avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... RESTRUCTURARE OUG 63/2010 EVIDENTA PERSOANELOR
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

RESTRUCTURARE OUG 63/2010 EVIDENTA PERSOANELOR

Potrivit og 63/2010 servicile de evidenţă a persoanelor deservesc un numar de persoane ex. serviciul unde lucrez eu deserveste o populaţie activă de 105 000 locuitori din care 42 000 populaţia municipiului iar 63 000 populaţia din 20 localităţi arondate acestui serviciu. og 63 prevede diminuarea număruluide funcţionarei potrivit populaţiei municipiului unde funcţioneaza servciul adică 42 000 : 6500 = 6 funcţionari. Adică se reduce la jumătate chiar mai mult numărul de posturi ne tinindu-se seama de populaţia deservită , de faptul că serviciul are compartiment de stare civilă si desfăşoară activităţi total diferite una esta să lucrezi în evidenţa npersoanelor şi alta la starea civilă, sunt cu totul şi cu totul alte activităţi. Un asemena servciu nu isi poate desfăşura activitatea cu un 6 funcţionari ex. 3 evidenţă 3 stare civilă dintre care un şef care trebuie să coordoneze ambele activităţi. Og 2104 care reglementează numărul de funcţii ptr servicile de evidenţă şi stare civilă nu este abrogată dar nu se tine seama de ea . la o populaţie deservită de pina la 100 000 trebuie să lucreze pînă la 15 funcţionari. OG 1723 /2005 PRIVIND COMBATEREA BIROCRAŢIEI ESTE IN VIGOARE. Care va fi calitatea servicilor prestate pentru cetăţeni în asemenea condiţii? OARE LA NIVEL CENTRAL NIMENI NU SESIZEAZA ASEMENA LUCRUCRURI .?X-( sunt de acord cu reducerea posturilor in administraţie dar trebuie f bine analizate funcţiile care se reduc trebuie văzut acele funcţii unde se taie frunza la ciini , unde se sta degeaba ca sunt destule asemena locuri.
din propria experientă pot spune ca pentru a forma un lucrător de valore medie in evidenta persoanelor trebuie cel putin un an si jumatate, la fel si pe stare civila. ce facem domnilor distrugem ce am invatat de o viata si ce am scolit de o viata . degeba am cheltuit banu cu acele cursuri de perfectionare profesionala si alte cursuri in domeniul informaticii căci evidenta pers. si stare civila mai are si informaticieni. UNDE VOM AJUNGE?
Ma intreb de ce conducerea DEPABDEP Buc. care coordoneaza metodologic prin DJEP activitatea SPCLEP nu se implică în asemena situatie. S-a cerut punctul de vedere in acest caz şi nu a facut altceva decit sa faca trimitere la og 63 şi la og 2104/2004 ne sustinin-d cauza lucratorilor din teritoriu . Ma bucra faprtul ca unii directori din DJEP s-au intilnit şi au hotarit sa mearga persoanal de minister pentru a sustine si a se da o interpretare corecta a actului normativ cu pricina. Asta daca mai e timp.
Ultima modificare: Duminică, 11 Iulie 2010
ContSters157567, utilizator
...sa va spun ca am sunat astazi la minister si un domn foarte "dragut" m-a anuntat ca voi primi un punct de vedere pe 16 august (adica fix in 30 de zile)? (nu m.am putut abtine sa nu.i spun ca nu mai am nevoie, ca nu e nici o problema ca nu intereseaza ministerul cum se va aplica in teritoriu o ordonanta de toata jalea...sa va spun ca directia a cerut in teritoriu trimiterea noilor structuri pentru avizare, bineinteles fara sa trimita punctul lor de vedere? (astept si aici, desi am impresia ca au bagat capul intre umeri)...noi am luat deja decizia de a face reducerile impuse, dar nu vom mai acorda servicii comunelor arondate....si vom avea o structura de 3 functionari publici de executie, structura care ar trebui sa se cheme serviciu, ca asa zice og 84, fara sef de serviciu (unde s.a mai vazut serviciu cu 3 fc publici, imi da in cap lg 188)...ar trebui sa fie compartiment, sub coordonarea secretarului nu mai e ca s.a modificat legea, si atunci cum doamne sfantul sa trec o structura in subordinea consiliului local (ca asa a fost infiintat serviciul) fara un sef ...ce sa mai vorbim...de toata rusinea...si inca ceva, ANFP-ul ne transmite verbal ca ne acorda avizul dc vom primi si de la directie aviz favorabil (ceea ce nu se va intampla vreodata, desi radiogramele trimise in tara confirmau ideea luarii in calcul a arondarii la stabilirea numarului, pt ca s-a primit ordin in acest sens!!!!!)
problema se pare ca pe lupta ptr locurile dispuse de prefectura se bat politistii detasati. la unele judete se duce o lupta de lamurire a primarulor unde functionezas spclep sa intrerupa detasarea politistilor. scuze dar sunt servcii unde lucreaza numai politisti pe linie d evidenta . ce se va intimpla cu acel serviciu.
din documentele aflate la spcleep politistii au detasre pina la anul în luna aprilie, nu stiu daca se poate face ceva pina atunci. cred ca nu va mai lucra nimeni la evidenta si st civila in aceste conditii. Protejati specialistii domnilor.
În contextul actual politisti de evidenta au ajuns o categorie de nesuportat se uita ca ei i-au instruit pe ceilalti lucrtatori de evidenta a persoanelor, cind sunt spete deosebite lor se cere sprijinul, acum hai sa ii lasam la mila publicului, ca daca se intrerupe detasarea ramin pe drumuri pentru ca in MAI nu mai au loc vor fi pusi la dispozitie sa isi gaseasca de lucru. Dar unde?
