Domnule Plopeanu, sunt in totalitate de acord cu dumneavoastra. Si mie mi se pare ca aceasta cheltuiala trebuie sa fie deductibila.
Foii de parcurs se pot face, dar functia de agent nu exista deoarece firma nu are angajati. Fiind la inceput, deocamdata doar administratorul se ocupa de toate.
Daca nu e curierat, atunci se poate interpreta ca activitatea face parte din procesul de vanzare. Cu ce se ocupa "agentul de vanzari"? Nu cu a duce marfa din depozit la client?
Buna ziua, domnule Radu
Va multumesc pentru raspuns, dar sunt sigur ca am citit cu totii textul de lege. Eu intrebam care este parerea dumneavoastra asupra situatiei mentionate.
Se poate interpreta ca activitatea desfasuratase incadreaza la exceptia de curierat de la lit. a)? Ducerea coletelor din depozitul nostru la oficiul postal face parte din lantul de curierat necesar pentru a livra produsul catre client.
Sau se poate interpreta ca este un vehicul utilizat de agentul de vanzari? Clientul a comandat produsele, iar agentul de vanzari le aduce din depozit pana la posta pentru a fi livrate catre client.
Cum interpretati dumneavoastra situatia in care ne aflam?
Buna ziua,
Am deschis un magazin online si ne folosim de un autoturism exclusiv pentru a duce coletele din depozitul nostru la posta si la sediul firmei de curierat cu care avem contract. Putem deduce bonurile de combustibil si TVA de pe aceste bonuri?
Aceasta deplasare zilnica este obligatorie pentru desfasurarea activitatii si mi se pare normal sa deducem costurile cu combustibilul (si probabil candva si reparatii), dar as dori sa stiu ce parere au membrii forumului avocatnet.ro despre aceasta situatie.
Buna ziua,
In decembrie 2006 firma a achizitionat un apartament pentru a-si desfasura activitatea de programare web. Acum activitatea este aproape zero si sunt nevoit sa suspend, cel putin temporar, activitatea. Inainte de a opri activitatea, ca asociat unic doresc sa cumpar apartamentul mentionat si am cateva nelamuriri.
Facturarea se poate face la valoare de inventar sau trebuie evaluat apartamentul? In afara de un antecontract de vanzare-cumparare, mai trebuie facut ceva inante de a intocmi factura?
Firma a avut doar clienti externi si a facturat fara TVA, astfel ca s-a acumulat un TVA de recuperat de la produsele si serviciile achizitionate in Romania. Poate fi compensat acest TVA de recuperat cu cel care va fi colectat de la factura pentru apartament?
Firma are si o datorie fata de asociat. Poate reprezenta acesta datorie o plata partiala a facturii pentru apartament?
In cat timp pot achita restul facturii? Ce se intampla daca nu achit factura deloc?
Voi discuta aceasta problema maine si cu contabila, dar cui ar trebui sa ma adresez pentru a ma consilia in aceasta problema?
Cu stima,
Adrian V.
Eu am un apartament pe firma, cu contract de vanzare-cumparare din aprilie 2007, dar care a fost platit prin 2 facturi emise in 2006 pe baza unui pre-contract. (nu am platit deloc TVA deoarece era taxare inversa).
Acum doresc sa vand acest apartament. Daca persoana care il cumpara se incadreaza la cerintele acestei cote reduse, exista o procedura pentru aceasta vanzare sau pur si simplu facturez cu 5% TVA?
Buna ziua,
Am contactat un producator din Germania pentru lista de preturi si produse. Acesta ma indrumat catre distribuitorul din Romania. Am contactat si distribuitorul din Romania, care mi-a trimis oferta dar a si mentionat ca este "importatorul si distribuitorul exclusiv si oficial" al producatorului. Mie nu imi place cum suna, mai ales ca preturile care la practica sunt destul de mari.
Din Ungaria sau chiar din Olanda as putea aduce produsele acestea si sa le ofer la vanzare mai ieftin decat daca as cumpara de la distribuitorul din Romania. (pret vanzare=cost achizitie+transport+adaos comercial+tva, imi scapa ceva ce mi-ar urca pretul?!)
Cum pot afla daca distribuitorul din Romania este "exclusiv si oficial" si cine/ce ma poate opri sa cumpar de la distibuitorii din Ungaria/Olanda si sa vand in magazinul meu din Romania?