avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 868 soluții astăzi
Forum Activitate Robert Hall

Activitate Robert Hall

Daca toți insistați va spun, deși tot cred că nu aveți cunoștințe juridice, observ că pe acest site oricine crede că le are și oricine își poate face cont. Dar am sa va răspund ce consider eu că este logic in acest caz. Având în vedere că nu s a finalizat tranzacția, sa plătească ambele părți. Așa că nu va mai agitați aiurea și aruncați cu acuze și păreri fara sa cunoașteți detalii și omul, că dacă doream sa să mă spăl pe mâini nu mai puneam întrebarea, notarul nici nu știe cum arat nici cum mă cheama. Deci e cam logic că intenția era sa fac lucrurile corect dar nici eu sa fiu prostul din poveste. Treceți peste eventual.
Va las și un link tot de pe acest site
www.avocatnet.ro/forum/discu...
raluk0207 a scris:

Ba am foarte multe cunoștințe juridice. Iar discuția de față nu este de natura juridică, ci pecuniara.
Și da, e relevant cine a inițiat programarea, cine a discutat cu notarul cum și când. Ca voiați draft... Și in mod insinuant, căutați și țap ispășitor, vezi Doamne s-a grăbit notarul, deci e vina lui, deci el sa plătească.
Dvs ce doriți? Sa nu plătiți și cumva sa se descurce notarul cu ăla care e plecat. Ah, iar dacă nu dă de el sau nu mai vine, nasol! Sa plătească notarul.
Țeapă!
Clienți ca dumneata.. sa tot ai! De-aia notarii nu mai onorează nimic online și prin telefon si vor ca oamenii sa vina personal la sediul biroului, cu actele in original si pregatiti financiar sa îsi achite extrasele. Din cauza unor astfel de clienți.

Înțelegeți ce doriți, nu mi se pare că aveți cunoștințe juridice sa vă dați cu părerea. E irelevant daca vânzătorul se afla in tara sau nu, exista transfer bancar. Extrasul de carte funciara dovedește că vânzătorul este proprietarul bunului, prin urmare e datoria vânzătorului să plătească. Notarul a fost in contact cu ambele părți. Final de discuție!

raluk0207 a scris:

După cum ați afirmat, vânzătorul nu e în țară.
Cine a obținut programarea la notar?
Acum, înțeleg ca va așteptati cumva sa le plătească notarul din buzunarul propriu...
Sunt 2 extrase, care însumează marea taxa de 80 lei.

Daca cititi bine mesajul acolo am menționat faptul că vânzătorul a dat inapoi, nu eu cumpărătorul. Întrebarea era alta, cine plătește extrasele de carte funciara, vânzătorul sau cumpărătorul?

Buna ziua. Daca s-a făcut o programare la notar pentru o tranzacție vânzare cumpărare a unui teren, și vânzătorul a renunțat la vânzare iar notarul s-a grăbit să scoată extrasele cu o săptămână înainte de programare deși i s-a spus să aștepte confirmarea deoarece vânzătorul nu locuiește în țară, cine plătește extrasele de carte funciara? Notarul îmi trimite mie ca si cumpărător email cu nota de plata ale acelor extrase, sunt 2 extrase, pe drum și teren. Nu vânzătorul le-ar fi platit? Notarul nu trebuia să le scoată în ziua vânzării sau in momentul in care ne trimitea și un draft al contractului? Menționez că nici nu i-am trimis cartea de identitate, urma să i trimit. Mulțumesc!
Răspuns la discuția Decizie CNAIR nejustificata
Mulțumesc enorm pentru răspuns. Daca este nevoie de o contestație va contactez!

Liliana Gradinaru a scris:

Atunci, daca dupa emiterea acestui aviz s-au dat autorizatii, resolicitati si dv. un nou CU. Daca nu am inteles, mergeti cu actele la un avocat.

Răspuns la discuția Decizie CNAIR nejustificata
Este vorba despre A0 care se afla în lucrări anul trecut și era vorba sa se facă o bretea a autostrăzii in apropiere, au renunțat la acea bretea și s a finalizat autostrada. Acest răspuns de la CNAIR a fost primit în septembrie 2023, între timp s-au dat autorizații pentru noi construcții mult mai aproape de autostrada.
Mă puteți lămuri la ce face referire zona protejata mai exact? Se referă la distanta de la autostrada până la construcție? Înțeleg că ar fi de 50 m și nu este cazul unui refuz sau interdicție.
Nu știu cât este de complicat daca ei deja au dat acest răspuns. Se poate rezolva prin contestație sau este mai complicat de atât? Ce mă sfătuiți?

Mulțumesc pentru răspuns!


Liliana Gradinaru a scris:

La o prima vedere, nu pare intemeiata, insa trebuie vazut mai amplu, inclusiv de ce este solicitat acest aviz prin CU.

