avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Activitate nikki81

Activitate nikki81

Răspuns la discuția CLAUZA DE NECONCURENTA
Din ce stiu de la fostii mei colegi, daca semnezi si nu te duci la concurenta iti platesc o suma (sa-ti ia ochii) dar numai pana se asigura ca nu ai plecat la o firma care reprezinta o amenintare pentru ei.La firma aceasta totul e cu susul in jos. Nu exista nicio lege pt ei. Cu toate ca e o firma mare, isi bat joc de angajati. Firma activeaza in domeniul vanzarilor iar salariul il fac dupa ochi si dupa cat esti de ...lipicios :). La plecare toti angajatii sunt amenintati cu aceasta clauza, chipurile stipulata in contract, numai ca nu inteleg daca exista in CIM de ce nu ne-a fost adus la cunostinta firmele concurente, regiunea,suma de care am beneficia si tot ceea ce trebuie stiut. De ce acum, la plecare semnam acest act? Eu o sa ma angajez tot in vanzari si din cate am auzit ar exista si aceasta firma ca si concurenta in acest act. Imi puteti spune, va rog, daca nu am nevoie de banii lor, ma pot obliga in vreun fel?!! Cum pot sa evit sa semnez?
Buna dimineata,
Am si eu o mare problema...sunt in preaviz si firma unde lucrez in ultimele zile de munca ma pune sa semnez o clauza de confidentialitate, fara a mi se spune in prealabil ce fel de firme concurente sunt in contract, care este zona, perioada. Tot ce stiu sunt lucruri vagi de la fostii angajati. Nu mi se pare corect si as vrea sa imi spuneti si mie cum sa fac sa nu semnez. Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine.Mentionez ca firma este foarte mare si cam face legea si pe la itm si peste tot. In contractul indiv.de munca este o cluaza insa nu face referire la nicio firma concurenta,la nicio regiune, la nicio perioada. Nu am fost informati absolut deloc, ce nu inteleg este de ce acum cand plecam, ne dau sa semnam acest act?!Nu trebuia sa stim si noi inainte unde putem sa plecam...?? cred ca asta e si ideea...se bazeaza pe faptul ca aflii unde pleci si mai adauga acolo o firmulitza sau o regiune....Va rog din suflet sa ma lamuriti si pe mine ce sa fac. multumesc
BUNA ZIUA,
Imi puteti spune, va rog, daca mi-am depus actele la o firma in vederea angajarii, contractul de munca este legal, avand in vedere faptul ca nu mi-am facut nicio fisa medicala si nici adv. de la medicul de familie nu mi s-a cerut? Din cate stiu eu asa ceva nu e posibil.... Care este gravitatea acestui fapt?

MII DE MULTUMIRI
BUNA SEARA,
Am si eu o dilema. Vreau sa imi infiintez o firma intr-un oras, dar eu am domiciliul in alta localitate in CI. Trebuie sa merg in orasul in care am ads. din CI pentru acte sau...?
Dar pentru sediul social cum se procedeaza, pot sa-l fac in localitatea unde am adresa din Ci si sa ma ocup in orasul unde vreau sa imi infiintez firma de act?
MII DE MULTUMIRI
Avantaje - dezavantaje : SRL sau ASOC FAM?

Fiecare din variantele pe care un mic intreprinzator le are la indemana atunci cand decide sa-si deschida o afacere are avantaje si dezavantaje pe care doar persoana in cauza le poate identifica cel mai bine pentru situatia ei.
Va prezint in continuare specificul fiecarei forme pentru a fi in capacitate sa decideti chiar dvs. ce forma sa adoptati.
Formele sunt : PERSOANA FIZICA autorizata (PFA), asociatie familiala (AF) sau Intreprindere Individuala pe de o parte si
Societate Comerciala ( SRL - cea mai uzitata) declarata fie microintreprindere platitoare de impozit pe profit ( 16%) fie platitor de impozit pe cifra de afaceri, de cealalta parte .
Fiecare dintre variante are avantaje si dezavantaje atat din punct de vedere al impozitelor si taxelor care se platesc la stat, cat si al situatiilor financiar contabile care trebuie completate ori a drumurilor la Fisc, precum si sub aspectul extinderii raspunderii juridice etc.

Pentru microintreprinderea platitoare de impozit pe venit, din acest an impozitul este de 2,5%, aplicat asupra veniturilor nete incasate. Conditiile sunt existenta cel putin a unui salariat, in maximum 60 de zile de la infiintare, iar cea mai mare parte a veniturilor nu trebuie sa provina din activitati din consultanta sau de management. Avantajul major este procentul mic al impozitului pe venit, iar dezavantajul este ca cheltuielile lunare ale firmei nu sunt luate in calcul la calcularea impozitului. In cursul anului 2007 circa ¼ din microintreprinderi au renuntat la aceasta varianta de impozitare preferand impozitul pe profit (16%) mai ales ca in 2009 se prevede un nivel al impozitului pe venit de 3% , iar in 2010 nu mai exista posibilitatea acestui regim. La aceasta se adauga costurile asociate platilor catre bugetul de asigurari, de sanatate si somaj pentru persoana angajata.