Cineva intr-un context aparte incearca sa introduca ura intre politisti si ceilalti lucratori in situatia incare nimeni nu pleaca acasa. De ce stimati colegi?
nu sunt poliţist dar parca totusi nu este corect ar trebuii sa existe un pic de omenie.
Cred că vă refereaţi la tipul de poliţist ca cel din formaţiunea noastră care, după ce a tunat şi fulgerat împotriva primarului că-i pune şef un CIVIL (mare tupeu!), că-i trimite pe cap colegi din afara sistemului (alţi incompetenţi...după părerea preainstruitului lucrător de evidenţă poliţist) să-i strice ploile şi să-i invadeze spaţiul pe care-l considera proprietate personală, ne-a primit cu braţele deschise şi ne-a spus că acolo noi am fost trimise să facem arhiva (pe ultimii 3 ani#-o:(() şi să nu ne băgăm nasul la ghişeu decât dacă ne dă ,,organul" voie ( atunci când nu avea chef de muncă,trebuia să mai bârfească pe cineva în timpul programului sau avea de făcut cumpărături=D>)!
Instruirea nu ne-am făcut-o cu ajutorul poliţistului detaşat din formaţiunea noastră,ba mai mult, ne învăţa prostii şi apoi suna la Direcţie să spună ce persoane fără caracter, proaste şi incompetente trebuie să suporte! Ne râdea în faţă că ,, nu ar sta la serviciu pe 4 milioane..." cu cât am început noi dar, când a văzut că ne-au făcut funcţionari publici şi am primit nişte sporuri, bani de ţinută şi normă de hrană ( şi tot nu ajungeam la jumătatea venitului ,,onorabilului" stâlp al evidenţei) a bătut de nenumărate ori calea primăriei( acum era bună instituţia asta!!! ) să primească şi de acolo tot ce mai putea că doar, ce mai conta că denigrase pe toate drumurile instituţia şi primarul fără pic de ruşine... banii erau buni! ªi acum când a văzut că rămâne singură să facă toată treaba , după ce se învăţase cu slugi, nu-i convine!Să se descurce cum se descurca şi până să ne angajeje pe noi iar dacă nu face faţă, să-i cheme pe iubiţii noştri guvernanţi sau pe secretarii de stat care dormitează pe banii noştri!
Nu vreau să fiu înţeleasă greşit , am întâlnit în tot acest timp şi oameni deosebiţi din rândurile poliţistilor detaşaţi, oameni care ne-au ajutat necondiţionat şi cărora le-am mulţumit cu fiecare ocazie ivită,adevăraţi specialişti în domeniu dar ei nu au nevoie de compasiunea noastră căci au ştiut să se facă apreciaţi de către organele administraţiei publice locale şi la care nu or să renunţe pentru că nu au ce să le reproşeze. Sunt poliţisti care nu au uitat jurământul militar şi că ei sunt în slujba cetăţeanului şi nu invers!
Să nu credeţi că vorbesc din invidie căci nu este cazul (dacă ne restructurează posturile nu plecăm niciuna la mai rău), nu eu sunt cea ofuscată că toate colegele sunt mai tinere şi mai frumoase ca mine, au soţi care muncesc să aducă bani în casă, sunt respectate de toată lumea şi sunt tratate cu consideraţie!
Până ne-am dezmeticit şi ne-am impus punctul de vedere şi dreptul de a ne exercita munca pentru care eram plătite am fost tratate ca nişte intruse incompetente, denigrate la fiecare cetăţean care solicita serviciile noastre nu ale ,,doamnei de la evidenţă" , puse să aducem la zi tot ce ,,omisese" să facă în ultimii 3-4 ani şi lăsate să calmăm cetăţenii cărora li se închidea ghişeul în nas şi nu înţelegeau de ce noi suntem atâtea acolo şi ei trebuie să aştepte să-i vină chef doamnei să-i bage în seamă!ªi binenţeles că trase la răspundere de către angajator în urma plângerilor de această natură eram tot noi ,,civilii"!
Acesta să fie contextul aparte de care vorbeaţi? Dacă vi se pare că suntem lipsite de omenie v-o facem cadou cu dragă inimă (şi vorbesc în asentimentul tuturor colegelor) şi trataţi-o dumneavoastră cum doriţi!
Interventie moderator

Intrucat discutia a deviat de la cursul ei normal, riscand sa se transforme intr-o disputa sterila intre colegi din aceleasi institutii, voi inchide acest topic.

@JULY77: Voi sterge urmatoarele mesaje de acest gen. Potrivit regulamentului de postare, regulament pe care va rog sa-l cititi si sa-l respectati, Forumul Avocatnet.ro este dedicat discutiilor de natura juridica, nu altor discutii.
Multumesc!

Gabriela Pintea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restructurare evidenta persoanelor ºi starea civila. giordano giordano #-oStimati colegi, cu og 63 nu se mai intelege nimic, din ultima radiograma depabdep rezulta: ... s-au facut unele precizari referitoare la: ,, dimensionarea ... (vezi toată discuția)
Sporul de conducere pasaportista pasaportista Sunt intr-o mare dilema.Pana la aparitia OUG 63/2010 eram sef de birou serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor.Acum dupa ce ne restructureaza si ... (vezi toată discuția)
Concurs functii publice irinalexa irinalexa Bună ziua! As dori lamuriri referitoare la demararea procedurii de concurs pentru functii publice, dupa obtinerea avizului de la ANFP. In momentul de fata ... (vezi toată discuția)