avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... RESTRUCTURARE OUG 63/2010 EVIDENTA PERSOANELOR
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

RESTRUCTURARE OUG 63/2010 EVIDENTA PERSOANELOR

Potrivit og 63/2010 servicile de evidenţă a persoanelor deservesc un numar de persoane ex. serviciul unde lucrez eu deserveste o populaţie activă de 105 000 locuitori din care 42 000 populaţia municipiului iar 63 000 populaţia din 20 localităţi arondate acestui serviciu. og 63 prevede diminuarea număruluide funcţionarei potrivit populaţiei municipiului unde funcţioneaza servciul adică 42 000 : 6500 = 6 funcţionari. Adică se reduce la jumătate chiar mai mult numărul de posturi ne tinindu-se seama de populaţia deservită , de faptul că serviciul are compartiment de stare civilă si desfăşoară activităţi total diferite una esta să lucrezi în evidenţa npersoanelor şi alta la starea civilă, sunt cu totul şi cu totul alte activităţi. Un asemena servciu nu isi poate desfăşura activitatea cu un 6 funcţionari ex. 3 evidenţă 3 stare civilă dintre care un şef care trebuie să coordoneze ambele activităţi. Og 2104 care reglementează numărul de funcţii ptr servicile de evidenţă şi stare civilă nu este abrogată dar nu se tine seama de ea . la o populaţie deservită de pina la 100 000 trebuie să lucreze pînă la 15 funcţionari. OG 1723 /2005 PRIVIND COMBATEREA BIROCRAŢIEI ESTE IN VIGOARE. Care va fi calitatea servicilor prestate pentru cetăţeni în asemenea condiţii? OARE LA NIVEL CENTRAL NIMENI NU SESIZEAZA ASEMENA LUCRUCRURI .?X-( sunt de acord cu reducerea posturilor in administraţie dar trebuie f bine analizate funcţiile care se reduc trebuie văzut acele funcţii unde se taie frunza la ciini , unde se sta degeaba ca sunt destule asemena locuri.
din propria experientă pot spune ca pentru a forma un lucrător de valore medie in evidenta persoanelor trebuie cel putin un an si jumatate, la fel si pe stare civila. ce facem domnilor distrugem ce am invatat de o viata si ce am scolit de o viata . degeba am cheltuit banu cu acele cursuri de perfectionare profesionala si alte cursuri in domeniul informaticii căci evidenta pers. si stare civila mai are si informaticieni. UNDE VOM AJUNGE?
Ma intreb de ce conducerea DEPABDEP Buc. care coordoneaza metodologic prin DJEP activitatea SPCLEP nu se implică în asemena situatie. S-a cerut punctul de vedere in acest caz şi nu a facut altceva decit sa faca trimitere la og 63 şi la og 2104/2004 ne sustinin-d cauza lucratorilor din teritoriu . Ma bucra faprtul ca unii directori din DJEP s-au intilnit şi au hotarit sa mearga persoanal de minister pentru a sustine si a se da o interpretare corecta a actului normativ cu pricina. Asta daca mai e timp.
Ultima modificare: Duminică, 11 Iulie 2010
ContSters157567, utilizator
Asa cum am spus si intr-un alt mesaj, din punctul meu de vedere, numarul functionarilor din cadrul SPCLEP ar trebui raportat la numarul locuitorilor din aria de competenta, deci sa includa si locuitorii din zona arondata pe care ii deservesc. Ca asa ar trebui sa fie cred eu ca reiese din faptul ca acest serviciu a fost tratat separat de aparatul de specialitate, ca si Politia comunitara.
Insa .... solutia ramane o chestiune de apreciere, lasata la latitudinea prefectului care are menirea de a supraveghea punerea in aplicare a actului normativ.
Vom ajunge sa ne batem cu cetatenii. La ghiseu se vor forma cozi ca pe vremea lui Ceausescu si nu vom mai oficiem casatorii sambata(exemplu colegii de la Sibiu).Iar daca moare cineva vineri sa stea cu mortul pana luni.
Ca la casa de nebuni.
pasaportista a scris:
Vom ajunge sa ne batem cu cetatenii. La ghiseu se vor forma cozi ca pe vremea lui Ceausescu (...)

Haideti sa nu exageram, nu se va ajunge la bataie. O solutie foarte simpla si singura, avand in vedere reducerile de personal in institutiile publice, este un singur ghiseu deschis.

Sigur, cei care vor dori sa ajunga la ghiseu sa depuna niste acte vor trebui sa se programeze din timp. Dar si asa se plang toti ca sunt plimbati de la un ghiseu la altul. Un singur ghiseu si programare cu o luna inainte poate le va schimba unora optica. Sau poate nu, cine stie?

:offtopic: Va rog sa nu mai incalcati pct. 3.3 din regulamentul de postare deschizand aceleasi discutii in acest forum sau in forumul "dreptul muncii". Nu are nimeni solutii miraculoase pentru problemele cu care ne confruntam cu totii, indiferent cate topicuri veti posta.

Ultima modificare: Duminică, 11 Iulie 2010
Gabriela Pintea, Consilier juridic
tablet-georg..are dreptate, am studiat Ordonanta de urgenta 63/2010 nu scrie ca se abroga ceva din Og 2104 /2004. Acolo scrie:
(2) Numarul de posturi aferent fiecarui serviciu public comunitar local de evidenta a persoanelor se stabileste in conditiile alin. (1), in functie de numarul populatiei din unitatea administrativ-teritoriala deservita, dupa cum urmeaza:
a) cel putin 35 de posturi pentru o populatie de peste 300.000 de locuitori;
b) cel putin 30 de posturi pentru o populatie intre 250.001 si 300.000 de locuitori;
c) cel putin 25 de posturi pentru o populatie intre 200.001 si 250.000 de locuitori;
d) cel putin 20 de posturi pentru o populatie intre 100.001 si 200.000 de locuitori;
e) cel putin 15 posturi pentru o populatie intre 50.001 si 100.000 de locuitori.
(3) Daca numarul populatiei din unitatea administrativ-teritoriala respectiva este mai mic de 50.000 de locuitori, numarul posturilor serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor se stabileste dupa criteriul "un post la 10.000 de locuitori", dar nu mai putin de 3 posturi pentru fiecare serviciu public comunitar local de evidenta a persoanelor.

Se bate cap in cap cu 1 la 6.500 respectiv 1 la 15.000 locuitori la judete. Stau eu chiar asa prost cu matematica?#-o

Ar trebui gasita o modalitate de a sanctiona guvernantii ca dau in monitorul oficial astfel de legi si ordonante, chiar inainte de a da ei afara si a fi dati in judecata de cei care vor fi disponibilizati.
E clar ca OUG 63/2010 se bate cap in cap cu HG 2104/2004,dar probabil ca cei care au elaborat OUG 63/2010 nici macar nu stiau de HG 2104/2004.

Alte discuții în legătură

Restructurare evidenta persoanelor ºi starea civila. giordano giordano #-oStimati colegi, cu og 63 nu se mai intelege nimic, din ultima radiograma depabdep rezulta: ... s-au facut unele precizari referitoare la: ,, dimensionarea ... (vezi toată discuția)
Sporul de conducere pasaportista pasaportista Sunt intr-o mare dilema.Pana la aparitia OUG 63/2010 eram sef de birou serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor.Acum dupa ce ne restructureaza si ... (vezi toată discuția)
Concurs functii publice irinalexa irinalexa Bună ziua! As dori lamuriri referitoare la demararea procedurii de concurs pentru functii publice, dupa obtinerea avizului de la ANFP. In momentul de fata ... (vezi toată discuția)