avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 806 soluții astăzi
Forum Activitate MadalinaBac.

Activitate MadalinaBac.

Buna,

Exista 2 variante in care poate fi tinuta evidenta gestiunii: cantitativ-valoric sau global-valoric.
De regula, prima varianta este specifica activitatilor de tip en gros (angro/cu ridicata).
Pentru activitati in care vanzarea bunurilor este de tip en detail (cu amanuntul) se pot folosi ambele variante (adica ori cantitativ-valoric ori global-valoric).

Din intrebarile d-voastra inteleg faptul ca aplicati (cel mai probabil) varianta global-valorica, situatie in care odata stabilit pretul de vanzare (prin NIR-ul intocmit la intrarea in gestiune), puteti modifica ulterior pretul de vanzare respectand prevederile legale in materie (ex: inventariere produse pentru care se modifica pretul de vanzare, proces-verbal pentru modificarea pretului). Dupa finalizarea procedurii punctuale de modificare a pretului de vanzare, documentele intocmite ajung la contabil care va face ajustarile necesare in contabilitate.

Denumirea produselor pe care le inregistrati in gestiune poate fi diferita fata de denumirea produselor inscrisa in factura de achizitie, dupa modelul prezentat de d-voastra la punctul 3.

Taxarea veniturilor din prestarea serviciilor si/sau a veniturilor din vanzarea bunurilor este aceeasi (1% sau 3% pentru microintreprinderi).

Va recomand sa va sfatuiti cu contabilul societatii pentru a gasi cea mai buna solutie in privinta evidentei gestiunii asa incat sa puteti obtine oricand cu usurinta informatiile care va intereseaza.
Răspuns la discuția Adeverințe pt fostul angajat
Buna,

Potrivit Art. 8 din H.G. 500/2011 privind registrul de evidenta al salariatilor:
(3) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente în dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind înscrierile referitoare la persoana sa şi/sau un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
(4) Documentele sunt eliberate în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul.

Art. 9
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte săvârşite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
[...] h) refuzul angajatorului de a elibera copii după documentele prevăzute la art. 8 alin. (3), solicitate de către salariat;
(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează după cum urmează:
[...] e) cea prevăzută la lit. h) şi j) cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către inspectorii de muncă
.


In teorie, conform legislatiei in vigoare, ar trebui sa va elibereze si acest model nou al adeverintei.
Va sugerez sa transmiteti fostului angajator o solicitare scrisa (email/scrisoare clasica cu confirmare de primire), eventual cu un model al adeverintei anexata/atasata.

Succes!
Buna,

Dupa infiintarea societatii comerciale apar diverse obligatii de indeplinit indiferent ca desfasurati sau nu o activitate economica.
Sigur ca puteti suspenda oficial activitatea, la Oficiul Registrului Comertului, insa chiar si in aceasta situatie raman de indeplinit anumite obligatii.

Pe scurt: dupa infiintarea persoanei juridice, daca nu desfasurati activitate economica o perioada, puteti transmite Registrului Comertului solicitarea de suspendare a activitatii (dar nu este obligatoriu).
Retineti totusi ca scopul infiintarii unei societati comerciale este acela de a desfasura activitati cu scop lucrativ pentru ca ulterior sa se obtina profit.

Va sugerez sa va informati mai mult in aceasta privinta si/sau sa comunicati cu specialisti in domeniu (contabil, fiscalist, jurist etc) pentru a lua o decizie in cunostinta de cauza.

Succes!
Loredana Șerban a scris: [...]

Art. 51
(2)
Contractul individual de muncă poate fi suspendat în situaţia absenţelor nemotivate ale salariatului, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, contractul individual de muncă, precum şi prin regulamentul intern.


Din punctul meu de vedere, daca nu exista prevazuta suspendarea, in aceasta situatie, in C.I.M., R.O.I. sau C.C.M. consider ca nu are obligatia raportarii absentelor in Revisal.