Sunt traducator autorizat de catre MJ din 2007, de curand schimbandu-mi domiciliul din provincie in Bucuresti. Pe langa inregistrarea la Tribunalul Bucuresti mai sunt de indeplinit si alte formalitati? Trebuie sa instiintez Tribunalul la care eram inregistrata anterior despre schimbarea domiciliului?
De asemenea CIF-ul este eliberat de catre Administratia finantelor publice de la domiciliul anterior, pe adresa anterioara. Trebuie eliberat un nou CIF de catre Admnistratia Financiara a sectorului in raza caruia am acum domiciliul? Cum trebuie procedat in acest caz?
Poate cineva sa-mi spuna ce curs de schimb valutar se foloseste in declaratia 224 - Decl. privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre pers. fizice care desfasoara activitatea in Romania?
Este corect sa folosesc cursul de schimb din ultima zi a lunii pentru care calculez impozitul?
Poate cineva sa-mi spuna ce curs de schimb valutar se foloseste in declaratia 224 - Decl. privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre pers. fizice care desfasoara activitatea in Romania?
Este corect sa folosesc cursul de schimb din ultima zi a lunii pentru care calculez impozitul?
In contractul colectiv de munca la nivel de unitate este prevazut ca in cazul decesului salariatului, familiei i se acorda un ajutor de deces egal cu de doua ori salariul lunar al angajatului.
Care este membrul familiei indreptatit sa primeasca acest ajutor? Sotia, in cazul in care angajatul era casatorit si din casatorie nu au rezultat copii, sau sora/fratele celui decedat?
In cazul detasarii unui salariat in strainatate, angajatorul din Romania are obligatia de a incheia pentru acesta o asigurare medicala? In cazul unui accident de munca al lucratorului detasat in strainatate, cine suporta costurile tratamentului medical? Le suporta statul in baza formularului E101, care confirma detasarea?
Cum e cu raspunderea patrimoniala? Pentru acest lucru se va aplica aceeasi procedura de cercetare disciplinara? Va rog sa imi spuneti cum trebuie actionat, dat fiind faptul ca nu m-am mai confruntat cu un astfel de caz.
Inainte de inceperea procesului de cercetare disciplinara so convocarea salariatului trebuie intocmit un referat de sesizare a abaterii, care se va inainta administratorului societatii?
In cazul unei lipse in gestiune datorata neglijentei salariatului se poate aplica ca si sanctiune disciplinara reducerea salariului de baza pe o durata de 3 luni cu 10%?
Fiind prima abatere documentata, eu am fost de parere ca in acest caz salariatul vizat sa primeasca un avertisment scris, iar lipsa din gestiune sa fie acoperita de acesta in baza unui ordin de incasare, insa administratorul societatii doreste sanctionarea salariatului conform celor de mai sus.
Datorita problemelor de natura economica cu care se confrunta, firma X este nevoita sa isi restranga activitatea si implicit sa desfiinteze astfel posturile unui numar de Y angajati pentru motive ce nu tin de persoana salariatului. Incheierea CIMurilor se va face conform art. 65 din Codul Muncii, nefiind vorba de o concediere colectiva.
1. Poate cineva sa ma ajute cu un model de hotarare/decizie privind restructurarea posturilor, care sa fie corecta si valida din punct de vedere legal?
2. In notificarea trimisa salariatilor vizati prin care li se va aduce la cunostiinta desfiintarea postului, preavizul care li se acorda poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare?
3. Notificarea trimisa salariatilor vizati trebuie semnata de acestia de luare la cunostiinta?