Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Realitatea, în majoritatea asociațiilor de proprietari, stă în felul următor:
- au restanțe de mii de lei, iar în unele cazuri depășesc zeci de mii lei. Restanțieri sunt de negăsit pentru că nimeni nu s-a ocupat să îi înscrie într-o carte de imobil. Au cumpărat apartamente sau garsoniere pe care, uneori, le închiriază și atât.
- nu au cărți tehnice ale imobilului
- convocatoarele, procesele-verbale de ședință și răspunsurile la solicitările locatarilor sau diverse instituții nu sunt întocmite corect sau lispsesc cu desăvârșire
- predările se fac ”pe vorbe” de la un președinte la altul sau de la un administrator la altul, iar documentele nu sunt ordonate
- nu au statutul actualizat și nu au regulament
- au camere de supraveghere montate dar nu au nicio documentație și tot așa.
Prietenește, am recuperat/refăcut câteva cărți tehnice, am scos ceva extrase de informare și am înscris câteva ipoteci legale la OCPI, conform Legii nr. 196/2018 și le-am dat exemple cum să solicite informații de unde au nevoie de răspunsuri. Dar nu pot face acest lucru din prietenie, mereu. Și fiecare bloc are probleme lui. Când le-am explicat de trimiterea notificărilor cu confirmare de primire și conținut declarat deja vorbeam altă limbă...
Vreau să ajut, dar nu pot suporta cheltuielile: benzină, hârtie, toner etc. tot timpul.
Cu tot respectul pentru domnii avocați, niciunul nu va face muncă administrativă la blocuri și nici zeci de drumuri pentru rezolvarea unor probleme.
Ce trebuie făcut, în acest caz? Mai adaug un cod CAEN să pot presta anumite servicii?
Înțeleg că executarea (partea privind notificarea și înscrierea ipotecilor la OCPI) o pot face. Pentru obținerea unui titlu executoriu la instanță va fi un avocat.
Vă mulțumesc, încă o dată pentru eventualele soluții!
Dețin o societate cu răspundere limitată cu următoarele obiecte de activitate:
- principal: cod CAEN 7022
- secundar: cod CAEN 8291
În aceste condiții, vă rog să aveți amabilitatea să îmi răspundeți dacă și în ce condiții pot presta servicii juridice și non-juridice necesare - prin contract de prestări servicii sau colaborare, cu un SRL care administrează o asociație de proprietari (SRL-ul are contracte de prestări servicii cu mai multe asociații de proprietari):
- servicii juridice – consultanță juridică primară pentru diverse probleme care intervin în relațiile asociației de proprietari cu furnizorii de servici sau utilități;
- servicii juridice – consultanță juridică primară pentru diverse probleme care intervin în relațiile cu proprietarii membri ai asociației de proprietari;
- servicii juridice – consultanță juridică primară pentru recuperarea restanțelor de plată a cotelor de întreținere; întocmire notificări, adrese etc.
- servicii juridice - redactare documente, contracte cu furnizorii, etc.;
- servicii juridice – alte probleme, după caz;
- servicii non-juridice:
a) demersuri privind recuperarea/refacerea cărții tehnice a imobilului;
b) completarea și organizarea cărții tehnice a imobilului;
c) demersuri la diverse instituții publice – spre exemplu, OCPI pentru extrase de informare ale imobilului sau proprietarilor sau înscrieri de ipoteci legale;
d) întocmire de convocatoare și procese-verbale de ședință ale adunărilor generale ale asociației;
e) alte servicii.
Vă rog să rețineți că nu am menționat reprezentare juridică în instanță! Acolo doresc să colaborez cu un avocat.
Vă mulțumesc anticipat.
Am dat 23.000 euro în septembrie 2023 pentru o modificare la acoperiș. Acoperișul era din lemn și cu țiglă (casa fiind un fost sediu administrativ al primăriei), lemnul era putred (grinzile sau cum se numesc) și constructorul mi-a propus o modificare pe care am acceptat-o: plafon din beton și apoi un nou acoperiș. De la 16.000 am ajuns la 23.000 Euro. Notarul a spus unde să ne ducem să plătim și se cunoaște de ani de zile cu constructorul. Eu am vrut doar o căsuță la țară...
Am primit și negație de la OCPI azi, deoarece, DOAR PE BAZA ACTELOR NOTARIALE NU SE POATE ÎNSCRIE IPOTECA LEGALĂ PENTRU BANII ACHITAȚI (65.000 euro), fără cei 23.000 euro.
1. Nu am înțeles de ce Primăria a acceptat CASH o sumă așa de mare. Ei nu au plafon zilnic?
2. Mă duc la ANAF și solicit control la constructor.
3. Îi fac plângere penală.
4. Doream să știu dacă pot solicita unei instanțe civile obligația constructorului să-mi emită facturile, măcar pentru banii din actele notariale.
5. Vă mulțumesc tutror pentru ajutor!
Am următoarea problemă: am vrut să îmi cumpăr o locuință de la un constructor, pentru care am achitat un avans de 45.000 euro (promisiune-bilaterală), al doilea avand de 20.000 euro (act adițional de prelungire a încheierii contractului de vânzare cumpărare) și al treilea avans de 23.000 euro din suma totală de 90.000 euro. Cei 45.000 euro au fost achitați prin bancă. Al doilea avans s-a împărțit, astfel: cu 85.000 LEI constructorul cumpără terenul de la primărie (era concesionat) și restul se achită prin bancă.
Cei 23.000 euro au fost predați ”în mână”, urmând ca la încheierea contractului de vânzare-cumpărare să fie consemnată și această sumă. Notarul ne-a trimis doar la bancă și la primărie, să plătim, fără să oblige promitentul vânzător să ne elibereze facturi.
Au apărut complicații în documente și am renunțat la casă. Nu putem înscrie ipoteca legală pe toată suma, deoarece nu deținem decât transferul bancar în contul vânzătorului, fără suma de 85.000 lei dați în Primărie (unde casiera scrie pe chitanță! că am plătit eu, în pix), factura și chitanța fiind emisă pe numele constructorului din sistem, iar pe cei 23.000 euro nu dețin niciun document.
Cum pot obliga constructorul să îmi elibereze documentele care fac dovada plăților? Mulțumesc.