avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 760 soluții astăzi
Forum Activitate apu

Activitate apu

Dorim sa dizolvam / radiem un srl, dar sunt doua sume de incasat de la o regie autonoma declarata 'in insolventa'. Sunt foarte mici sperante ca facturile emise vor fi incasate de noi si nu putem astepta la infinit. Cum putem proceda in vederea dizolvarii / lichidarii / radierii ?
Buna ziua,

sotia mea a infiintat un cabinet medical individual (CMI) in Bucuresti.
La 2 decembrie 2013 a primit ultima autorizatie de functionare si a inceput sa isi desfasoare activitatea. Evident, pentru toate autorizatiile si avizele e necesar sa aiba o dotare minimala (de fapt 3x dotari minimale).

Dotarea functionala cuprinde achizitii de ordinul 22000 lei, fara ca vreun obiect
sa aiba valoare peste 2500 lei.

Acest fond a fost un aport propriu la CMI, fiind considerat in sistemul de contabilitate ca fiind un 'imprumut'.

Din pacate, anul 2013 s-a inchis dpdv contabil pe pierdere, intrucat luna decembrie nu a avut incasari substantiale. Toate cheltuiele legate de dotarea cabinetului au fost decontate in lunile noiembrie si decembrie 2013, rezultind o pierdere uriasa. S-a tras linie si anul 2014 incepe pe plus intrucat toate facturile respective s-au dedus deja.
Intrebarea mea este foarte simpla: ce putem face pentru a deduce cheltuielile respective in 2014 ? Daca in luna decembrie 2013 as fi avut un venit de 100lei si
as fi cheltuit 101lei, sunt pe minus, statului nu ii sunt dator nimic (aproape). Dar daca am avut un venit de 100lei si am cheltuit 22000lei, statului nu ii sunt dator in continuare cu nimic. Practic cei 22000lei nu i-am dedus, anul 2014 incepe cu new balls, cabinetul e cadou, scad cheltuiele curente cu electricitate, gaze, etc. si restul se calculeaza contributiile la stat.
Buna ziua,

Locuiesc intr-un imobil cu 6 apartamente (proprietari), fara a avea constituita o asociatie de proprietari.

Pentru lucrarile de reparatii, am propus sa constituim un fond, conform legii. Cu toate acestea, reactia proprietarilor este mai mult de partea bancherilor, i.e. ' bani blocati ', decat de eficientizarea activitatilor respective.

Practic, semnarea unui contract cu o firma de reparatii, mentenanta, etc. presupune deja ca exista un avans deja acontat si un fond care sa asigure derularea contractului.

In lipsa unui fond, eu impreuna cu alti doi proprietari am asigurat fondurile necesare in anul 2008, pentru lucrarea respectiva existand acordul scris a 5 din cei 6 proprietari. Cu toate acestea, la final suma s-a impartit la 3, ceilalti 3 nedorind sa suporte cheltuielile.

Acum, in anul 2011 se doresc lucrari, de asemenea, specifice, care trebuiesc realizate, cu care tehnic sunt de acord toti proprietarii, insa cei care au platit deja nu doresc sa mai participe.

Intrebarea mea: Cum se poate rezolva, dincolo de aspectul amiabil, acesta chestiune ?

Multumesc pentru raspuns.
Am primit recent de la Banca o scrisoare care ma informeaza cu privire la aplicarea OUG 50/2010 la contractul meu de credit incheiat in anul 2008.

Aspectul important este legat de calculul dobanzii. Dpdv legal, exista doua componente: un indice independent (ROBOR, in cazul meu) si o marja fixa.

Dpdv al Bancii, din scrisoare rezulta indubital trei componente: ROBOR, o marja fixa, plus o diferenta intre o dobanda de referinta a Bancii si ROBOR ! Practic, ROBOR se simplifica si rezulta ca dobanda este dobanda de referinta a Bancii plus marja fixa!!

Daca ceea ce scrie Banca in aceasta scrisoare va fi aplicat prin contract aditional, cum imi pot exprima dezacordul cu privirea la aplicarea eronata al prevederilor legale ?

Va multumesc.



Multumesc pentru aceste informatii. Unele banci practica un comision ascuns pentru relatia cu notarii "agreati". Desigur
"dedus" din bugetul / creditul acordat clientului. Pe de alta parte, desi se mentioneaza autentificarea antecontractului
ca s-a achitat impozitul in valoare de .... conform Cod Fiscal 77 per 1, notarul "agreat" de banca doreste sa incaseze impozitul datorat la pretul -intreg- de vanzare al bunului...

Va multumesc foarte mult pentru informatii. As dori sa va raspund ca, de regula, bancile vireaza banii vanzatorului o
data cu semnarea contractelor de ipoteca, respectiv de creditare, dar, de fapt, blocheaza banii in contul acestuia
pana la obtinerea notarii / intabularii in favoarea lor!!

Este posibil tehnic ca sa semnez actul de vanzare/cumparare cu notarul 1 si ipotecarea si contractul de credit
cu notarul 2 ("agreat" de banca) ?
Buna ziua,
am incheiat un antecontract de vanzare-cumparare a unui apartament. Pe langa taxele notariale, mi s-a
solicitat si am achitat impozitul de 2%, pentru suma data in avans.

Eu consider ca este vorba de o "promisiune" si nu de un "transfer al dreptului de proprietate", deci nu trebuie
impozitat acest antecontract. Notarul a considerat ca avansul este parte din pretul de vanzare/cumparare si ca
trebuie achitat la data antecontractului. Cum este corect ?

Problema nu este plata in doua rate a acestui impozit (respectiv la data antecontractului, respectiv la data
contractului), ci faptul ca banca care imi acorda creditul ipotecar doreste acum ca un alt notar sa incheie atat contractul de vanzare/cumparare cat si cel de ipoteca. Acest notar solicita onorariul procent dintre pretul de vanzare
si plata integrala a impozitului, fara a mai lua in calcul avansul dat, nici sub forma impozitului retinut (si virat presupun) si nici sub forma onorariul deja incasat procent din avans.

Va multumesc pentru raspuns.