avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 928 soluții astăzi
Forum Activitate enticing

Activitate enticing

Doresc sa dobandesc cunostinte teoretice in domeniul securitatii in munca. De aceea as dori sa particip la un curs de specializare. Pe internet sunt mai multe variante si din pacate nu stiu ce sa aleg din urmatoarele versiuni:

- specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (studii superioare)
curs de nivel mediu (80 ore)
Cod COR: 241220
- inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (studii medii)
curs de nivel mediu (80 ore)
Cod COR: 315219
- inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (studii medii)
curs de nivel baza (44 ore)
Cod COR: 315219

Mentionez ca am studii superioare de natura umanista. As dori sa aflu daca pentru a participa la aceste cursuri sunt obligatorii studiile tehnice. Din discutiile pe care le-am avut cu diferite persoane parerile sunt impartite.
As dori sa mai aflu care este diferenta intre "inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca" 315219
si "Inspector de specialitate protectia muncii" Cod COR 241204.

Va multumesc,

Am gasit si am citit HOTÃRÂREA nr. 1.425 din 11 octombrie 2006, art. 47, etc si mi-am raspuns singur :(
Seful serviciului doreste tranferarea tuturor angajatilor din acel departament care se desfiinteaza la o alta firma externa, si chiar impunerea unui anumit salariu. Se poate stipula acest lucru in contractul dintre cele 2 firme sau firma respectiva poate angaja pe orice, oricand, oricum ? Stiu ca este mai rentabil pentru ei la inceput sa pastreze vechii angajati sau cel putin o parte din ei, insa as vrea sa stiu concret daca ii poate lua pe toti constransi de un contract.
Cam asta ar fi singura protectie din partea sefilor mai mici ...
Domnule Ciobotaru, imi puteti spune concret legea si art. in care se face referire la acel salariu suplimentar pe o luna ?
Asta este singura plata compensatorie ?
Din pacate, contractul colectiv de munca al unitatii nu prevede nici un aspect in acest sens.
Buna seara,

Sunt interesat de protectia salariatilor avand in vedere ca unitatea la care lucrez doreste externalizarea departamentului din care fac parte.
Din punct de vedere legislativ exista vreo protectie a salariatilor vizati sa ramana fara servici ?

Va multumesc
Buna seara,

In primul rand multumesc pentru raspunsurile oferite.
Din pacate, ideea ca acel carnet de munca nu mai este important am mai auzit-o.
Spun din pacate, pentru ca atat timp cat este in vigoare, el are o insemnatate.
De la actualul angajator nu am cerut inca un carnet de munca. Desi, sunt convins ca sunt sanse minime.
Ma leg de acel carnet de munca pentru ca este cerut la creditele bancare si mai mult decat atat, nu vreau sa ma trezesc la pensie ca detin de ex 10 adeverinte de vechime pentru 10 locuri de munca pe care le-am avut in timpul perioadei de munca. Dar asta e, traim in Romania...continuarea o cunosteti de la Mircea Badea.
Va multumesc si o seara buna va doresc !
Buna ziua,

Revin cu o mai veche problema, larg dezbatuta si totusi inca neelucidata (atat pentru mine cat si pentru altii), acea a intocmirii carnetelor de munca pentru noii angajati.
Lucrez din 2006 si inca nu detin carnet de munca. Am primit de la firma la care am lucrat o adeverinta vizata de ITM, si totusi as prefera sa detin un carnet de munca. Stiu ca in ultimii ani legea s-a tot schimat (ba se fac, ba nu se mai fac).
Cum este situatia actuala ? Se mai intocmesc carnete de munca ? Si daca "da" pana cand ?
Ce legi as putea consulta in aceasta privinta ?
Mai am vreo sansa sa mi se intocmeasca un carnet de munca de catre actuala firma la care lucrez ?

Multumesc