Bună ziua!
În cadrul asociaţiei noastre sunt patru tipuri de membri:
1 – fondatori;
2- asociaţi;
3- activi;
4 – de onoare.
În statutul asociaţiei se specifică faptul că în cadrul adunării generale pot vota doar membrii fondatori şi membrii asociaţi.
Membrii activi au doar drept de vot consultativ.
De asemenea se specifica în mod clar pentru membrii fondatori şi asociaţi că pot fi aleşi în consiliul director al asociaţiei.
La membrii activi este specificat faptul că ei pot fi aleşi în consiliul director în limitele impuse de lege.
Întrebarea mea este care sunt aceste limite legale? Fac menţiunea că studiind OG 26/2000 eu nu am găsit nimic referitor la acest aspect al problemei.
Mulţumesc frumos!
ACTUALIZARE STATUT SI ACT CONSTITUTIV ONG
Buna ziua!
Vă scriu în legatura cu o asociatie.
În statutul si in actul constitutiv al asociatiei noastre sunt specificate, in mod explicit, urmatoarele aspecte:
- componenta nominala a consiliului director (numele fiecarui membru si functia pe care o ocupa in CD);
- durata unui mandat pentru consiliul director;
- data de incepere a mandatului celor alesi de membrii adunarii generale la ultimele alegeri;
Întrebarea mea este urmatoarea: la primele alegeri, indiferent de rezultatul votului (daca raman aceleasi persoane pe functiile pe care le-au detinut si inainte in consiliul director sau daca se schimba componenta nominala a acestuia) trebuie ca statutul si actul constitutiv al asociatiei sa fie actualizate prin hotarare judecatoreasca cu data de incepere a noului mandat al CD si cu componenta acestuia asa dupa cum rezulta din noile alegeri?
Mulţumesc frumos şi aştept cu mare interes răspunsul dumneavoastră!
O zi bună!
Buna ziua!
Vă scriu în calitatea de preşedinte al unui ONG.
Asociaţia noastră a avut sediul social în mun. Suceava dar anul trecut, în urma unei hotarâri a Adunării Generale, sediul social s-a mutat la Rădăuţi.
Menţionez că s-a ales şi o nouă conducere, fostul preşedinte demisionând atât din funcţia sa de preşedinte cât şi din calitatea de membru al asociaţiei.
S-au făcut toate demersurile, atât la Judecătorie, cât şi la ANAF Radăuţi şi Suceava pentru mutarea sediului fiscal de la ANAF Suceava la ANAF Rădăuţi.
Problema apărută este aceea că pentru un nou Cerificat de Înregistrare Fiscală este necesar ca să îl predăm mai întîi pe cel vechi, dar certificatul fiscal vechi nu se găseşte. Avem doar o copie a acestuia.
Întrebarea mea este:
Care sunt paşii legali de urmat pentru a putea primi noul Cerificat de Înregistrare Fiscală pentru asociaţia noastră în condiţiile pe care vi le-am prezentat?
Mulţumesc frumos şi aştept cu mare interes răspunsul dumneavoastră!
O zi bună!