avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Activitate alexivan

Activitate alexivan

Buna ziua,

Am o problema in care va solicit ajutorul.
Vreau sa cumpar o masina pe firma, firma nefiind platitoare de TVA.
Ce se intampla daca vand masina peste 2-3 ani, iar intre timp firma devine platitoare de TVA? Cum se deduce TVA-ul? Se compenseaza cu cel care l-am platit la cumparare?
Va multumesc.
Art. 7 (5) "În cazul acţiunilor introduse de prefect, Avocatul Poporului, Ministerul Public, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici sau al celor care privesc cererile celor vătămaţi prin ordonanţe sau dispoziţii din ordonanţe, precum şi în cazul prevăzut la art. 4 alin. (2), nu este obligatorie procedura prealabilă."
Nu este nimic despre art.2 alin. (2)... deci se pare ca trebuie indeplinita procedura prealabila. :(
O sa fac o reclamatie administrativa pe care o depun luni la registratura Directiei de Finente Publice.

Aceasta reclamatie poate fi interpretata ca si plangere prealabila astfel incat, daca nici acum nu primesc raspuns sa ma pot adresa instantei ?
Am depus in luna Decembrie 2008 o cerere la Directia de taxe si impozite sector 5 pentru a-mi fi eliberat un istoric de rol fiscal si copii dupa actele existente la mapa imobilului. Nu am primit nici un fel de raspuns, iar la telefon mi s-a raspuns ca mai dureaza 2-3 luni pentru ca nu au suficienti oameni si sunt foarte aglomerati. Am citit legea 544/2001 si am vazut ca in cazul in care nu primesc raspuns in termen de 30 zile pot face plangere in instanta, si au trecut deja 3 luni.
Vreau sa fac o sesizare sau chiar o plangere la instanta de contencios administrativ, dar nu prea stiu cum sa procedez.
Ar fi mai bine sa fac initial o sesizare catre directia de taxe si impozite sau sa fac plangere direct in instanta?
Va rog sa ma ajutati cu ceva informatii.
La asta ma gandeam si eu (sa invoc uzucapiunea de 30 ani), problema e ca nu stiu cu cine trebuie sa ma judec...
Impotriva cui trebuie deschisa actiunea in instanta avand in vedere ca nu mai exista chitanta de mana prin care s-a cumparat terenul la vremea respectiva?
Buna ziua!

Am nevoie de ajutor, eventual reprezentare, intr-o problema legata de uzucapiune (cred).
Strabunicul meu a cumparat in jurul anului 1950 un teren in baza unei chitante de mana. Pe acest teren a fost ridicata o constructie, din anul 1952 constructia si terenul fiind inregistrate la administratia financiara, pe acestea platindu-se impozit pana in prezent.
In prezent singurele acte existente sunt doua certificate de mostenitor unul pentru 3/8 pe numele bunicii mele, si altul pentru 5/8 pe numele mamei mele.
Va rog sa-mi spune-ti daca se poate scoate un titlu de proprietate pentru casa si teren avand in vedere ca, chitanta de mana in baza careia s-a facut vanzarea in urma cu aprox. 58 de ani nu mai exista, asa cum spuneam singurele acte sunt certificatele de mostenitor ale mamei si bunicii mele, si istoricul de rol fiscal in care nu mai apare nimeni altcineva decat primul proprietar (strabunicul) din anul 1952 si mama si bunica mea in calitate de mostenitori.
Va multumesc.