avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 354 soluții astăzi
Forum Activitate Ion Ionutz_112

Activitate Ion Ionutz_112

Produs neconform dupa 5 luni si de aici stim ca masurile corective a neconformitatii sunt reparare sau inlocuire , reducere de pret sau incetarea contractului.
Dar la ce ma ajuta articolul 10 (1) , care este diferenta dintre art 9(1) si art 10(1) ? , art 9 il cuprinde in sfera lui si pe 10. Ce se intampla daca sarcina probei este pozitiva, ce se pune in aplicare daca neconformitatea a aexistat deja in momentul livrarii? nu ne uitam la art 11 -Masurile corective in caz de neconformitate ?

Ca si studiu de caz , un telefon achizitionat acum 5 luni ,cost peste 5000 ron , dual sim , in luna 5 se constata ca sim nr 2 nu fuctioneaza , iar unitarea service constata defectul este placa de baza si necesita inlocuire piesa , deci neconformitatea a existat in momentul livrarii bunurilor. La ce ma ajuta aici art 10(1) ? ce se intampla daca se dovedeste ca neconformitatea a exista la momentul livrarii.

Mai jos am trecut si articolele.

OUG nr. 140 din 2021. Drepturi noi pentru clienti, amenzi clare pentru comercianti

Articolul 9
Raspunderea vanzatorului
(1) Vanzatorul raspunde fata de consumator pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii bunurilor si care este constatata in termen de doi ani de la data respectiva.

Articolul 10
Sarcina probei
(1) Orice neconformitate care este constatata in termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumata a fi existat deja in momentul livrarii bunurilor, pana la proba contrarie sau cu exceptia cazului in care aceasta prezumtie este incompatibila cu natura bunurilor sau cu natura neconformitatii.

Articolul 11
Masurile corective in caz de neconformitate
(1) In caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea in conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proportionala a pretului sau de a obtine incetarea contractului in conditiile prevazute la prezentul articol.
(2) Pentru ca bunurile sa fie aduse in conformitate, consumatorul poate opta intre reparatie si inlocuire, cu exceptia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune vanzatorului costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, inclusiv urmatoarele:
a) valoarea bunurilor in cazul in care nu ar fi existat neconformitatea;
b) gravitatea neconformitatii; sau
c) daca masura corectiva alternativa ar putea fi executata fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) Vanzatorul poate refuza sa aduca in conformitate bunurile daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, inclusiv cele prevazute la alin. (2) lit. a) si b).
(4) Consumatorul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului in conformitate cu art. 13, fie sa obtina incetarea contractului de vanzare in conformitate cu art. 14, in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) vanzatorul nu a finalizat reparatia sau inlocuirea sau, dupa caz, nu a finalizat reparatia sau inlocuirea potrivit prevederilor art. 12 alin. (2)-(4) sau vanzatorul a refuzat sa aduca in conformitate bunurile potrivit prevederilor alin. (3);
b) se constata o neconformitate, in pofida eforturilor vanzatorului de a o remedia;
c) neconformitatea este de o asemenea gravitate incat justifica o reducere de pret sau dreptul la incetarea imediata a contractului de vanzare;
d) vanzatorul a declarat ca nu va aduce bunurile in conformitate intr-un termen rezonabil sau fara inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstantele cazului.
(5) Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformitatii ii revine vanzatorului.
(6) Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei parti restante din pretul bunurilor sau a unei parti a acesteia pana in momentul in care vanzatorul isi va fi indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul prezentei ordonante de urgenta.
(7) Consumatorii pot sa opteze pentru o anumita masura corectiva in cazul in care neconformitatea bunurilor este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice.
(8) Dupa expirarea termenului prevazut la art. 9 alin. (1), consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii.

Multumesc,
Buna ziua, .....am o speță ,eMag, Depanero și dolarii , am și eu o situație , am achiziționat de la o doamna prin olx un telefon iPhone second hand , cumpărat de nou online de către dansa,telefon utilizat 4 luni ,am platit 4000ron pe telefon ,cutie ,garanție ,și factura inițială de la eMag(pe numele dânsei) cu seria telefonului și pe factura și pe certificat,deci a fost achiziționat de dânsa online ,fara bon fiscal , toate bune , a funcționat telefonul fără probleme 6 luni după care s a defecta ,pe certificat unitate service era Depanero , am expediat telefonul către Depanero , au validat actele, ff și cg,totul a fost ok se încadra în termenele garanției,entionez că intrarea în service am făcut o pe numele meu ,am făcut PV de predarea primire între mine , persoana fizica Ion Ionuț și Depanero , au trecut 20 de zile , telefonul nu s a reparat in termenul legal de 15 zile ,iar comerciantul ,eMag a decis restituirea sumei adică stornarea facturii inițiale către doamna din factura,doamna care l a vândut pe olx , nu către mine ,propierat de drept actual.Eu am predat un produs către Depanero și nu am primit nimic,doar o informare că fișa a fost închisă și că magazinul adica eMag va contacta clientul inițial ,cel din factura, pentru restituirea sumei.Care este soluția ,unde s a greșit? Va mulțumesc.