara a distinge intre stare civila si evidenta, cum nici ordonanta nu o face. Sa va prezint cum am procedat noi. Am directionat un memoriu catre Min. Adm si Int, respectiv DEPABD, adus la cunostinta si prefectului, motivat de faptul ca structura organizatorica trebuie avizata si de DEPABD, in care am prezentat argumentele pentru care consideram ca ar trebui luat in calcul numarul populatiei arondate:
1. serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, include atat componenta cu atributii de stare civila, cat si cea de evidenta a persoanelor (art 4 OG 84/2001), prin urmare metoda determinarii numarului de posturi nu se aplica separat, pe componente (in judetul meu se vehicula o astfel de posibilitate prin includerea starii civile in ap. primarului)
2. OG 63/2010 nu aduce atingere prevederilor art 25 din OG 84/2001, care raman in vigoare, adica, pana la constituirea in toate localitatile de astfel de servicii, activitatea de evidenta a persoanelor va fi asigurata de serviciile la care sunt arondate in prezent aceste localitati.
3. OG 63/2010 prevede ca nr posturilor determinat potrivit pct.2 al anexei se utilizeaza exclusiv pentru activitatea serviciilor de evidenta, nefiind luat in calcul la numarul de posturi stabilit potrivit pct.1 al anexei, prin urmare, cred, ca exista portita interpretarii ca dimensionarea numarului de personal in cadrul serviciului ar trebui facuta tinand cont de populatia arondata.
Am atasat in spatele memoriului arondarea comunelor cu numarulu populatiei deservit si asteptam cu infrigurare punctul lor de vedere, intrucat si ei trebuie sa ne dea aviz privind structura organizatorica (de prefectura nu mai vb, cred ca au facut apoplexie:d); intre timp trimitem la ANFP spre avizare fara reducerea "impusa":))
daca esti consilier (personal contractual) si nu ales local in cadrul consiliului local, atunci nu este incompatibilitate; dar daca ai statut de ales local (consilier local in cadrul consiliului local) atunci ar fi trebuit in 15 zile sa optezi pentru una din calitati (s-ar fi sesizat secretarul unitatii administrativ teritoriale)....incompatibilitatile sunt prevazute de lg 161/2003