In situatia in care se opteaza pentru microintreprindere cu impozit pe profit de 16%, firma in cauza nu mai este obligata sa aiba angajati, ceea ce insemna ca scapa din start de taxele aferente salariilor. In plus, aceasta este recomandata celor care doresc sa investeasca banii intr-o masina, tehnica de calcul sau chiar in sediu, situatie in care si impozitul datorat statului se diminueaza considerabil, acestea fiind considerate cheltuieli deductibile. De asemenea, i se recunoaste pierderea fiscala. Toate acestea sunt avantajele acestei forme de organizare. La capitolul dezavantaje se incadreaza nivelul relativ mare al impozitului pe profit (dar totusi convenabil comparativ cu majoritatea tarilor europene) si , mai ales, in plus impozitul pe dividente.

Daca opteaza pentru statutul de platitor de TVA, in ambele cazuri de SC procentul aplicat este acelasi, iar modalitatea de raportare la Fisc este trimestriala, ca si pentru impozitul pe venit/profit . Ambele forme de organizare sunt obligate sa tina o contabilitate simplificata, insa pentru aceasta este nevoie de un contabil autorizat, care costa minim 40 -80 euro/lunar.

Pentru persoanele fizice autorizate / asociatiile familiale si intreprinderile individuale cheltuielile sunt limitate.
Statutul de PFA , AF sau Intrep. Individuala este recomandat celor care au o mica afacere. Se tine contabilitate in partida simpla, respectiv un registru in care se trec toate veniturile si cheltuielile lunare ( Intrari / Iesiri), deci nu este nevoie de contabil, acesta fiind unul dintre avantaje. Impozitarea se face pe baza declaratiei de anticipare a veniturilor , trimestrial si apoi cu regularizare anuala. In prima parte a anului urmator are loc o regularizare a impozitului pe baza documentelor de venituri si de cheltuieli aferente anului incheiat, astfel ca PFA-ul / AF-ul sau Intreprinderea Individuala poate avea de platit sau de recuperat impozit. In practica se pot subevalua veniturile estimate si astfel in cursul anului se plateste un impozit pe venit mai mic . Un avantaj in fata microintreprinderilor este ca veniturile pot fi utilizate nelimitat. Nu trebuie tinut registru de casa. 'Buzunarul " afacerii este acelasi cu buzunarul intreprinzatorului.

Exista insa si cateva dezavantaje majore, unul dintre acestea fiind ca o PFA / AF nu poate desfasura si o alta activitate cu exceptia celei pentru care este autorizata si nu poate avea salariati pentru activitatea autorizata.
Daca alegeti totusi forma de organizare ca Intreprindere individuala puteti avea angajati / salariati si va puteti inscrie cu pana la 8 -10 obiecte de activitate ( coduri CAEN) .
Ce inseamna ca nu poti avea salariati ca AF sau PFA ? Spre exemplu, o persoana care a obtinut o autorizatie pentru activitatea de contabilitate nu poate angaja alt contabil ( insa poate angaja un sofer sau o secretara, desi chiar si in acest caz parerile juristilor sunt impartite !).
Pentru asociatiile familiale, salariatii pot face parte doar din familie.
In ceea ce priveste raspunderea , aceasta este nelimitata asupra intregului patrimoniu.

Cel mai avantajos sistem de impozitare este cel pentru persoana fizica autorizata / asociatie familiala sau Intreprindere Individuala deoarece se plateste un singur impozit in cota de 16% si anume cel asupra venitului personal. O persoana fizica autorizata care desfasoare activitate comerciala, de exemplu, este avantajata in raport cu un antreprenor care face acelasi lucru, dar prin intermediul unei societati comerciale. Societatea comerciala se confrunta cu o dubla impozitare fata de PFA / AF / II. deoarece venitul unei SC este impozitat de doua ori: o data cu impozitul pe profit sau cu cel pe venit si a doua oara cu impozitul pe dividende.

In ce priveste dreptul (sau obligatia - de la un anumit nivel al veniturilor) de a fi platitor de TVA este asemanatoare pentru oricare din variantele prezentate.

CONCLUZIE : Va recomand sa alegeti forma de Intreprindere Individuala
Daca imi deschid un salon de frizerie/ coafura in ce functie pot sa ma incadrez?.:"> Sau trebuie sa fac firma pe numele altei persoane pt a putea sa ma angajez?
VA MULTUMESC