Răspuns la discuția Decizie CNAIR nejustificata
Ma poate ajuta cineva cu un răspuns va rog? Mulțumesc.

Robert Hall a scris:

Buna seara! Intenționez să achiziționez un teren pe un drum privat unde sunt case construite deja. Acest teren se afla la 170 m distanta de autostrada, vreau sa menționez și că la 100m distanta fata de autostrada, mai exact pe o stradă paralela cu strada unde se afla acest teren, sunt case construite și în construcție! Proprietarul acestui teren in timp ce se construia autostrada, mai exact in septembrie 2023, a cerut aprobare de la CNAIR deoarece apărea bifat în certificatul de urbanism de informare. In urma cererii făcute a primit acest răspuns: "Va comunicam că în urma suprapunerii coordonatelor Stereo70 ale terenului sus menționat cu cele din cadrul traseului Autostrăzii, s-a constatat că suprafața de teren nu este ocupată de coridorul de exproprieri, însă se afla in zona de protecție a autostrăzii și ca urmare nu se pot efectua construcții pe teren" Eu ințeleg din legea 43/1997 că distanta trebuie sa fie de 50m, aici vorbim de o distanta de 170m. Nu este exces de putere aceasta interdicție? Și cum este posibil când pe aceeași stradă sunt case construite și pe strada paralela mult mai aproape de autostrada se construiesc locuințe în acest moment? Va rog să mă luminati puțin și să mi spuneți dacă e legal și întemeiat acest răspuns de la CNAIR și dacă se poate face ceva in acest sens. Va las mai jos legea. Mulțumesc tuturor anticipat !
( g) Zonele de protecţie - suprafeţele de teren situate de o parte şi de alta a
zonelor de siguranţă, necesare protecţiei şi dezvoltării viitoare a drumului. Zonele de protecţie rămân în gospodărirea persoanelor juridice sau fizice care le au în administrare sau în proprietate, cu obligaţia ca acestea, prin activitatea lor, să nu aducă prejudicii drumului sau derulării în siguranţă a traficului. 1.4. Limitele zonelor drumurilor sunt cele stabilite în anexa nr. 1 la OG
43/1997: a) Zonele de siguranţă ale drumurilor sunt cuprinse de la limita exterioară a
amprizei drumului până la: – 1,50 m de la marginea exterioară a şanţurilor, pentru drumurile situate la
nivelul terenului; – 2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile în rambleu; – 3,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu
înălţimea până la 5,00 m inclusiv; – 5,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu
înălţimea mai mare de 5,00 m. b) Zonele de siguranţă ale podului, care includ şi suprafeţe de teren aflate
sub pod, sunt: – 10,00 m de la limita exterioară a racordării podului cu terasamentul, pentru
podurile fără lucrări de apărare a malurilor (rampa de acces face parte integrantă din pod);
– la limita exterioară a lucrărilor de apărare a malurilor, pentru podurile la care
aceste apărări au o lungime mai mare de 10 m (rampa de acces face parte integrantă din pod). c) Zonele de siguranţă ale drumurilor cu versanţi (defilee) cu înălţimea
mai mare de 30 m se consideră la partea superioară a taluzului versantului. d) Zonele de protecţie sunt cuprinse între marginile exterioare ale zonelor de
siguranţă şi marginile zonei drumului, conform tabelului următor: Categoria drumului
Autostrăzi
Distanţa de la marginea exterioară a zonei de siguranţă până la marginea zonei drumului (m)
50
Drumuri naţionale
22
Drumuri judeţene
20
Drumuri comunale
18 e) Zona drumului reprezintă distanţa de la axul drumului până la marginea
exterioară a zonei de protecţie. 1.5. Prin lucrări în zona drumurilor de interes județean se înţeleg acele lucrări
de construcţii, instalaţii sau de altă natură, amplasate în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte şi în tuneluri rutiere, precum şi acele lucrări care, deşi sunt situate în afara acestor zone, pot afecta integritatea, stabilitatea, condiţiile de exploatare sau siguranţa circulaţiei pe aceste drumuri. Aceste lucrări se pot realiza numai cu
2avizul/acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces la drumul de interes județean, emise de administratorul drumului. 1.6. Cheltuielile aferente drumului, generate de amplasarea unor obiective ce
implică modificări ale traseului, ale elementelor geometrice sau ale structurii de rezistenţă a unui drum, sunt în sarcina proprietarului/administratorului obiectivului. 1.7. Construcţiile prevăzute în afara localităţilor se vor amplasa în afara zonei
de protecţie a drumului, definită conform anexei nr. 1 la OG 43/1997. 1.7.1. )

