Va multmesc pentru toate raspunsurile date. Chiar imi sunt de mare ajutor ca in unele societati se mai practica, desi personal nu sunt de acord.
Ce inseamna ca "nu poate transmite dreptul său de a reprezenta societatea, dacă această facultate nu i-a fost dată în mod expres"?
Trebuie specificat in actul constitutiv ca isi poate transmite acest drept?
In primul rand, vreau sa multumesc tuturor celor care dau raspunsuri pe acest site, raspunsuri foarte bune si de mare ajutor.
Intrebarea mea se refera la procura de administrare data de administrator (cand exista un singur administrator) unei altei persoane sa administreze societatea.
1. Baza legala a acesteia si daca trebuie inregistrata la ORC? (in afara de articolele din codu civil referitoare la mandat/mandatar/mandant)
2. Daca se poate face procura de administrare pentru o persoana care nu are nicio calitate pe societatea respectiva?
3. Daca administratorul mai raspunde si pentru actele facute de mandatarul sau ?(stiu ca administratorul raspunde pentru actele directorilor - legea 31/1990)
4. Ce se intampla in cazul in care un srl are ca obiect de activitate o activitate cu un anumit specific (de ex de turism) si pentru functionare administratorul sau un director trebuie sa aiba certificat de turism.
Toate actele vor fi semnate de director, ca in baza certificatului lui de turism functioneaza societatea, sau de administrator?
In cazul in care este identitate intre administrator si director se mai poate face procura de administrare unei alte persoane care nu are aceasta atestare turistica?
Am si eu o intrebare si sper sa gasesc raspuns. Probema este urmatoarea:
- un srl care are ca administrator o persoana fizica; intre srl si persoana fizica nu este incheiat un contract de munca; persoana fizica nu este asociat in SRL.
- se doreste schimbat administratorul.
Intrebari:
1. Administratorul fiind numit in functia de administrator isi da demisia sau face adresa de renuntare la functia de administrator; daca face adresa de renuntare unde este prevazuta acest lucru in Legea nr. 31/1990 republicata;
2. In Legea 31/1990, republicata, prevede la art. 137 ind 2 alin 4, ca atunci "Când este un singur administrator şi acesta vrea să renunţe la mandat, el va trebui să convoace adunarea generală ordinară" (stiu ca aceste prevederi apartin SA-urilor cu sistem unitar dar cred ca se pot extinde si asupra SRL -urilor); Nu mi se pare corect sa nu poti renunta decat cu convocare AGA, deoarece daca nu mai esti de acord cu aceasta functie, mi se pare corect sa renunti la ea.
3. Cum trebuie procedat CORECT si din punct de vedere legal??