Multumesc ptr incurajare. Venita din partea unei persone "din sistem" este demna de luat in seama.
Multumesc mult ptr detalierea raspunsului, "maccount", nu pot decit sa remarc, ca sunt profesionisti intr-advar pe acest forum, jos palaria. Inca o data multumesc.
Ca sa puteti intelege "retinerea" mea de a "arunca" imediat pe cheltuieli cele de mai sus.......va dau sumele: notar = 15.000 lei, cadastru = 10.000 lei, agentie imobiliara= 40.000 lei, comis banca = 17.000 lei. Luat ca total = 82.000 lei.
Dupa sfaturile dumneavoastra, ca logica si metoda de studiu ma simt in stare sa "argumentez" mai departe decizia luata. (Eventual si in fata unui eventual control. Aici fiind "problema"....sa nu dea jos si sa recalculeze ...... .).
Multumesc "ghola" !!!!!! Imi foloseste. Enorm ! Este intr-adevar un punct de vedere, o opinie, demna de profilul "consultant fiscal".
In baza acestui PV de dezmembrare, am scos din gestiune produsul initial, si am facut NIR la cele "noi intrate" pentru a le putea vinde mai departe.
M-am lovit de aceeasi problema. Am "rezolvat-o " in felul urmator: Am facut PV de dezmembrare al produsului initial, "in scopul vinzarii", semnat de o comisie (administrator+.......).
Interesant raspuns "maccount", punctat exact ca sa ne arate ca totul este interpretabil. As indrazni o intrebare directa: cum ati trata dumneavoastra problema?
Multumesc frumos "fat frumos" pentru atentia acordata si documentare, am citit cam tot ce e legat de subiect, din pct meu de vedere as fi in stare sa capitalizez si dobanda aferenta creditului ptr investitie. Problema este: clientul meu s-a adresat "finantelor" si a obtinut raspunsul respectiv (trecerea pe cheltuiala a sumelor ocazionate de achizitia respeciva).
Nu pot sa nu remarc un lucru fiind nou intrata pe acest forum: in loc de raspuns clar "Da", sau "nu", argumentat eventual prin citate din lege, primesc legea sub forma ei bruta, fara interpretarea respectiva, fara concluzia la intrebarea emisa.
Vazut ord 1725 cu modif din 2374, inclusiv cele la art. 92. Incerc sa aflu parerea dumneavoastra directa, dupa interpretatrea celor de mnai sus (citite si de mine). Se capitalizeaza sau nu genul respectiv de cheltuieli ocazionate de achizitia imobilului?
Multumesc frumos ptr raspuns, din pacate nu are legatura cu ce am intrebat. Cheltuielile enumerate sunt inregistrate deja la unitatea cumparatoare.
Problema era tratamentul fiscl al acestora, daca se trec pe cheltuiala la momentul achizitiei, diminuind astfel impozitul pe profit datorat, sau se capitalizeaza intrind in costul de achizitie al cladirii.
Astept inca un raspuns la obiect.
Se achizitioneaza un imobil (cu bani obtinuti din credit). Pe linga pretul platit direct furnizorului conf contract, aceasta achizitie genereaza si urmatoarele cheltuieli considerabile:
- comision banca ptr acordarea creditului
- factura onorariu notar
- factura agentie imobiliara
- taxe oficiu cadastru.
Se includ aceste cheltuieli in costul de achizie al cladirii, in 212?
Mentionez ca la aceasta intrebare adresata la "Asistenta contribuabili" la Finante, raspunsul a fost ca NU se includ in costul de achizitie, ca exista conturi speciale ptr aceste servicii, respectiv, 627, 622, 628 si 635 ptr cadastru, si ca este noormal sa le consider simple cheltuieli.
Cele de mai sus intra in " ............si toate cheltuielile DIRECT ATRIBUIBILE, angajate pentru a aduce activul in starea de utilizare prevazuta" din ord 1725 ?