Buna ziua tuturor!
Am achizitionat in data de 28/08/2023 un vehicul de tip Renault Arkana de la un dealer autorizat Renault. Pe langa faptul ca timpul de livrare specificat de catre dealer era de 4-6 luni , masina a ajuns la mine peste 11 luni adica pe data de 28/08/2023.
Aceasta nu a reprezentat o problema pentru mine fapt pentru care nu am renuntat la masina.
Masina este una foarte problematica , mai exact mereu cand este frig afara si umiditate imi apare un mesaj de eroare in bord iar masina nu mai poate fi deplasata decat cu platforma.
Am fost intr-o unitate service autorizata de nenumarate ori pentru remedierea problemei dar aceasta este remediata pe moment iar dupa o perioada scurta de timp reapare .
Mai jos am sa va prezint lista de intrari in service pentru a intelege mai bine situatia.
1. 11/01/2024 - Masina a afisat eroare in bord iar aceasta a fost imobilizata fiind transportata cu platforma la un service autorizat Renault (2265 km in bord). Masina a stat acolo pana in data de 14/02/2024 cand mi-a fost restituita iar cei de la service sustineau ca au schimbat cutia de viteze electrica.
2. 24/02/2024 - Masina a afisat iar erroarea in bord , fiind transportata iar cu platforma la un service autorizat Renault. Acolo cei de la service sustin ca au resoftat calculatoarele de bord . Am facut receptia masinii la cateva zile distanta.
3. 19/03/2024 - Masina afisa din nou aceasta eroare aceasta fiind transportata iar la service autorizat Renault , acestia sustinand ca au updatat computerul de bord.
4- 25/11/2024 - Masina afisa din nou aceasta eroare fiind transportata pe platforma la service. Cei de la service au sustinut ca au updatat computerul de bord. Fiindu-mi restituita 2 zile mai tarziu .
5. Astazi 01/01/2025 masina este nefunctionala cu aceasi eroare in bord , eu fiind la pat din cauza unui accident de munca avand piciorul rupt. Este nefunctionala din data de 15/12/2024.
Sincer sa fiu sunt foarte suparat si dezamagit pentru ca nu mi se pare normal ca o masina noua sa aiba asemenea probleme iar ca nimeni nu reuseste sa o repare , doar sa contramandeze ca sa spun asa eroarea cat sa mearga cateva zile iar dupa sa se intample la fel.
Nu mi se pare normal sa stau mai mult cu masina in service decat pe roti , iar in momentul cand ai nevoie de ea sa iti fie frica sa o folosesti ca te lasa in drum in baza erorii.
Am avut rabdare aproape un an cu aceasta problema , si am incercat diferite metode pentru repararea ei . Schimband chiar si reprezentantul , vorbind cu cei de la vocea clientului .
Sunt total nemultumit de masina , si nu mi se pare un bun de care ma pot bucura.
Cum pot proceda pentru a-mi primi banii inapoi pe masina , deoarece nimeni nu gaseste o rezolvare pentru problema , iar masina este mai mult nefunctionala?
Am decis achizitionarea unui nou vehicul prin programul Rabla , am vizitat diferite showroom-uri din Constanta iar masina care mi-a atras atentia a fost un Renault Arkana.
Am discutat cu dealerul mai multe detalii privind masina si am ramas de acord aa o cumpar prin leasing.
Dealer-ul a cerut un avans pentru a se confirma comanda in valoare de 7000 de lei , bani care au fost virati in contul Renault Romania in data de 17/10/2022. In momentul virari dealer-ul mi-a comunicat ca masina ajunge in 4-6 luni de la momentul efectuarii tranzactiei.
Dupa mai multe amanari cu motivul ca sunt probeleme cu piesele si cu partea logistica masina a ajuns la mine in data de 28/08/2023 , dupa circa 11 luni.
Impreuna cu dealer-ul ne-am inteles ca pretul masini o sa fie de 30,500 euro, doar ca la momentul in care masina a ajuns si dealer-ul m-a chemat sa semnez contractul , prestul era de 32,500 euro. Am discutat cu dealerul si mi-a fost modificat pretul la cel initial adica 30,500 euro.
In data de 11/01/2024 cand am dorit sa plec cu masina la munca aceasta era imobilizata si nu puteam sa plec si in bord era mesajul “eroare motor electric , pericol distrugere cutie de viteze” , am sunat la reprezentanta Renault de pe BV . Bratianu , iar domnul inginer de acolo m-a pus sa pornesc masina si sa vad daca mai e eroarea in bord, moment in care aceasta nu mai era, si l-am rugat sa imi faca o programare in service sa se faca verificari , acesta mi-a spus ca se poate pe data de 15/01/2024 la ora 8:30, si mi-a recomandat sa merg cu ea pe roti daca este deplasabila.
In noaptea de 13/01/2024undeva pe la ora 2:30 , masina a afisat iar eroarea mai sus mentionata.
Am chemat platforma si am solicitiat sa fiu dus la Renault de pe Bratianu avand in vedere ca aveam acolo o programare doar ca mi s-a spus ca nu se poate , decat la Autohaus Tudor , daca vreau la acel service sa astept pana urmatoarea zi , nu puteam deoarece masina era oprita in strada.
Am fost si am lasat masina acolo , iar luni dimineata 15/01/202 4m-am prezentat la service pentru a explica situatia si a vedea pasii.
Mi-a fost comunicat de catre agentul de la receptie ca o sa urmeze in decurusul zilei aceleia sau in urmatoarele 2 zile sa primesc o constatare.
Evident nu fost facuta nici o constatare pana pe data de 23/01/2024 cand mi-a fost oferita si o masina de schimb.
A fost inlocuita cutia de viteze electrica in baza garantiei , iar masina mi-a fost restituita in data de 14/02/2024.
Astazi in data de 24/02/2024 masina iar nu a mai plecat cu acelasi cod de eroare afisat in bord.
Tin sa mentionez ca masina in momentul primului incident avea 2265km , iar acum are 2664km.
Din punctul meu de vedere clar este o problema de fabrica iar reparatorul a stat mai mult de 15 zile pentru a repara bunul trimis in garantie fara a-mi propune o negare sau o inlocuire a produsului in sine.
Se poate cumva sa obtin o alta masina functionala sau banii inapoi pe produs ?
Este a doua servisare in decurs de 2 luni. A stat in service 1 luna si 1 saptamana a mers si acum iar .