avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 884 soluții astăzi
Forum Activitate Medeea22

Activitate Medeea22

Bună ziua!
Doresc să înființez un PFA cu obiectul principal de activitate 4791 (Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet) și obiect secundar de activitate 4782 (Comerț cu amănuntul al textilelor, îmbrăcămintei si încălțămintei efectuat prin standuri, chioșcuri și piețe), mai precis să deschid un magazin online și ocazional să mă duc la piețe/târguri. Sediul profesional va fi la mama mea într-o încăpere din apartament (aici va fi depozitul de marfă/locul de pregătire a coletelor), unde vom face contract de comodat. Mă ocup integral de documentație astfel am întâmpinat următoarele întrebări:
1. În declarația pe proprie răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de desfășurare a activității, este în regulă dacă la punctul 3.1 (SEDIU SOCIAL/PROFESIONAL) menționez CAEN-ul 4791 iar la punctul 3.2 (ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE LA TERȚI) menționez ambele coduri CAEN?
2. Având în vedere că la sediul profesional voi desfășura activitate online (practic la terți) fără a primi clienți fizic mai este nevoie de acordul vecinilor și a asociației de proprietari? (Nu se perturbă liniștea proprietarilor și nici nu se produce uzură a spațiilor comune)
3. Când mă deplasez la piață/târguri este imperios necesar să dețin casă de marcat sau este suficient un chitanțier?
4. Pentru comenzile online emit factură sau am nevoie de casă de marcat?

Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Mulțumesc pentru răspuns!
Aș mai avea câteva nelămuriri, dacă ați putea să-mi răspundeți:
1. Facturile pe diferențele de chirii nu trebuia să le emită în fiecare lună și implicit să perceapă penalizările menționate în contract? (În contract este stipulat că se percepe 3% pentru fiecare zi întârziată ceea ce dânsul nu a perceput și că poate să recurgă la evacuarea chiriașului dacă nu se achita chiria).
2. În procesul verbal de predare primire nu trebuia să se menționeze faptul că figurăm cu datorii față de firma dânsului? A însemnat în acel proces verbal situația cu furnizorii și plățile față de aceștia, pozițiile contoarelor și altele care erau de interes însă acest fapt l-a omis.
Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

SCA IONESCU & NOVAC a scris:

Buna ziua. Fara vreo dovada scrisa a intelegerii ulterioare, facturile se emit conform contractului semnat, la fel se face si plata. Daca a emis doar facturi partiale, poate emite factura pe diferenta de chirie. Dovada scrisa a intelegerii ulterioare contractului poate fi sub orice forma, mesaje, corespondenta, etc. Este evidenta reaua-credinta a proprietarului, din cele mentionate de dvs.

Bună ziua!
Am închiriat un spațiu comercial în data de Septembrie 2022. În contractul de închiriere se menționează faptul că până la finalul anului 2022 chiria este în valoare de 1500€ + TVA, din ianuarie 2023 chiria urmând a fi majorată la 1700€ + TVA.
În ianuarie proprietarul a emis factura pe suma întreaga de 1700€ + TVA însă, după o convorbire telefonică acesta ne-a comunicat că începând cu luna februarie se va reveni la chiria inițială, de anul trecut, până la finalul perioadei contractuale emițând facturile pe suma de 1500€ + TVA. Chiar dacă i-am solicitat o notificare scrisă, acesta a refuzat să trimită motivând că este "cadou" din partea dânsului și noi să achităm contravaloarea facturilor.
Acum, la expirarea perioadei contractuale (31.08.2023) acesta restituie doar parțial suma constituită drept garanție motivând că nu am achitat valoarea întreagă a chiriei.
proprietarul că solicită diferența?
Menționez că proprietarul a emis factură pe diferența de chirii abia în luna octombrie anul curent.
În acest caz cine are dreptate, societatea noastră că a achitat conform facturilor sau proprietarul că solicită diferența?

Vă mulțumesc!