Distanta permisă pentru construcție imobil, de la autostrada până la teren de cat trebuie sa fie?
Buna seara! Intenționez să achiziționez un teren pe un drum privat unde sunt case construite deja. Acest teren se afla la 170 m distanta de autostrada, vreau sa menționez și că la 100m distanta fata de autostrada, mai exact pe o stradă paralela cu strada unde se afla acest teren, sunt case construite și în construcție! Proprietarul acestui teren in timp ce se construia autostrada, mai exact in septembrie 2023, a cerut aprobare de la CNAIR deoarece apărea bifat în certificatul de urbanism de informare. In urma cererii făcute a primit acest răspuns: "Va comunicam că în urma suprapunerii coordonatelor Stereo70 ale terenului sus menționat cu cele din cadrul traseului Autostrăzii, s-a constatat că suprafața de teren nu este ocupată de coridorul de exproprieri, însă se afla in zona de protecție a autostrăzii și ca urmare nu se pot efectua construcții pe teren" Eu ințeleg din legea 43/1997 că distanta trebuie sa fie de 50m, aici vorbim de o distanta de 170m. Nu este exces de putere aceasta interdicție? Și cum este posibil când pe aceeași stradă sunt case construite și pe strada paralela mult mai aproape de autostrada se construiesc locuințe în acest moment? Va rog să mă luminati puțin și să mi spuneți dacă e legal și întemeiat acest răspuns de la CNAIR și dacă se poate face ceva in acest sens. Va las mai jos legea. Mulțumesc tuturor anticipat !
( g) Zonele de protecţie - suprafeţele de teren situate de o parte şi de alta a
zonelor de siguranţă, necesare protecţiei şi dezvoltării viitoare a drumului. Zonele de protecţie rămân în gospodărirea persoanelor juridice sau fizice care le au în administrare sau în proprietate, cu obligaţia ca acestea, prin activitatea lor, să nu aducă prejudicii drumului sau derulării în siguranţă a traficului. 1.4. Limitele zonelor drumurilor sunt cele stabilite în anexa nr. 1 la OG
43/1997: a) Zonele de siguranţă ale drumurilor sunt cuprinse de la limita exterioară a
amprizei drumului până la: – 1,50 m de la marginea exterioară a şanţurilor, pentru drumurile situate la
nivelul terenului; – 2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile în rambleu; – 3,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu
înălţimea până la 5,00 m inclusiv; – 5,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu
înălţimea mai mare de 5,00 m. b) Zonele de siguranţă ale podului, care includ şi suprafeţe de teren aflate
sub pod, sunt: – 10,00 m de la limita exterioară a racordării podului cu terasamentul, pentru
podurile fără lucrări de apărare a malurilor (rampa de acces face parte integrantă din pod);
– la limita exterioară a lucrărilor de apărare a malurilor, pentru podurile la care
aceste apărări au o lungime mai mare de 10 m (rampa de acces face parte integrantă din pod). c) Zonele de siguranţă ale drumurilor cu versanţi (defilee) cu înălţimea
mai mare de 30 m se consideră la partea superioară a taluzului versantului. d) Zonele de protecţie sunt cuprinse între marginile exterioare ale zonelor de
siguranţă şi marginile zonei drumului, conform tabelului următor: Categoria drumului
Autostrăzi
Distanţa de la marginea exterioară a zonei de siguranţă până la marginea zonei drumului (m)
50
Drumuri naţionale
22
Drumuri judeţene
20
Drumuri comunale
18 e) Zona drumului reprezintă distanţa de la axul drumului până la marginea
exterioară a zonei de protecţie. 1.5. Prin lucrări în zona drumurilor de interes județean se înţeleg acele lucrări
de construcţii, instalaţii sau de altă natură, amplasate în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte şi în tuneluri rutiere, precum şi acele lucrări care, deşi sunt situate în afara acestor zone, pot afecta integritatea, stabilitatea, condiţiile de exploatare sau siguranţa circulaţiei pe aceste drumuri. Aceste lucrări se pot realiza numai cu
2avizul/acordul prealabil şi autorizaţia de amplasare şi/sau de acces la drumul de interes județean, emise de administratorul drumului. 1.6. Cheltuielile aferente drumului, generate de amplasarea unor obiective ce
implică modificări ale traseului, ale elementelor geometrice sau ale structurii de rezistenţă a unui drum, sunt în sarcina proprietarului/administratorului obiectivului. 1.7. Construcţiile prevăzute în afara localităţilor se vor amplasa în afara zonei
de protecţie a drumului, definită conform anexei nr. 1 la OG 43/1997. 1.7.1. )
Buna ziua. Am precizat, am atașat și chitanța la dosar, am cerut restituirea sumei. Nu se înțelege din text? "Înlocuiește sancțiunea amenzii cu avertisment, cu consecința exonerării petentului de la plata acesteia"?

ynocentta a scris:

Trebuia ca in actiunea initial adresata instantei de judecata sa precizati ca ati achitat amanda si ca solicitati ca instanta de jduecata daca admite contestatia sa dispuna prin hotarare restituirea sumei